2018-06-11, 16:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Enligt dig, inte enligt mig. Jag har förståelse för alla slags handikapp, men dåligt tålamod med undanglidningar. Stavningen skiter jag i, men hur det än skrivs, så får vi inga riktiga svar. Konstigt, eller kanske ett symptom på att tråden är full av sånt som behöver ifrågasättas.
Postaren som du angriper och ifrågasätter är den som har bidragit mest, nu senast genom att lägga ut testamente och bouppteckningar. Inget som h*n på något vis är skyldig att dela med sig av.

Som släkting till flickorna och deras mor, befinner sig h*n i sorg. Om du bryr dig om flickornas öde - var vänlig och visa respekt för deras släkting (du kan bättre än så här).
Citat:
Det testamente vi fått se kryllade tydligen av stavfel. Dyslektikern som varit framme?
Läs igenom testamentet. Nej, inga stavfel, däremot slarvfel.
Citat:
Var och hur dog barnen?
De kanske inte har fått reda på det ännu.
Citera
2018-06-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Rockkungen har dyslexi, det har tagits upp tidigare. Jag hoppas att forumdeltagare har förståelse för det.
Din ton är otrevlig och aggressiv.
Att hen har dyslexi har inte framkommit i de senaste inläggen och ej heller i de trådar han kommenterat om andra fall här på Flashback.
Citera
2018-06-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Att hen har dyslexi har inte framkommit i de senaste inläggen och ej heller i de trådar han kommenterat om andra fall här på Flashback.

Där är vi överens. Jag tycker att språket är märkligt i just denna tråd och funderar på hur det hänger ihop med vad som hänt. Det har förändrats. Blir inte klok på det. Stark stress kan förändra människor. Hur vore det om ni samsades på något sätt, är det möjligt? Vad är det nu för fel i det Rockkungen förmedlar? Kan du bemöta det inlägg jag citerade av Rockkungen. Köpte O falska läkarintyg från Tyskland? Stämmer Rockkungens uppgift? Om det är sant borde en läkare i Tyskland få påhälsning av svensk polis!
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 16:50.
Citera
2018-06-11, 16:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Fel. Dyslexin framträder även i andra trådar.
Citera
2018-06-11, 16:55
Medlem
Kanske har lånat kontot från någon......
Citera
2018-06-11, 16:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Jag har ingen uppfattning om det. De kan ha haft många tidigare testamenten som blev ogiltiga i och med det nya som skrevs under och bevittnades. Om man ersätter ett testamente med ett nytt kan man ta med en mening om att det aktuella testamentet ersätter alla föregående. Men det är ju egentligen onödigt.

Hypotesen att en av makarna skulle ha fifflat med olika versioner och lurat den andre att skriva under ett annat än det som han/hon trodde sig underteckna - ja visst skulle det kunna vara möjligt, men den fifflande skulle ha tagit en stor risk att bli avslöjad av den andre/a inför två vittnen. Utan att veta mer om vad som faktiskt skett och om hur OH respektive HB agerade i situationen när de skrev under testamentet inför vittnena blir det bara en gissning.

Du läser in alldeles för mycket i det jag skrev. Min egen respons var mot ett påstående från ett troll om att föreliggande testamente skulle utgöra bevis på föräldrarnas uppsåt att mörda från det datum det undertecknades. Min invändning rörde i sig häradet att det inte bevisar något sådant alls.

Skulle paret kasserat testamentet som Hanssons skrivit under och i stället använt ett testamente bevittnat av X-sson en månad tidigare eller en dag senare så skulle förmodligen ingen i detta fall opponerat sig mot det. Möjligen Hanssons, om de fått kännedom om det, eller någon som anser sig förfördelad av lydelsen och får reda på att Hanssons bevittnat ett annat senare.

Testamentet har vad jag förstår inte undertecknats i advokats närvaro, och sedan lämnats där för förvaring.

Testamentet är föräldrarnas ”sista vilja” och testamente, vilket betyder att det ”uppsåtligt” sett är sådär en halvtimme gammalt (vad gäller planering och arvsavsikt betydligt mer naturligtvis).

Föräldrarna kan ha övervägt att elda upp det efter att flickorna dött, men bestämt sig för att låta det ligga framme. Det har som dokument väldigt liten bäring på föräldrarnas ”ondskefullhet” — ssk jämte ett förmodat och antagbart avskedsbrev. Barnens uppenbara frånvaro i testamentet till trots — vilket dock juridiskt sett vad jag förstår är helt utan signifikans.

Jag tror båda föräldrarna var kompetenta rörande dokumentens relevans och att det inte finns skäl att tro att de lurat varandra. De lär gemensamt ha förstört varianter och versioner innan de bestämde sig för den slutgiltiga.

Det är ju liksom inte Ikea som stått på spel här heller.
Citera
2018-06-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Där är vi överens. Jag tycker att språket är märkligt i just denna tråd och funderar på hur det hänger ihop med vad som hänt. Det har förändrats. Blir inte klok på det. Stark stress kan förändra människor. Hur vore det om ni samsades på något sätt, är det möjligt? Vad är det nu för fel i det Rockkungen förmedlar? Kan du bemöta det inlägg jag citerade av Rockkungen. Köpte O falska läkarintyg från Tyskland? Stämmer Rockkungens uppgift? Om det är sant borde en läkare i Tyskland få påhälsning av svensk polis!
Han har i stort sett fabulerat om allt.
Han är absolut ingen släkting.
Bouppteckning har han fått tillsänt sig via mail från skattekontoret.
Jag vet faktiskt inte vart han vill komma med att skriva att han kände familjen.
Börjar själv tycka det är suspekt och frågar mig om det är en mkt ensam människa?
Citera
2018-06-11, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
OBS jag menade verkligen inte att det var photoshoppat, jag undrade om det var det Elli trodde eftersom hon hävdade att det inte var äkta!

- Då missförstod jag dej förlåt-
- jag vet inte varför elli påstår det -
- då det för hen och alla är lätt att kolla-
- tidigare skrev elli att inget testament fans-
- fast det var det polis först fan -
Citera
2018-06-11, 17:05
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte vart han vill komma med att skriva att han kände familjen.
Börjar själv tycka det är suspekt och frågar mig om det är en mkt ensam människa?

Okej, så i släkten är det inte känt att O skulle ha köpt falska läkarintyg samt misshandlat H psykiskt och fysiskt i många år?
Citera
2018-06-11, 17:07
Bannlyst
Citat:

- jag har för månader sen talat om testamentet-
- då skrev du det fans inte-
- långt innan det var offentligt -
- hur gärna du inte vill jag ska va släkt-
- går det inte ändra-
- jag har fotoshopat säger du-
- sama skrev du om Missan-
- vet inte om du är rädd sanningen-
- ska komma ut-?
- att du som ändå ytligt bekant -
- med en nära vän till familjen -
- missat så mycket -
- du fick panik när testamentet kom fram nu-
Citera
2018-06-11, 17:14
Medlem
Citat:
Finns inget testamente och inget verkar vara planerat.

Ja du skrev ju faktiskt det Ellie
Citera
2018-06-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Testamentet var skrivit -
- Endast till Oskar Syster och Hannas bror-
- 50/50 på villan + tillgångar -
- Allt Väl planerat -

... som svar på detta inlägg av rockkungen
Citera