Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Under intervjun med JJ fick jag intrycket att han var på något uppåt. Så speedad, så i sig själv, uppblåst självbild.

Kanske någon som sålt till honom kan komma fram och outa honom?

Han måste ha övat framför spegeln - även tex Adolf Hitler provade att hålla sina tal framför spegeln.
Förmodligen hade han redan rätt så uttänkta svar hur han skulle försvara sig, men det blev bara tok,
ja bara kattskit, typ..
Förmodligen en av de galnaste intervjuerna som gjorts
Inte olikt tex Gudfaderns maffiaspråk, och ja det har funnits lite rykten kring tex Özz och Sorans intresse för typ koks..

Men är det någon här som har tänkt om det kan finnas någon annan anledning till att Özz kraschar allting nu ?

Jag kan ju anta att Özz har pytsat in rätt mycket pengar på galna projekt. Hur friskt är det att bygga en teater egentligen ? Även om hen får bidrag så blir ju pengarna på sikt förlorade, skulle jag ju tro

För att nå break-even så måste ju lokalen vara uthyrd nästan jämnt. Alla som har stora lokaler tex sportarenor vet ju om detta

Skulle Özz kunna spela tex Macbeth eller tex King Lear, är hen egentligen en seriös människa eller allt är bara yalla-yalla, typ

Anledningen till att Özz skriver en så galen krönika om att svensken slutat vara givmild är kanske därför att hen har pytsat in en massa pengar i asylindustrin, och vill hyra ut tex boenden och svart arbetskraft. Och att det nu går upp i rök, hela middevitten.... Alltihopa... Alltså att svensken vill se en mycket stramare invandring, och det inte behövs så många platser längre

Möjligen har hen lagt mycket på renoveringar här och där. Möjligen har hen & Debbie också några målvakter som står som ägare på blivande asylboenden. Özz vill alltså skaffa ett antal lokaler, renovera dem och casha in antingen på boendet eller direkt försäljning.

Ungefär som Refaat El Sayed som härjade på 1990-talet men då på börsen. Och också en referens-invandrare som man kunde ha i TV-sofforna som expert på nästan allting, och tidningarna öste superlativer över den falska doktorn, affärsgeniet. Fastän hans finanskunskaper var rätt usla

Skulle Migrationsverket nu sätta sig och börja granska Özz affärer och de börjat tro att det bara är en stor blåsning alltihopa, så ryker ju alla kontrakten
Tex så upptäcktes det väl i något annat land här i EU att en hel del "påhittade identiteter" använts för att skriva in dessa "påhittade personer" på lokaler som sen tog betalt för ja just det, ingenting. Ungefär som att hyra ut en säng som inte finns, typ...

Och de "gode männen" kan använda pengarna till påhittade utgifter, fast egentligen spenderar dem själva

Det finns ju likheter mellan Mona Sahlin och Özz i sättet att försvara sig. Och kan tänka mig att det hos Özz finns en del som verkar bara vara hittepå
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-10 kl. 02:35.
Citera
2018-05-10, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Skärp er. Özz ska in i buren. För skattefusk, HMF, byggfusk, terrorfinansiering etc etc.
Han, syrran och svågern ska få näringsförbud i minst 10 år. Utmätning av sådant som kan ha anskaffats på olaglig väg, bilar, hus, taxibilar, och alla andra saker.

Yalla-yalla ekonomi är helt galen (*), Och är jättevanlig i Tensta/Rinkeby etc... Man har ju just ingen bokföring alls, privata pengar blandas tex med företagets. Lån bokförs inte separat mm. Balansräkning finns inte ens mm. Özz är dock en större lirare än tex en frisersalong. Men gissningsvis används ett flertal konton för att flytta pengar. På det viset syns det ju inte att en del tvättats eftersom "tvättmedlet" finns på banken.

Men som Özz antagligen har gjort så har inkomsterna ifrån hans engagemang hamnat på tex Nujen Media AB, men det är ju ett skattebrott att ta ut pengar ur företaget för "sk privat konsumtion" utan att betala skatt för dessa pengar.

