2018-06-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hyperaktiv är han nog men det verkar han hålla i schack med fysisk aktivitet.
När det gäller det andra vet jag inte om man ska döma utifrån en händelse att han är våldsam.
Jag behöver fortfarande fler som träder fram att han varit våldsam mot dem innan jag kan tro att han har en våldsam personlighet.

Haha ursäkta men "fysisk aktivitet" ... ja att knulla sin älskarinna medans man cyklar/klättrar/kryper/springer.. det är en väldans massa "fysisk aktivitet"

Vad tror du han skulle göra om han inte fick utlopp för denna "fysiska aktivitet"?
"-skulle kunna mörda någon..." (från SD´s dyklogg inlägg)
Citera
2018-06-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
UW:s 2 fruar (LW och MH) har båda varit pastorer i Equmeniakyrkan, om jag förstått det rätt. Vet inte om MH fortfarande är verksam där i så fall? Undrar hur länge UW, LW och MH känt varandra? Var de bekanta redan innan UW gifte sig med LW? Hursomhelst så vet vi att LW var en (hängiven) geocachare under flertalet år. Den andra frun, MH, verkar ha varit (och är) rejält engagerad i ”Ingress”, ett slags mobilspel som även utövas i verkligheten och där två lag tävlar mot varandra (tror jag). Undrar om UW:s och LW:s 3 barn och MH:s 3 barn kom bra överens när UW var gift med MH? Om barnen nu träffades så mycket eller kanske nästan inte alls vill säga. HD och SD vigdes av LW. Är ”paret D” medlemmar i Equmeniakyrkan? En ”gemensam nämnare” för ovan (vuxna) nämnda personer verkar vara denna kyrka. Eller så är det bara en slump att de alla verkar ha haft med det ”samfundet” att göra. Någon som vet?

Som svar på en av dina frågor, så skrev SD:s vän postaren Filttoffla - som ska ha känt
SD i ca 20 år - följande om paret SD/HD gällande deras kyrklighet:

Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det ingår ganska många kristna människor i deras omgivning men SD och HD har ingen (fri)kyrkobakgrund vad jag vet. Det är inga av de som är aktivt kristna som snöar in på detta i tid och otid i det här gänget och religion är egentligen inget som märks av här. Vissa kristna jag känner håller på med ett visst missionerande i sin bekantskapskrets men inte de här.
Citera
2018-06-11, 19:44
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hyperaktiv är han nog men det verkar han hålla i schack med fysisk aktivitet.
När det gäller det andra vet jag inte om man ska döma utifrån en händelse att han är våldsam.
Jag behöver fortfarande fler som träder fram att han varit våldsam mot dem innan jag kan tro att han har en våldsam personlighet.

Jag har hört berättas att han hade svårt att hantera sin ilska, vet inte hur ofta men fick höra talas om en til situation utöver den LW anmälde
Citera
Medlem
Måste kännas frustrerande för utredarna om de är säkra på GM men inte kan bevisa Typ sömnlösa
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag har hört berättas att han hade svårt att hantera sin ilska, vet inte hur ofta men fick höra talas om en til situation utöver den LW anmälde

Och den situationen hade inget med LW att göra
Citera
2018-06-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha ursäkta men "fysisk aktivitet" ... ja att knulla sin älskarinna medans man cyklar/klättrar/kryper/springer.. det är en väldans massa "fysisk aktivitet"

Vad tror du han skulle göra om han inte fick utlopp för denna "fysiska aktivitet"?
"-skulle kunna mörda någon..." (från SD´s dyklogg inlägg)
Och ska man se det krasst ur hans synvinkel så var det ju faktiskt pga LW som han inte längre fick den typen av träning varken av LW eller (troligtvis) av HD. (Obs ej min värdering)
Citera
2018-06-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Och den situationen hade inget med LW att göra

Hade den med en annan kvinna att göra?
Citera
2018-06-11, 19:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hade den med en annan kvinna att göra?

Nej ingen annan kvinna, vill inte säga mer än så
Citera
2018-06-11, 20:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
UW:s 2 fruar (LW och MH) har båda varit pastorer i Equmeniakyrkan, om jag förstått det rätt. Vet inte om MH fortfarande är verksam där i så fall? Undrar hur länge UW, LW och MH känt varandra? Var de bekanta redan innan UW gifte sig med LW? Hursomhelst så vet vi att LW var en (hängiven) geocachare under flertalet år. Den andra frun, MH, verkar ha varit (och är) rejält engagerad i ”Ingress”, ett slags mobilspel som även utövas i verkligheten och där två lag tävlar mot varandra (tror jag). Undrar om UW:s och LW:s 3 barn och MH:s 3 barn kom bra överens när UW var gift med MH? Om barnen nu träffades så mycket eller kanske nästan inte alls vill säga. HD och SD vigdes av LW. Är ”paret D” medlemmar i Equmeniakyrkan? En ”gemensam nämnare” för ovan (vuxna) nämnda personer verkar vara denna kyrka. Eller så är det bara en slump att de alla verkar ha haft med det ”samfundet” att göra. Någon som vet?

En möjlig slutsats är att ingen av alla inblandade klarar av att vara allena mer än fem minuter i streck. Från min horisont är det suspekt... men många vill visst ha det så.
Citera
2018-06-11, 20:13
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En möjlig slutsats är att ingen av alla inblandade klarar av att vara allena mer än fem minuter i streck. Från min horisont är det suspekt... men många vill visst ha det så.

Jo men visst, så kan det säkert förhålla sig. Gemenskap. Fint. Mysigt. Ensam är inte stark. Fast en del av dem verkar inte riktigt nöja sig med att vara en i mängden... Min tolkning.
Citera
2018-06-11, 20:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo men visst, så kan det säkert förhålla sig. Gemenskap. Fint. Mysigt. Ensam är inte stark. Fast en del av dem verkar inte riktigt nöja sig med att vara en i mängden... Min tolkning.
En snudd på sekteristisk hobby kombinerat med möjligheten att ohämmat (över)exponera sig på sociala medier öppnar onekligen upp för en del spännande beteenden.
Fast jag tycker väl egentligen knappast LW avverkat något särskilt överväldigande antal pojkvänner/KK. SD:s score vore nästan intressantare iom att han är gift.
Citera
2018-06-11, 20:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det jag har ”hört på stan”, eller i alla fall tolkat det så var LW med en ML och sen en KJ(?) innan lite trevande försök med JH.
Måste ha vänt på KJ och ML, eftersom loggar och i viss mån bilder tyder på LW + ML = Sant, så sent som 20-22 april 2018.

Mindre än en månad senare ska hon iväg med JH?
Kan någon som känner dessa bättre dementera eller verifiera tidslinjen?

Enligt en källa jag litar på, så var LW i början av en relation med AL, men det kan ju vara flera på banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in