2018-06-11, 20:51
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Jag personligen kommer att lira en engelsk försvarare fram till omgång 3. Då bör Carvajal vara tillbaka. Fram till dess ställs England mot Panama och Tunisien, det bör ge en del poäng.
Vilka engelsmän kommer starta? Verkar riktigt rörigt där. Trippier given elle?
Citera
2018-06-11, 23:31
Medlem
Tagliafico/Fazio, och David Silva, eller Boateng och Özil - vad tror ni? Startar Fazio och Boateng? Özil verkar ju som sagt osäker, men är väl ordinarie straffskytt? Lutar åt att jag får ha en 4-3-3-uppställning. Fernandinho eller Paulinho, är det värt att ta med nån av dem? Och vem hade ni satt som kapten av Griezmann och Jesus? Griezmann är ju straffskytt, men genom hela VM tror jag mer på brassarna än på fransmännen.
Citera
2018-06-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Tagliafico/Fazio, och David Silva, eller Boateng och Özil - vad tror ni? Startar Fazio och Boateng? Özil verkar ju som sagt osäker, men är väl ordinarie straffskytt? Lutar åt att jag får ha en 4-3-3-uppställning. Fernandinho eller Paulinho, är det värt att ta med nån av dem? Och vem hade ni satt som kapten av Griezmann och Jesus? Griezmann är ju straffskytt, men genom hela VM tror jag mer på brassarna än på fransmännen.

Defensiva mittfältare (Fernandinho) skulle jag inte rekommendera med tanke på att de lär dra på sig mer kort och de lär ju inte göra lika mycket mål/assist och avslut(?) som offensiva heller..
När jag var inne på sportbladets så såg jag att väldigt många valt franske Kanté för att dra ett exempel, tror han var den näst billigaste franske mittfältaren. Visst det låter ju superbra men om man sätter sig in mer än 50% av de som byggt ett lag o faktiskt läser vad som ger poäng så råder jag inte att ta någon defensiv mittfältare. Det bästa är att ta Willian,Mertens, Muller eller någon annan liknande mittfältare som faktiskt lär spela anfallare till och med.

Själv spelar jag FIFAs egna fantasy så har ingen jättekoll men det går väll att byta kapten efter carje omgång? Frankrike möter Austrualien o brassarna har Schweiz i premiären så Omg 1 rekomenderar jag griezzman.

Dessutom lär Gabriel Jesus bytas ut runt 60-70 minuten och kan tillomed bli petad i förmån för Roberto Firmino i framtiden.. brassarna kör trottsallt endast 1 anfallare tillskillnad från Frankrike som lär köra 3.
Citera
2018-06-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Defensiva mittfältare (Fernandinho) skulle jag inte rekommendera med tanke på att de lär dra på sig mer kort och de lär ju inte göra lika mycket mål/assist och avslut(?) som offensiva heller..
När jag var inne på sportbladets så såg jag att väldigt många valt franske Kanté för att dra ett exempel, tror han var den näst billigaste franske mittfältaren. Visst det låter ju superbra men om man sätter sig in mer än 50% av de som byggt ett lag o faktiskt läser vad som ger poäng så råder jag inte att ta någon defensiv mittfältare. Det bästa är att ta Willian,Mertens, Muller eller någon annan liknande mittfältare som faktiskt lär spela anfallare till och med.

Själv spelar jag FIFAs egna fantasy så har ingen jättekoll men det går väll att byta kapten efter carje omgång? Frankrike möter Austrualien o brassarna har Schweiz i premiären så Omg 1 rekomenderar jag griezzman.

Dessutom lär Gabriel Jesus bytas ut runt 60-70 minuten och kan tillomed bli petad i förmån för Roberto Firmino i framtiden.. brassarna kör trottsallt endast 1 anfallare tillskillnad från Frankrike som lär köra 3.
Varken Mertens eller Müller är uppsatta som mittfältare. Sedan är mittfältet den lagdel iaf jag kommer välja att offra lite grann för att istället satsa på en grym offensiv och en stabil defensiv. Är man då billig startspelare i ett lag som troligen kommer gå långt (typ Kanté) ligger man bra till för att komma med.
Citera
2018-06-12, 00:15
Medlem
Lloris
Mendy Mascherano Fazio Tafliafico
Kante J.Rodriguez Torreira
Lukaku K.Balde Kane

Cynisk defensiv med Fransk-Argentinsk bas. Tror de lagen kan gå långt. (Dock osäker på speltiden hos de spelarna, kommer ändra om det uppstår oklarheter.) Hoppas på många "lag-poäng" från de spelarna.

Torreira (URU) kan visa sig vara väldigt prisvärd (2.000.000:-).

Mina fyra poängspelare kommer från de två grupperna där jag hoppas på målfester. Både Kane och Lukaku har hattrick-potential mot Panama och även Tunisien är ganska svaga.

Grupp H tror jag kan bli en enda målfest, därav James (COL) och Balde (SEN) från lagen jag tror tar sig vidare.

Tyskland litar jag inte på och brassarna var för dyra.
Citera
2018-06-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Varken Mertens eller Müller är uppsatta som mittfältare. Sedan är mittfältet den lagdel iaf jag kommer välja att offra lite grann för att istället satsa på en grym offensiv och en stabil defensiv. Är man då billig startspelare i ett lag som troligen kommer gå långt (typ Kanté) ligger man bra till för att komma med.

Hmm, du har självklart rätt. Hazard är ett bättre exempel.. kanske Cuadrado och shaqiri är potentiella anfallare med som är uppsatta som mittfältare i spelet.

Utveckla "stabil mittfältare". Stabilt spel ger väl inga poäng? En offensiv mittfältare får väl lika mycket belöning för sin defensive mittfältar-kollega som den defensive själv, medans den defensiva inte får något speciellt för den offensiva (mål och assist m.m) ?