Nujen Media AB är förmodligen ett bolag med mycket inkomster men inte mycket till utgifter, och det är ju liknande för tex andra artister eller idrottsstjärnor

Nujen Media AB har kan hända "påhittade inkomster" också, dvs hen lånar kosing ifrån någon blattekompis som pyntar in dem i bolaget. Så då ser bolagets inkomster bättre ut, när Özz ska på banken och fixa nya lån, typ

Skatteverket å sin sida vill nog inte utreda sådana här blatteföretag för de vet att de antagligen är extremt röriga eller tex att ägarna är skitgamla och typ bor i Långtbortistan mm...

Det kan ju hända att det egentligen finns en tilltänkt köpare av Tingstäde, en kumpan eller medbrottsling till Özz & Debbie och att avtalet dem emellan var att Özz skulle använda sina pengar till renovering, en hafsig och värdelös renovering, tex tänk på takplåten och att det anställdes kompletta klåpare, dvs Akilov, plus att det verkat ha varit helsvart allting. Därpå söker köparen lån på banken för en starkt övervärderad fastighet och sen går köparen i KK, eller försvinner utomlands mm,
Ja det går ju inte att beskriva alla möjliga utfall i sådana här fall. Men i slutändan så blir det banken som går på en nit, och som tvingas beslagta, mäta ut, fastigheten, som dels är osäljbar och i praktiken värdelös för banken eftersom den inte kan generera några inkomster alls under lång tid framöver

Man skulle ju kunna tro att det finns många möjliga bottnar i det här, men projektet verkar ju minst sagt bara vara yalla-yalla, Man kan ju undra om när Özz är inne på bankkontoret och de frågar diverse frågor, och Özz bara svarar: Fråga min svåger

(*) Araberna har ju knappt haft någon aktieekonomi alls eftersom klanerna aldrig kan samarbeta med varandra. Aktieekonomierna var ju bra på det här med bokföring eftersom bra bokföring är ett överlevnadsknep. Och skulle den vara dålig så slet aktieägarna dig i stycken, typ... Så araberna kan inte tänka långsiktigt vilket ett aktietänkande kräver. Och genom att många av dem aldrig lånar i bank så blir långsiktigheten som bortblåst - Det ses alltid som en svaghet att inte ha så mycket kosing sparat, därför går de aldrig till banken för i nästa vända så blir det känt överallt att de egentligen är ganska panka...
Citera
2018-05-10, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Expressen måste ju inte publicera det han skriver. Redaktören eller vad det heter har sista ordet. Exp måste ha tyckt att texten var ok.

Ja, de förser bara Özz med mera rep ju, sorgligt nog. Eller så vågade ingen av dem på redaktionen säga att det här är bara skitsnack, du kan dra åt helvete, det här går inte i tryck

Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Psykopatiska drag? Nej, vad vi ser är ett instinktivt beteende hos en person som sprungen ur klansamhället.
UG internvjun visade hur Özz försvarade sin familjs (klans) heder på det sätt som Özz fan hedervärt, samtidigt som Svenskar blir paffa över att han beter sig om en idiot då han utan skäl blir aggressiv.

Ja, den italienska Camorran, Maffian, var ju organiserad på samma sätt som klaner fast i form av mindre familjer, och giftermålen emellan klanerna bekräftade allianserna familjerna emellan.
Med klan brukar man mena flera närbesläktade familjer, ja nej klantänkandet har uppstått före penningekonomin då man hade boskap och/eller mark att fördela. Och boskapen/marken betydde värdet på resurserna. Och klanen ville förstås behålla resurserna inom klanen, därför blev det många generationer av kusingifte.

Eftersom Özz har varit här i 30 år och krigat lika länge på blattetorget så ser det väl illa ut för Sveriges fortsatta tillvaro. Det tar väl minst en ny generation innan de här stenåldersfasonerna har polerats bort. Fast då kommer väl framtidens "godhetsfixare" ala Fridolin, Ernman, Schyffert, Arnstad och surdegskommunisterna fram i media och hävdar att Sverige blivit tråkigt igen och då är det dags för en ny dos mångkultur ?

