Citat:
Ursprungligen postat av
Colosso
Vilka engelsmän kommer starta? Verkar riktigt rörigt där. Trippier given elle?
De givna backarna är Walker och Stones. Trippier tror jag startar på högerwingback och även oddsen på att han startar är låga. Jag tror tyvärr att Cahill får chansen för Maguire som en del av trebacken, men det är svårt att säga. Det finns ju en möjlighet att båda får starta och att Walker flyttar ut till wingback, men skulle tro att han får lira i trebacken - synd för fantasy. Rose eller Young på vänsterwingback är också svårt, men det lutar åt Young.
Trippier är förmodligen det bästa valet i fantasy - han finns med på min egen shortlist. England har goda chanser till nollor två första matcherna, men Trippier kommer förmodligen inte erbjuda så mycket framåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen37
Uruguays mittfält bör vara följande: Nandez/C.Sanchez-Bentancur-Vecino-C.Rodriguez. Nandez har startat alla träningsmatcher inför VM medan C.Sanchez startade en stor del av kvalet. Just ytterpositionerna lär det bli en del rotation på. Inga är direkt poängspelare heller så känns lite ovärt.
Mitt stalltips är Nandez - Vecino - Betancur - De Arrascaeta
Cebolla Rodriguez är gammal och visst är han en tränarfavorit. Men Giorgan har imponerat på sistone och är en del av Tabarez föryngring. Vecino och Betancur bör vara ganska givna nu när Valverde inte kom med. Nandez har kommit in i laget nu och kommer med stor sannolikhet gå före Sanchez.
Men precis som du säger är alla yttrarna riskabla. Jag är ett stort fan av av De Arrascaeta själv och är lite sugen på honom, men han är lite för dyr för risken, även om han kan komma att få spela tia om man byter formation lite grann.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen37
Özil är lite tveksam. Finns lite rapporter om hans skada men om det är så att han inte är 100% tror jag verkligen att Löw inte har något emot att låta Reus spela i hans position, iallafall första matchen. Han gjorde det väldigt bra där i genrepet mot Saudiarabien. Draxler är ett bättre val än Özil imo.
Tror Tyskland ställer upp med Muller-Reus-Draxler bakom Werner i första. Özil istället för Reus andra om han är frisk. Sen är dem förmodligen klara inför sista och låter spelare som Goretzka och Brandt få chansen att visa upp sig.
Jag har haft Özil med sedan start i mitt lag för han har väldigt bra värde i ett bra och annars dyrt lag. Är han frisk har han ju alltid varit given i Löws lag.
Håller med dig om din uppställning om Özil missar. Men tror själv att det är Draxler som ryker och Reus som flyttar ut när Özil är tillbaka. Är Reus frisk är han en favorit hos Löw med enorm potential.
Werner har jag i mitt lag i alla fall. Väldigt billig och en av mina favoriter till skytteligan.