2018-06-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Efter att ha sett dessa bilder på LW och LW från april -18 (uppladdad av sommarljum) så tycker jag det ser väldigt "kärt" ut.
Det jag har ”hört på stan”, eller i alla fall tolkat det så var LW med en ML och sen en KJ(?) innan lite trevande försök med JH.
Måste ha vänt på KJ och ML, eftersom loggar och i viss mån bilder tyder på LW + ML = Sant, så sent som 20-22 april 2018.

Mindre än en månad senare ska hon iväg med JH?
Kan någon som känner dessa bättre dementera eller verifiera tidslinjen?
Citera
2018-06-11, 17:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
" Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kloka och välavvägda ord!!!
Såg (skrev om) att var 4:e svensk har varit otrogen. Men detta forum verkar inte representera ett genomsnitt....
Men det är klart, lättare att döma andra än titta på sig själv.

Min partner har varit otrogen och jag förlät!"

Förtroendet lika med noll, skulle aldrig kunna lita på den personen igen.
Men här handlar det ju inte om något enstaka felsteg, vilket är lätt hänt kanske, detta var ju en affär som sträckte sig under ett par år. Samtidigt som alla kände alla, det är ju ett större svek än om det vore en tillfällig engångs grej.

Konstant otrogen mot en sjuk fru med våldstendenser och mani... ja i min bok är det en sannolik GM
LW hade bakat och SD ville inte en smaka, oartigt och okänsligt. Strypgrepp och gnuggning är ett maktutspel.
Hade jag varit kompis med en sådan människa skulle jag nog tänka om. Eller hur JG?

Har LW berättat för dig att SD hade våldtendenser och mani? Ingen annan har sagt något ens i närheten om hans personlighet, av de som känner honom då. Hade Lena sett denna mörka sida av honom?
Citera
2018-06-11, 17:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
HD ändrade folkbokföringsadress 28 mars 2018 så att hon nämner flytten i mars stämmer bra.

Och huset ”rökfylldes” pga fel på värmepannan i mitten på mars?

För att Verkmästaren var ute och sprang på nätterna?
Citera
2018-06-11, 17:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det jag har ”hört på stan”, eller i alla fall tolkat det så var LW med en ML och sen en KJ(?) innan lite trevande försök med JH.
Måste ha vänt på KJ och ML, eftersom loggar och i viss mån bilder tyder på LW + ML = Sant, så sent som 20-22 april 2018.

Mindre än en månad senare ska hon iväg med JH?
Kan någon som känner dessa bättre dementera eller verifiera tidslinjen?

ML ser kär ut och han och LW verkar ha träffats en del under senare tid.

Jag undrar om inte han blev svartsjuk och upprörd över att LW plötsligt skulle resa iväg med JH?
Citera
2018-06-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad som är uppenbart är att du
desperat försvarar SD och försöker
komma på vad som helst som kan rentvå honom.

Det spelar ingen roll för mig om SD är skyldig
eller inte men för dig verkar det vara väldigt
viktigt att han ska vara oskyldig.
Viktigt för dig personligen.
Faktiskt inte viktigt, annat än att min känsla för personer får sig en törn. Hänt förut och kommer hända igen. Människans natur är svårbegriplig.
För mig är sanningen viktigast, och om det betyder att SD är skyldig, så ska han in och nyckeln tappas.
Men jag säger det igen. Det som tagits upp här räcker inte för mig att tro han är skyldig. Min intuition säger att det är nått annat som hänt, och då går jag på det.

Varför hoppar ni på mig som person för jag skriver i olika sakfrågor och tar upp faktiska förhållanden eller personliga reflektioner på händelser.
Skulle jag hoppa på alla som är övertygad om SD:s skuld, skulle jag inte fått göra annat...
Citera
2018-06-11, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Stora och bra bilder, tack!

Fotona är ju tagna så sent som april -18, någon som vet om de var "bara vänner"
då eller hade de ett kärleksförhållande fortfarande?

Ja, han ser ju biffig ut.

Men vad hade hon för smak egentligen BO?

Den ena är ju värre än den andra!!!
Citera
2018-06-11, 18:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Undrar om polisen/åklagaren inväntar fler resultat från NFC efter bla genomgången av SDs hem under veckan som han var häktad

Frapperande om inte dna analysen från NFC i ett sånt grovt brott som mord, skulle skyndsamt analyseras och var klar nu.
Minns väl i ett av GW tv program uppmärksammat fall att NFS samarbetade med dom brittiska värdsledande dito för en mer avancerad DNA analys som tog några veckors tid i anspråk. Något långsökt i detta fall men osannolikt är det inte.

https://www.svd.se/laboratorium-ledande-inom-dna-analys

http://www.nfc.polisen.se/Ostergotland/kriminalteknik/biologi/Brottsfall-dar-dna-spelat-en-avgorande-roll/
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-11 kl. 18:36.
Citera
2018-06-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Frapperande om inte dna analysen från NFC i ett sånt grovt brott som mord, skulle skyndsamt analyseras och var klar nu.
Minns väl i ett av GW tv program uppmärksammat fall att NFS samarbetade med dom brittiska dito för en mer avancerad DNA analys som tog några veckors tid i anspråk.

http://www.nfc.polisen.se/Ostergotland/kriminalteknik/biologi/Brottsfall-dar-dna-spelat-en-avgorande-roll/
Ja, borde dom inte ha hittat och identifierat DNA, då dom har två individer att jämföra mot?
Okänd DNA förstår jag kan ta lång tid, men detta?

En annan tanke som borde tas i aspekt: Då kroppen inte hittades direkt och SD togs i förhör först under onsdagen (om jag förstått rätt tidslinje), då kan GM ha tvättat MP/BO/FP under natten till onsdag. Då har inte teknikerna mycket att arbeta med för att knyta en GM till plats/kropp!?!
Citera
2018-06-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Minns väl i ett av GW tv program uppmärksammat fall att NFS samarbetade med dom brittiska dito för en mer avancerad DNA analys som tog några veckors tid i anspråk.

Kanske inte nödvändigtvis måste vara DNA- analyser, NFC gör väl mer än så. Det var mindre än en vecka sedan han släpptes ur häktet och nåt mer borde de väl ha hittat under förra veckan att skicka för analys. Jag hoppas iaf att polisen inte bara låg på soffan och väntade på att häktningstiden skulle gå ut..
Citera
2018-06-11, 18:31
Medlem
Skulle det inte vara trevligt att knyta sakkunskap/experter till såna här trådar?!
En försvarsadvokat, en åklagare, en utredare och en tekniker? Kanske läkare/obducent med?!
Vi skulle slippa en massa kasta-skit-på-varandra och ordklyverier
Citera
2018-06-11, 18:38
Medlem
Mannen som knivskars i Örebro 10/6 där polisen gripit en misstänkt gärningsman omnämns inte under deras nyheter. Förstår att allt inte hamnar där men skulle en orsak kunna vara att incidenten ingår i en annan utredning? Eller att gärningsmannen är underårig? Tänker på ev kopplingar till LWmordet.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Citera
2018-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Mannen som knivskars i Örebro 10/6 där polisen gripit en misstänkt gärningsman omnämns inte under deras nyheter. Förstår att allt inte hamnar där men skulle en orsak kunna vara att incidenten ingår i en annan utredning? Eller att gärningsmannen är underårig? Tänker på ev kopplingar till LWmordet.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/

Polisen plockade in grabben vid 19-tiden samma kväll för grov misshandel.

Kan avskrivas från tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in