Vad fan är det för vits med mångkultur egentligen om blattarna blir lika tråkiga som vanliga Jante-svennar efter ett tag ?
-- Står förväntansfullt i kön på Systembolaget för den efterlängtade fredagsfyllan ?

Mångkultur vad fan är det för något ? Inte fan ser vi dansande afrikaner som spelar trummor överallt, kan man få exportintäkter för det ? Nä de trummorna skulle nog snabbt bli sålda för att få lite knark för
Alltså efter en tid är de gamla blattarna som jobbar lika tråkiga som vanliga Jante-svenskar och gnället fortsätter.

Om en 30 år så om USA och Israel fortfarande finns kvar så är precis allting USAs och Israels fel ändå som vanligt enligt MSMs löpsedlar, och att det är krig nånstans i MENA återigen
Och romerna sitter utanför ICA och tigger som vanligt ?

Historien kommer nog att döma den här helt vansinniga perioden i Sveriges historia hårt...

MENA-Kaoset kommer nog sjutton att fortsätta under överskådlig tid, så det vore bättre att bygga fler ammunitions- och vapen-fabriker här i Sverige. Då har blattarna jobb och att sälja sådant ger exportintäkter i det långa loppet. Alternativet är väl att öppna fler gruvor typ...

Och människan kommer att fortsätta att kriga oavsett om hur många GrönsaksJesus broilerpolitikerfabrikerna lyckas få fram
Och fattiga människor kommer alltid att finnas och försöker rymma till bättre områden

För alla de hära pengarna som de ansvarslösa låtsaspolitikerna som tror de styr över ett Låtsas-Sverige, Fejk-Sverige som inte längre finns, och har slösat bort på att leka Den Humanitära Stormakten™ så hade vi kunnat bygga fler JAS-plan, eller varför inte en gigantisk inomhusgolfbana med konstbelysning så att alla slipsnissar som jag kunnat spela en runda och ta en bastu + öl efteråt, alla tider på året, hehe
Citera
2018-05-10, 06:32
Avstängd
Frågan är vad som hade hänt om man som svensk tvingades fly till Özz hemland och betedde sig som han gjort. Är väldigt tveksam att man hade varit kvar i landet vid det här laget.
Citera
2018-05-10, 07:04
Medlem
Studsbolls avatar
Om det finns substans i att kurden brukar kola vore det Gudi Behagligt om han faktiskt torskade med pudrad näsa; den sortens brott är något som hans PK-gloria inte överlever samtidigt som det är lätt att bli dömd för det.
Citera
2018-05-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Denna text måste uppmärksammas om och om igen: Heder åt dig.

Varför har pappan betalat terroristen? Det måste ju rimligen ligga utanför renoveringen i Tingstäde?
Varför är pappan i Sverige?
Varför är familjen i Sverige?

"Där vi kommer ifrån var min pappa ledare för många män", har jag hört referenskurden säga.
Citera
2018-05-10, 08:28
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Sitter här och funderar på en sak. Hur vi än vrider och vänder på det så finns det ju helt acklimatiserade kurder i Sverige. Som jobbar och sköter sig. Dom måste ju tycka att den där jävla Özz är en förbannad idiot som får dom att känna sig jävligt obekväma. Känner vi några sådana? Jag gör det inte, men dristar mig att slänga ut ett namn; Kurdo Baksi, en samhällsdebattör även i de fina MSM-kretsarna. Om jag inte har fel så är han kurd och turkhatare. Vad tycker han om Özz eskapader? Jag tror jag ska skriva till honom och fråga.

Sen har vi alla turkar i Sverige. En hel del väletablerade och som har anammat den svenska livsstilen fullt ut. Och torde vara Özz-hatare. Ofta högt placerade i näringslivet och samhället i övrigt, men inte ofta som politiker. Förklarligt nog.

Vilken fraktion sätter en kula i Özz högra knä först? Tja.

Hans senaste alster i Exp är så inihelvete vidrig och måste ju uppröra även väletablerade kurder och turkar.

