Citat:
Ursprungligen postat av
Arctic Monkey
Mitt stalltips är Nandez - Vecino - Betancur - De Arrascaeta
Cebolla Rodriguez är gammal och visst är han en tränarfavorit. Men Giorgan har imponerat på sistone och är en del av Tabarez föryngring. Vecino och Betancur bör vara ganska givna nu när Valverde inte kom med. Nandez har kommit in i laget nu och kommer med stor sannolikhet gå före Sanchez.
Men precis som du säger är alla yttrarna riskabla. Jag är ett stort fan av av De Arrascaeta själv och är lite sugen på honom, men han är lite för dyr för risken, även om han kan komma att få spela tia om man byter formation lite grann.
Jag har haft Özil med sedan start i mitt lag för han har väldigt bra värde i ett bra och annars dyrt lag. Är han frisk har han ju alltid varit given i Löws lag.
Håller med dig om din uppställning om Özil missar. Men tror själv att det är Draxler som ryker och Reus som flyttar ut när Özil är tillbaka. Är Reus frisk är han en favorit hos Löw med enorm potential.
Werner har jag i mitt lag i alla fall. Väldigt billig och en av mina favoriter till skytteligan.
Håller med dig helt om De Arrascaeta, men min spontana känsla är att Uruguay kommer att ha respekt för Egypten och lira C.Rodriguez som är ett bättre defensivt och har högre arbetskapacitet för att sedan släppa loss De Arrascaeta mot Saudi och mot Ryssland ifall man redan är klara. Samma gäller Laxalt och Varela som är offensivare alternativ än M.Pereira och Caceres. Min känsla med Uruguay är att man hellre safear lite grann. Men jag kan lika gärna ha fel här, det är bara en gissning från min sida.
Håller också med dig angående Reus, men samtidigt har Draxler fått lira varenda träningsmatch samtidigt som han hade tredje(!) mest spelade minuter i hela laget under kvalet. Jag tror faktiskt inte att Löw är rädd att peta Muller eller Werner när Özil är tillbaka om Reus och Draxler presterar. Jag har undvikit Werner av denna anledning.