Men ja, köper resonemanget att Kante är ett okej val för att han lär vinna många matcher o gå långt i turneringen.
Citera
2018-06-12, 00:52
Medlem
Citat:
Hmm, du har självklart rätt. Hazard är ett bättre exempel.. kanske Cuadrado och shaqiri är potentiella anfallare med som är uppsatta som mittfältare i spelet.

Utveckla "stabil mittfältare". Stabilt spel ger väl inga poäng? En offensiv mittfältare får väl lika mycket belöning för sin defensive mittfältar-kollega som den defensive själv, medans den defensiva inte får något speciellt för den offensiva (mål och assist m.m) ?

Men ja, köper resonemanget att Kante är ett okej val för att han lär vinna många matcher o gå långt i turneringen.
Hm, vet inte hur jag ska kunna utveckla någonting jag aldrig ens skrivit?

Hazard kommer garanterat ta fler poäng än Kanté men så är han ju också en av de dyraste mittfältarna i spelet med sina 7,5 miljoner. De pengarna lägger jag hellre på en vass anfallare (typ Suarez). Finns knappast någon anfallare man kan fynda för 3 miljoner om man nu skulle välja plocka med Hazard istället för Kanté.
Citera
2018-06-12, 09:18
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Vilka engelsmän kommer starta? Verkar riktigt rörigt där. Trippier given elle?

De givna backarna är Walker och Stones. Trippier tror jag startar på högerwingback och även oddsen på att han startar är låga. Jag tror tyvärr att Cahill får chansen för Maguire som en del av trebacken, men det är svårt att säga. Det finns ju en möjlighet att båda får starta och att Walker flyttar ut till wingback, men skulle tro att han får lira i trebacken - synd för fantasy. Rose eller Young på vänsterwingback är också svårt, men det lutar åt Young.

Trippier är förmodligen det bästa valet i fantasy - han finns med på min egen shortlist. England har goda chanser till nollor två första matcherna, men Trippier kommer förmodligen inte erbjuda så mycket framåt.

Citat:
Uruguays mittfält bör vara följande: Nandez/C.Sanchez-Bentancur-Vecino-C.Rodriguez. Nandez har startat alla träningsmatcher inför VM medan C.Sanchez startade en stor del av kvalet. Just ytterpositionerna lär det bli en del rotation på. Inga är direkt poängspelare heller så känns lite ovärt.

Mitt stalltips är Nandez - Vecino - Betancur - De Arrascaeta

Cebolla Rodriguez är gammal och visst är han en tränarfavorit. Men Giorgan har imponerat på sistone och är en del av Tabarez föryngring. Vecino och Betancur bör vara ganska givna nu när Valverde inte kom med. Nandez har kommit in i laget nu och kommer med stor sannolikhet gå före Sanchez.

Men precis som du säger är alla yttrarna riskabla. Jag är ett stort fan av av De Arrascaeta själv och är lite sugen på honom, men han är lite för dyr för risken, även om han kan komma att få spela tia om man byter formation lite grann.

Citat:
Özil är lite tveksam. Finns lite rapporter om hans skada men om det är så att han inte är 100% tror jag verkligen att Löw inte har något emot att låta Reus spela i hans position, iallafall första matchen. Han gjorde det väldigt bra där i genrepet mot Saudiarabien. Draxler är ett bättre val än Özil imo.

Tror Tyskland ställer upp med Muller-Reus-Draxler bakom Werner i första. Özil istället för Reus andra om han är frisk. Sen är dem förmodligen klara inför sista och låter spelare som Goretzka och Brandt få chansen att visa upp sig.

Jag har haft Özil med sedan start i mitt lag för han har väldigt bra värde i ett bra och annars dyrt lag. Är han frisk har han ju alltid varit given i Löws lag.

Håller med dig om din uppställning om Özil missar. Men tror själv att det är Draxler som ryker och Reus som flyttar ut när Özil är tillbaka. Är Reus frisk är han en favorit hos Löw med enorm potential.

Werner har jag i mitt lag i alla fall. Väldigt billig och en av mina favoriter till skytteligan.
Citera
2018-06-12, 09:40
Medlem
Citat:

Jo, men grejen är ju att de är billiga spelare som startar i troliga topplag, och Willian m.fl. finns redan i laget. Jag har 2 000 000 till maximalt 3 500 000 kvar att fylla upp laget med, därav nämnda namn.

Arctic Monkey, du är ju påläst om de flesta startelvorna. Skulle du vilja dela med dig av nåt tips som passar mig?
Citera
2018-06-12, 10:07
Medlem
Hur ser det ut med Argentinas startplatser? De har ju några prisvärda (billiga spelare i bra lag) i Fazio, Mascherano, Biglia och Tagliafico, förutsatt att de får speltid.

Någon som har koll?
Citera
2018-06-12, 10:37
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Har över 30 000 betalat 69 kronor till Aftonbladet? eller har ni någon gratis månad?
Citera
2018-06-12, 10:53
Medlem
ludwiqs avatar
Vad tror ni om Mertens vs Mbappe? (Har Lukaku redan). Känns dock lite farligt och gå helt utan någon offensiv spelare från Frankrike med tanke på deras grupp.

Tror på Belgien i gruppen och att de har chans att gå långt. Så känns som man vill ha 2-3 från dem.

Hur har det sett ut tidigare år? Har det varit bättre att sprida ut sina spelare eller försöka hålla sig till så få lag som möjligt? Blir ju rätt dyra byten när sina lag åker ut i slutspelet om man har för mycket spridning.

Menar t.ex. Mbappe + David Silva vs Silva + Isco
Senast redigerad av ludwiq 2018-06-12 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in