Min tes är alltså är alltså att det är inte bara vi ursprungliga svenskar som önskar Özz livstids fängelse och utvisning efter 25 år. Till Somalia eller liknande då. Det borde vara flera. Och är det säkert.

Thomas Matsson, läs nu vad jag skriver. Bert och JJ läser ju här. Du måste hänga med.

Vi är flera som polisanmält honom och dig för HMF. Det betyder Hets Mot Folkgrupp.

Edit: glömde några andra kurdiska namn: Nalin Pekul, Delsi Demirbag-Sten

Ta mig fan omöjliga att komma i kontakt med, allihopa. Dom håller alla låg profil i Özz-debaclet.

Nalin Pekgül har ju tidigare erkänt att hon är tränad terrorist och var tänkt att utföra självmordsattentat mot turkiska staten.
Citera
2018-05-10, 08:34
Medlem
generalconcretes avatar
ÖN har i en mindre debatt sagt att han kom till Sverige för att kunna fortsätta vara kurd och inte känner att han behöver visa Sverige tacksamhet för den fristad han och familjen fått. Han tycker att Turkiet är en fasciststat men förespråkar för ett etniskt Kurdistan för kurder. Vem är fascisten egentligen?

Hans kalender på hemsidan är helt öppen, intervjun i UG måste ha lett till massvis avbokningar.

Klarar inte av hans äckliga, håriga tryne. Riktigt glad att hans riktiga sida har äntligen kommit upp över ytan för alla att se.

Så går det när en terroristanhängare sponsrar en annan terrorist.
Citera
2018-05-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Varför är pappan i Sverige?
Varför är familjen i Sverige?

"Där vi kommer ifrån var min pappa ledare för många män", har jag hört referenskurden säga.

Som svar på dina båda frågor: De är i Sverige för det är här alla pengarna finns.

I det av dem drömda landet Kurdistan, hade de sannolikt haft ytterst begränsade möjligheter att försörja sig. Vem i Kurdistan kan leva på att vara karikatyrtecknare? Vem i Kurdistan skulle kunna bli miljonär på att vara en rasistisk ståuppare? Vem i Kurdistan skulle vilja bekosta en juristutbildning till en ung kvinna?
Svarar själv på mina frågor: Naturligtvis ingen!

Tycker f ö att det är på sin plats att från och med nu benämna ÖN 'haverikurden' som en annan skribent redan gjort.

Edit: Det var sign 'Simmaellersjunk' som i inlägget #5538 använde epitetet "haverikurden". Mycket bra!
Senast redigerad av Carinah78 2018-05-10 kl. 08:47.
Citera
2018-05-10, 09:35
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Men han har en hel klase med potentiella diagnoser, om inte de facto. Har inte tillgång till hans journaler. Han var enligt egen utsago mutist som barn. Sedan började han prata och har inte kunnat hålla käften since. Nåt är defekt.

För att vara helt ärlig, i över 25 år så har jag bott och arbetat utomlands. I nära nog 75% av den tiden så har jag varit aktiv i regioner med klantraditioner, en del "soft versions" och andra av värsta sorten.
Jag har erfarit den värsta sorten i både Muslimska och Kristna "områden", när det kommer till klansamhällen så utnyttjas religionen för att stärka klantraditionen.

Jag är inte någon expert men jag har erhållit en ganska så bra insikt vad det gäller dessa traditioner.
Med "Svenska värderingar" (ursprungliga värderingar) så kan man bli alldeles förjäkligt paff över reaktioner från "klanmänniskor".
Vad som i klansamhället anses helt normalt kan av Svenskar i Sverige klassas som psyksjukt! Det är helt enkelt ett helt annat tankesätt.

Sverige har varit väldigt dåligt på att filtrera vid "insläppet" till landet. Och Sverige har varit ännu sämre på att hantera de som kommit in p.g.a. det obefintliga filtret.

