2018-06-11, 22:27
Medlem
Och nu med förra veckans dom från Hägsta Förvaltningsrätten verkar Oskars farhågor om den dolda momsen verkligen besannats. HFD fastslog att ett bemmaningsföretags uthyrning av läkare var momspliktigt. Ett privat läkarsbolags inköp av dessa tjänster medför alltså inget momsavdrag och momsen lir en kostnad. Oskar hade rätt igen som så många gånger förr.
Citera
2018-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja och lagfarten stod fortfarande på O och H när huset var ute till försäljning.
Arvskifte sker normalt inte förrens skatteverket har godkänt.

Nej, men bouppteckningen var klar och normalt sett godkänns den inom kort efter inlämnandet till Skatteverket varpå arvsskiftet kan ske. Dödsbodelägarna kan ha varit överens om att annonsera huset med tanke på att försäljning och önskat tillträde vid ägarbyte tar lite tid. Det är inget konstigt i det.
Citera
2018-06-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Och nu med förra veckans dom från Hägsta Förvaltningsrätten verkar Oskars farhågor om den dolda momsen verkligen besannats. HFD fastslog att ett bemmaningsföretags uthyrning av läkare var momspliktigt. Ett privat läkarsbolags inköp av dessa tjänster medför alltså inget momsavdrag och momsen lir en kostnad. Oskar hade rätt igen som så många gånger förr.
Speciellt när han tog livet av sina barn eller hur? Ofattbart hur man kan hylla ett sånt kräk
Citera
2018-06-11, 22:42
Medlem
Memmajemmas avatar
[QUOTE

- Många saknar Anges ❤️ Moa -
- Hannas kollegor vänner saknar henne-
- Du vill bara få fram Oskar Oskar-[/quote]

Man börjar ju nästan tro att Elli varit Os älskarinna!
Citera
2018-06-11, 22:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Man börjar ju nästan tro att Elli varit Os älskarinna!

Och att Rockkungen varit Hs älskare!
Citera
2018-06-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Och att Rockkungen varit Hs älskare!

Saknar ryktena om fosterbarnet. Vart tog detta vägen? Kontakten upphörde abrupt 2016 enligt någon?
Citera
2018-06-11, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ja och lagfarten stod fortfarande på O och H när huset var ute till försäljning.
Arvskifte sker normalt inte förrens skatteverket har godkänt.

- Skatteverket har godkännt det-
- hoppas det får sålt villan så Magnus får kraft till sörja sin älskade syster och systerbarn-
- efter allt slit han får göra -
Dödsbo
När en fastighetsägare avlider övergår äganderätten till dödsboet. Men dödsboet behöver inte ansöka om lagfart om den avlidnes fastighet genom arvskifte går direkt till en eller flera arvingar. Vill dödsbodelägarna däremot sälja fastigheten och låta köpeskillingen ingå i arvskiftet, måste dödsboet först ansöka om lagfart. Reglerna om lagfart bygger på att lagfarterna ska bilda en sammanhängande kedja.
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-11 kl. 23:13.
Citera
2018-06-11, 23:13
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Och vad har ni andra för underlag ?

Ingen här har ngt underlag. Kanske bortsett från dig och Rockkungen.
Jag har haft mina teorier (och de är inte aktuella längre) men jag har alltid varit väldigt noga med att påpeka att allt detta är inte mer än mina fria fantasier. Jag kan faktiskt inte minnas att jag har skrivit något kränkande om O eller hans släkt.
Jag och många med mig är inte ute efter att få tag i den skyldige utan först och främst att förstå varför och hur detta hände.
Det som stör mig är att vissa människor försöker gå på person, hitta på åkommor och karaktärsegenskaper som det inte finns något belägg för och postumt karaktärsmörda en avliden person. Det är illa vare sig det gäller O eller H.
Citera
2018-06-11, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Och vad har ni andra för underlag ?
Ögon, öron... och Missan27:s inlägg:

”Som allting som han gjorde, gjorde han det också välplanerat.”

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

...plus Rockkungen som verkligen är trådens Kung och har bidragit med många faktauppgifter och annan mycket värdefull information i sanningens tjänst:
Citera
2018-06-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, och Ewa-Gun Westford sa också att hon fått kritik ang sitt uttryck men replikerade att hon inte tänker ändra på det uttrycket.

Det ÄR mord. Men jag kan också tycka det är en familjetragedi. Det är ju en tragedi för barnen som faktiskt ingick i en familj. Men - eg spelar det inte någon roll vad man kallar det. Det viktiga är att man utreder det som mord, och tar reda på bakgrunden ordentligt. Att lägga ner utredningen när man fått vissa små fakta hoppas jag de verkligen inte gör. De måste gå in ända ner i grunden med detta.

Citat:
Skolor gör inte ett skit. I Yara-fallet hade man ju larmat skolan - men inget hände. Rätta mig om jag har fel, mitt minne kan fallera där.

Citat:
Kort och koncist - och väldigt begripligt.
MEN ÄNDÅ INTE OK ATT TA LIVET AV BARN - måste jag nog tillägga så ingen missförstår.

Citat:
Men snälla, det är klart - självklart! - att föräldrarna hade fel. Det finns inte nånstans att man tar livet av sina barn, förutom möjligen barn som inte har minsta hjärnaktivitet kvar (hjärndöda) och inte kan andas själv. Då får man som förälder bestämma att dra ut slangen till respiratorn. Men det är ALLT. I övrigt är det mord. Eftersom det är så fruktansvärt så behöver åtminstone några av oss en förklaring på hur i dessa föräldrar egentligen tänkte. Och en förklaring på vad som låg bakom. Det är mänskligt att söka förklaringar. Och alla spekulationer är ett sätt att försöka begripa den ev förtvivlan, ångest, depression som låg bakom dådet. Ingen av oss här begriper hur man kan avsluta sina barns liv - för det finns inte på kartan nånstans.

-Fick en känsla-
-för tankstreck-

Fråga: Kan vem som helst få ut testamentet från Skatteverket, det som Rockkungen hänvisar till?
Citera
2018-06-11, 23:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

- VARSOGOD
( Hanna Brenton ) ( inkl testament )
https://minfil.com/vcs1Pce9b3/Handling.pdf

( Oskar Henkow ) ( inkl testamente )
https://minfil.com/E3scP5eebc/Handling.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Här är Hanna och Oskars testamente-
- Hanna och Oskars bouptäkning -
- jag har bara set kopia långt innan -
- det blev ofenligt -
Testamentets äkthet betvivlar jag trots allt, månne är det fel. Men det är så skumt på många sätt.
En tanke som slår mig när jag läser bouppteckningarna - en hemsk tanke - är att det var barnen som dödade föräldrarna och inte tvärtom. Om föräldrarna kan konstaterats ha dödat barnen, borde ju deras sista vilja (i form av testamente etc.) vara helt ogiltiga, åtminstone som jag har förstått ärvdabalken.
Men jag har ännu många sidor att läsa ikapp i tråden och ska snart i säng. Ursäkta om mina funderingar är inaktuella utifrån vad som kommit fram härefter.
Citera
2018-06-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Jag startade inte ett konto här för att starta någon pajkastning.

Att H fått en och annan ” lavett” kan man säga är misshandel.

Så här börjar jag tro nu. Familjen kan ha haft en historik med kontakter med socialen i Göteborg på grund av misshandel. H kan till och med ha haft en stödperson... kanske därför de flyttade till Lund? Problemen fortsatte dock och slutade med mord? Det klassiska helvetet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in