2018-06-12, 10:56
Medlem
Colossos avatar
Egentligen ska man nog köra fyra bra backar med tre starka anfallare och så bara köpa billiga mittfältare i lag man tror kommer gå långt eller iaf ha chansen att komma etta i gruppen. William Kvist i danmark tex kostar 2 mille och är given.
Citera
2018-06-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Har över 30 000 betalat 69 kronor till Aftonbladet? eller har ni någon gratis månad?

Det är en brutal inkomst för aftonbladet.
Sorgliga priser har dom.
Bojkottar av den anledningen.
Citera
2018-06-12, 11:50
Medlem
Stenulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Vad tror ni om Mertens vs Mbappe? (Har Lukaku redan). Känns dock lite farligt och gå helt utan någon offensiv spelare från Frankrike med tanke på deras grupp.

Tror på Belgien i gruppen och att de har chans att gå långt. Så känns som man vill ha 2-3 från dem.

Hur har det sett ut tidigare år? Har det varit bättre att sprida ut sina spelare eller försöka hålla sig till så få lag som möjligt? Blir ju rätt dyra byten när sina lag åker ut i slutspelet om man har för mycket spridning.

Menar t.ex. Mbappe + David Silva vs Silva + Isco

Det är bättre att hålla sig till få lag som går långt pga transferkostnader. Jag minns tex han som vann den här tävlingen i VM 2010, han körde med spansk målvakt och tre spanska backar från start och hade kaptensbindeln på målvakten hela turneringen.
Citera
2018-06-12, 11:55
Medlem
Stenulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Eftersom både Ryssland och Egypten har dubbelomgång i omgång 1 funderar jag på att köra 4 ryssar trots att de sett bedrövliga ut i träningsmatcherna. Detta för att såklart byta ut dem allihop inför omgång 2 när de inte spelar någon match. Dels ser jag att det finns stor chans för ryssarna att hålla minst en nolla mot Saudi och ett Egypten utan Salah (om han inte hinner återhämta sig). En annan stor fördel är att deadline för bytena infaller med matchstart, vilket betyder att man vet hur Ryssarna formerar startelvan, så att man kan vara säker på att få in två backar som startar iallafall första matchen. Så tror ni det är värt att köra 4 ryssar och en egyptier pga av dubbelomgången och sedan byta ut dem inför omgång 2?

Ja det är svårt att säga, jäkla synd att det blir en dubbelomgång tycker jag. Hade aldrig sett åt ryssar/egyptier annars. Men nu funderar jag på att ta en billig rysk back och en mittfältare eller forward. Jag hedgar på så sätt mot scenariot att det går skitbra för Ryssland i deras två första matcher, och även mot att göra bort sig helt med fyra st om ryssarna skulle torska båda.
Citera
2018-06-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Det är en brutal inkomst för aftonbladet.
Sorgliga priser har dom.
Bojkottar av den anledningen.
Inför EM elvan 2016 hade aftonbladet över 60 000 betalande lag. Än så länge "bara" 30 000.
Men visst suger priserna men det skiter jag i. Tycker detta är värt allt. Sitta och diskutera med andra på nätet och lyckas ta ut den bästa elvan.
Citera
2018-06-12, 14:42
Medlem
Colossos avatar
Skiter egentligen hur mycket Aftonbladet tjänar på det om det är ett nöje för mig och jag uppskattar det så betalar jag gärna 70 spänn.
Citera
2018-06-12, 15:02
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Mitt stalltips är Nandez - Vecino - Betancur - De Arrascaeta

Cebolla Rodriguez är gammal och visst är han en tränarfavorit. Men Giorgan har imponerat på sistone och är en del av Tabarez föryngring. Vecino och Betancur bör vara ganska givna nu när Valverde inte kom med. Nandez har kommit in i laget nu och kommer med stor sannolikhet gå före Sanchez.

Men precis som du säger är alla yttrarna riskabla. Jag är ett stort fan av av De Arrascaeta själv och är lite sugen på honom, men han är lite för dyr för risken, även om han kan komma att få spela tia om man byter formation lite grann.

Jag har haft Özil med sedan start i mitt lag för han har väldigt bra värde i ett bra och annars dyrt lag. Är han frisk har han ju alltid varit given i Löws lag.

Håller med dig om din uppställning om Özil missar. Men tror själv att det är Draxler som ryker och Reus som flyttar ut när Özil är tillbaka. Är Reus frisk är han en favorit hos Löw med enorm potential.

Werner har jag i mitt lag i alla fall. Väldigt billig och en av mina favoriter till skytteligan.

Håller med dig helt om De Arrascaeta, men min spontana känsla är att Uruguay kommer att ha respekt för Egypten och lira C.Rodriguez som är ett bättre defensivt och har högre arbetskapacitet för att sedan släppa loss De Arrascaeta mot Saudi och mot Ryssland ifall man redan är klara. Samma gäller Laxalt och Varela som är offensivare alternativ än M.Pereira och Caceres. Min känsla med Uruguay är att man hellre safear lite grann. Men jag kan lika gärna ha fel här, det är bara en gissning från min sida.

Håller också med dig angående Reus, men samtidigt har Draxler fått lira varenda träningsmatch samtidigt som han hade tredje(!) mest spelade minuter i hela laget under kvalet. Jag tror faktiskt inte att Löw är rädd att peta Muller eller Werner när Özil är tillbaka om Reus och Draxler presterar. Jag har undvikit Werner av denna anledning.
Citera
2018-06-12, 18:20
Medlem
Just Muller och Özil känns som två givna spelare i Löws lag. De andra (offensiva) kan han nog rotera lite hur som helst.

Funderar på att spela en ryss första(och därtill även andra) matchen och det bästa valet verkar vara Miranchuk. Listad som MF men kommer troligtvis spela anfallare/släpande anfallare. Försvarare är också bra val såklart då Saudi knappast kommer göra mål?
Citera
2018-06-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Inför EM elvan 2016 hade aftonbladet över 60 000 betalande lag. Än så länge "bara" 30 000.
Men visst suger priserna men det skiter jag i. Tycker detta är värt allt. Sitta och diskutera med andra på nätet och lyckas ta ut den bästa elvan.

lol, du skulle kört den officiella fifa mcdonalds fantasy world cup. Den största, dessutom gratis. Fantasy värt 69 omg nyttig id_iot
Citera
2018-06-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Skiter egentligen hur mycket Aftonbladet tjänar på det om det är ett nöje för mig och jag uppskattar det så betalar jag gärna 70 spänn.

Samma spel finns gratis, just saying.
Citera
2018-06-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
lol, du skulle kört den officiella fifa mcdonalds fantasy world cup. Den största, dessutom gratis. Fantasy värt 69 omg nyttig id_iot
Din idiot, lirar det också.
Citera
2018-06-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Har över 30 000 betalat 69 kronor till Aftonbladet? eller har ni någon gratis månad?

Osmidiga personer. Skippar det officiella fantasy som är gratis,mycket större, bättre priser, bättre format, mer aktiv coachning mot ett underlägset nationellt fantasy som kostar 69 kr OMFG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in