Se på Özz med sin senaste krönika, han fan i mig ondgör sig över att hans föräldrar har arbetat hårt i Sverige!
Han begriper helt enkelt inte att man förväntar sig att folk gör rätt för sig i mellanmjölkens land.
Med klantänket så finns det inte någon lojalitet till samhället i stort utan enbart till familjen. Han ser inte att hans syster har erhållit en utbildning tack vare hårt arbetande skattebetalare, hans sätt att skriva ger intrycket av att Svenskar skall vara tacksamma för att hans föräldrar har arbetat och att syskonen låtit utbilda sig!!
Vad hans familj än har gjort eller genomfört så har de aldrig gjort något fel.

Özz hugger inte med kniv, men han blir oförskämd och aggressiv. UG trampade på Özz-klanens heder, och därav den för Svenskarna så otroligt sjuka reaktionen från Özz. Vi tycker alla att Özz betedde sig som en psykfall men vi kan vara övertygade om att han var jävligt nöjd med sig själv.

Jämför med Arabungen som knivhögg skolkamraten (Baltisk bakgrund) till döds. Hugget kom bakifrån, en synnerligen feg attack.
Balten hade stoppat Arabungen från att vara oförskämd mot tjejerna i skolan.
Efter mordet så tog pappan sin Arabunge i försvar, pappan förklarade att sonens heder hade blivit kränkt.

Den dagen som Arabungen återförenas med sin familj så kommer hans pappa att skryta om grabben bland sina egna, till alla Svenskars förtret.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om det finns substans i att kurden brukar kola vore det Gudi Behagligt om han faktiskt torskade med pudrad näsa; den sortens brott är något som hans PK-gloria inte överlever samtidigt som det är lätt att bli dömd för det.

Jag hoppas verkligen att han INTE torskar med en pudrad näsa. Se dig om, hur många profiler (kultur och sport) är det inte som har torskat och som sedan fått skjuts i karriären?
På med offerkoftan, intervjuer om utbrändhet och ursäkter av allehanda typer, och så rullar karriären vidare.
Skulle Özz torska med en pudrat näsa samtidigt som han hade lite bättre förståelse för det Svenska sättet att tänka, så skulle han t.o.m. kunna skylla "skatteslarvet" på narkotikamissbruk som han i sin tur skulle kunna skylla på....."invandrare med identitetskris", "kulturperson som är utbränd", o.s.v.
Kulturmaffian och vänstern kommer att krambomba som aldrig förr!

Nej, låt oss fokusera på fusk och brott i samband med husen på Gotland och eventuella terroristkopplingar då Özz-klanen betalat Özzbeken för svartjobb.
Citera
2018-05-10, 09:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Nalin Pekgül har ju tidigare erkänt att hon är tränad terrorist och var tänkt att utföra självmordsattentat mot turkiska staten.

Men hon kunde framgångsrikt assimilera sig. Hon utbildade sig och arbetade som sjuksköterska, har varit politiskt aktiv och därefter återgått till sitt ursprungliga skrå.
Och hon tar öppet strid mot "sharia-poliser", m.m.
Faktum är ju att den Kurdiska sosse-tanten gör sitt bästa för att få lagstiftaren att inse vad klantraditionerna ställer till med i Sverige.

Vad Özz borde läsa:
https://www.expressen.se/kultur/ide/hissa-svenska-flaggan-pa-studenten/
Citat:
Det verkar bli allt vanligare att studenter springer ut insvepta i flaggor från föräldrarnas hemländer. Nalin Pekgul oroas av att ungdomarna inte hellre vill visa lojalitet med det land som de själva är uppvuxna i.
https://www.expressen.se/kultur/vi-muslimer-maste-stalla-upp-nar-judar-attackeras/
Citat:
I Sverige har vi länge utgått ifrån att rasism är någonting som bara är riktat från svenskar mot invandrare.

Nalin Pekgul skriver om antisemitismen bland muslimer och varför hon i söndags bar en Davidsstjärna.
Citera
2018-05-10, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Özz nujen är inte bara skattesmitare han är även kola-torsk, vet det till 100 procent, vill inte gå in på hur jag vet det men jag bara vet det, har träffat han ett antal ggr, gillar inte snubben, älskar sej själv överallt annat typ...
Jag trodde inte detta från början, jag har inte sett honom som en Partykurd™. Men det skulle ju faktiskt förklara en del av hans maniska & speedade beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in