2018-06-11, 18:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det jag har ”hört på stan”, eller i alla fall tolkat det så var LW med en ML och sen en KJ(?) innan lite trevande försök med JH.
Måste ha vänt på KJ och ML, eftersom loggar och i viss mån bilder tyder på LW + ML = Sant, så sent som 20-22 april 2018.

Mindre än en månad senare ska hon iväg med JH?
Kan någon som känner dessa bättre dementera eller verifiera tidslinjen?

Man vågar inte tänka något ens, så rörigt med alla dessa personer.
Mycket som visas upp i offentlighetens ljus som snudd på kan kännas som sådant som kanske inte borde visas? Känns dubbelbottnat? Vad är syftet med bilderna egentligen? Som ett parti schack...

Vad är förhållande och vad är vänskap?

Men även SD "fläkte ut" sitt privatliv i dykarbloggen, visserligen många år tidigare.
Citera
2018-06-11, 18:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Svårt att avgöra. SD lade ju också strax före mordet geocach bilder med en ny vacker kvinna.

Han skrev att hon var hans BFF från
gymnasietiden.

Var han tvungen att gå så långt tillbaka
i tiden för att hitta en kvinna som ville
spendera tid tillsammans med honom?

Då var han nog ganska desperat.
Citera
2018-06-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Mannen som knivskars i Örebro 10/6 där polisen gripit en misstänkt gärningsman omnämns inte under deras nyheter. Förstår att allt inte hamnar där men skulle en orsak kunna vara att incidenten ingår i en annan utredning? Eller att gärningsmannen är underårig? Tänker på ev kopplingar till LWmordet.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/

Tycker också det varit skumt med rapporteringen om knivdådet igår
Det försvann ett tag från två tidningar sen är polisen förtegen
Citera
2018-06-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Kanske inte nödvändigtvis måste vara DNA- analyser, NFC gör väl mer än så. Det var mindre än en vecka sedan han släpptes ur häktet och nåt mer borde de väl ha hittat under förra veckan att skicka för analys. Jag hoppas iaf att polisen inte bara låg på soffan och väntade på att häktningstiden skulle gå ut..

Det gjorde dom inte heller, det var fullt av pågående aktivitet hos de olika arbetsgrupperna.

- man hittade Lenas mobil
- blodiga kläder i bostad + bil
- grävde i trädgården
mm.
- undersökningen fortsatte i oförminskat tempo
- ev nya förhör och bearbetning av inkomna tips
Citera
2018-06-11, 19:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Familjedrama med omyndig GM?
Citera
2018-06-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Inte märkligt då NA rapporterade att GM greps samma kväll vid 19-tiden för grov misshandel.
Citera
2018-06-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Familjedrama med omyndig GM?

Jag trodde nästan någon anfallit SD när det rapporterades igår men troligtvis andra personer
Citera
2018-06-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte märkligt då NA rapporterade att GM greps samma kväll vid 19-tiden för grov misshandel.

Ja men inget på polisens hemsida
Citera
2018-06-11, 19:17
Medlem
Är det någon som vet hur mycket HDs bostad blivit genomsökt? Trots skilsmässa verkar hon och SD vara ganska tighta med tanke på att hon ändå valde att resa med honom även efter anhållandet och att de sedan när de kom hem gav sig direkt ut på Geochasetur tillsammans som även HDs mamma var med på. Kanske har de kommit närmare varandra nu när inget spöke från det förflutna riskerar att komma emellan dem igen?
Citera
2018-06-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har LW berättat för dig att SD hade våldtendenser och mani? Ingen annan har sagt något ens i närheten om hans personlighet, av de som känner honom då. Hade Lena sett denna mörka sida av honom?

Att han använde våld mot henne är ju klarlagt, då han enligt åklagaren som lade ner förundersökningen "ett visst våld får användas" för att få ut någon från sin bil. Men tar man strypgrepp är ju knappast syftet att få ut någon.
Nej hon berättade inget sånt men jag har väldigt svårt att tro att allt skulle vara påhittat.
Någon har också här tidigare angett att SD kunde bli så arg på bla barnen att han slog sönder en dörr eller vägg.
Håller du inte med om att detta tyder på våldstendenser och/eller våldsanvändande?

Mani eller hyperaktiv, ja mycket tyder väl på det eller tycker du inte det heller?

Tror absolut inte på en okänd GM, allt tyder ju på att hon kände sin baneman/eller kvinna.
Något spårade ur med denna märkliga trekant av otrohet, intriger och svartsjuka.
Citera
2018-06-11, 19:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
UW:s 2 fruar (LW och MH) har båda varit pastorer i Equmeniakyrkan, om jag förstått det rätt. Vet inte om MH fortfarande är verksam där i så fall? Undrar hur länge UW, LW och MH känt varandra? Var de bekanta redan innan UW gifte sig med LW? Hursomhelst så vet vi att LW var en (hängiven) geocachare under flertalet år. Den andra frun, MH, verkar ha varit (och är) rejält engagerad i ”Ingress”, ett slags mobilspel som även utövas i verkligheten och där två lag tävlar mot varandra (tror jag). Undrar om UW:s och LW:s 3 barn och MH:s 3 barn kom bra överens när UW var gift med MH? Om barnen nu träffades så mycket eller kanske nästan inte alls vill säga. HD och SD vigdes av LW. Är ”paret D” medlemmar i Equmeniakyrkan? En ”gemensam nämnare” för ovan (vuxna) nämnda personer verkar vara denna kyrka. Eller så är det bara en slump att de alla verkar ha haft med det ”samfundet” att göra. Någon som vet?
Citera
2018-06-11, 19:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att han använde våld mot henne är ju klarlagt, då han enligt åklagaren som lade ner förundersökningen "ett visst våld får användas" för att få ut någon från sin bil. Men tar man strypgrepp är ju knappast syftet att få ut någon.
Nej hon berättade inget sånt men jag har väldigt svårt att tro att allt skulle vara påhittat.
Någon har också här tidigare angett att SD kunde bli så arg på bla barnen att han slog sönder en dörr eller vägg.
Håller du inte med om att detta tyder på våldstendenser och/eller våldsanvändande?

Mani eller hyperaktiv, ja mycket tyder väl på det eller tycker du inte det heller?

Tror absolut inte på en okänd GM, allt tyder ju på att hon kände sin baneman/eller kvinna.
Något spårade ur med denna märkliga trekant av otrohet, intriger och svartsjuka.

Hyperaktiv är han nog men det verkar han hålla i schack med fysisk aktivitet.
När det gäller det andra vet jag inte om man ska döma utifrån en händelse att han är våldsam.
Jag behöver fortfarande fler som träder fram att han varit våldsam mot dem innan jag kan tro att han har en våldsam personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in