2018-06-11, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har kommit en del preliminära svar men i efter semestern i Juli har det sagts.

- varför vill du skapa rykten -
- och göra det som undrar mer undrande-?
Citera
2018-06-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack för klargörande!
Principen att det i teorin kan ha funnits olika versioner som föräldrarna förberett vid olika tidpunkter, för att bestämma sig för en version först kort före döden, verkar ändå inte ha rubbats.

Jag har ingen uppfattning om det. De kan ha haft många tidigare testamenten som blev ogiltiga i och med det nya som skrevs under och bevittnades. Om man ersätter ett testamente med ett nytt kan man ta med en mening om att det aktuella testamentet ersätter alla föregående. Men det är ju egentligen onödigt.

Hypotesen att en av makarna skulle ha fifflat med olika versioner och lurat den andre att skriva under ett annat än det som han/hon trodde sig underteckna - ja visst skulle det kunna vara möjligt, men den fifflande skulle ha tagit en stor risk att bli avslöjad av den andre/a inför två vittnen. Utan att veta mer om vad som faktiskt skett och om hur OH respektive HB agerade i situationen när de skrev under testamentet inför vittnena blir det bara en gissning.
Citera
2018-06-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Kan tala om att OH är djupt saknad av sina kollegor inom EANOVAT. Tror ni det fortsatt skrivits om honom på Twitter om det kommit fram att han var en kallblodig mördare ?
Så här skriver en kollega 16 MAJ
"Short comment on the forthcoming EANOVAT event, announced yesterday. EANOVAT was founded 6 years ago by J Englisch, @edotrav, O Henkow and I. This will be EANOVAT's 1st event after Oskar's tragic death."

"It was not an easy decision for us. Oskar's death left a gap that can never be filled. Where there were 4 of us, there are now 3. But we felt this was the right way forward."

"May EANOVAT continue to promote young scholars in taxation for many years to come.
That is (just a small part of) Oskar's great academic legacy."

De där kollegerna verkar inte riktiga i skallen... att de inte skäms.
Citera
2018-06-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- andas friskt luft -
- jag har försökt dela med mej till er i tråden-
- när jag delade testamentet va de enligt någon- fotoshopat-
- vem bråkar jag med-?
- vad är det för mening att delge något-
- när man av många blir påhoppade -
- och nu hotad?-
- det som behandlat mej med respekt -
- får respekt tillbaka och det vet vem det är-

Du bråkar med Elii. Svara på våra frågor. Är du trovärdig, märker vi det.
-Varför skriver du med dessa streck?-
-Jag förstår inte det!-

Skriv sammanhängande, snälla. Läs nu igenom några inlägg och försök svara på frågorna, tack på förhand.
Citera
2018-06-11, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför kräver du Elli09 på svar? Är det inte bättre att du svarar på våra frågor i stället?

- För Elli skrev jag skrivit jag varit på bouptäckning -
- vilket jag inte skrivit -

- Jag vet inte varför O och H hade en krans på dörren-
- jag vet inte om O hade någon annan eller vad du frågade om -
- Elli vet kanske -
Citera
2018-06-11, 16:03
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Du bråkar med Elii. Svara på våra frågor. Är du trovärdig, märker vi det.
-Varför skriver du med dessa streck?-
-Jag förstår inte det!-

Skriv sammanhängande, snälla. Läs nu igenom några inlägg och försök svara på frågorna, tack på förhand.

Rockkungen har dyslexi, det har tagits upp tidigare. Jag hoppas att forumdeltagare har förståelse för det.
Din ton är otrevlig och aggressiv.
Citera
2018-06-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Rockkungen har dyslexi, det har tagits upp tidigare. Jag hoppas att forumdeltagare har förståelse för det.
Din ton är otrevlig och aggressiv.

Enligt dig, inte enligt mig. Jag har förståelse för alla slags handikapp, men dåligt tålamod med undanglidningar. Stavningen skiter jag i, men hur det än skrivs, så får vi inga riktiga svar. Konstigt, eller kanske ett symptom på att tråden är full av sånt som behöver ifrågasättas.

Det testamente vi fått se kryllade tydligen av stavfel. Dyslektikern som varit framme?

Var och hur dog barnen?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 16:10.
Citera
2018-06-11, 16:13
Medlem
Har inte hunnit läsa in mig på de sista arga kommentarerna, ber i tillägg om ursäkt för stav- och syftningsfel, har jobbat inatt och rest direkt hem: 8 tim. Inte för att någon bryr sig.

Men:
Rockkungen har dyslexi, vilket ni har haft full förståelse för...så länge det passar er. Ingen nämnd och ingen glömd. Även min PC har svårt att skilja på gemena och versaler i tillägg.
Vad vill ni mer han/hon ska göra, i tillägg till att lägga upp testamentet, och få skit för det till slut, lägga upp advokatfirmans dokument, sen är det mja och ha för hela slanten.
Ni jagar nyheter till era scoop, få komma först med stories och ja, ni vet själva. Orkar inte med er.
Nervklen/armstark är åtminstone någorlunda konsekvent i sin surhet.
Dessutom: Scheele skrev att allt är inte som det verkar.
Han kanske menade något helt annat än man först tänker sig. Fridfullt nerbäddade under täcken, som det verkade....
Citera
2018-06-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Tack Missan27
Du verkar känna våra kära.
Här i tråden vill utomstående och som inte kände våra kära veta.....
När det tilldelas tråden information väljer man själv hur man vill tro på den.
Men i den här tråden sparkas man med dödshot i PM.... och oförskämda påhopp.

Vi hoppas att dagen kommer då det i media förklaras om inte allt men något lite.

Att Moa ♥️ Agnes inte var sjuka
Att Tyskläkare förfalskat intygen
Att O köpt intygen
Att O kört över hela skolledningen
Att H levt i ett helvete
Att O var mördaren

Här får vi veta väldigt mycket. Är detta sant alltså?

- Jag undrar varför du Rockkungen börjat skriva med streck i början och slutet av meningarna. -
- Så här. -
- Vad betyder det, för dig? -

Att O köpt falska läkarintyg från Tyskland är förstås allvarligt. Var O rädd för att bli dömd för det? Var det därför han måste mörda familjen?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 16:25.
Citera
2018-06-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har inte hunnit läsa in mig på de sista arga kommentarerna, ber i tillägg om ursäkt för stav- och syftningsfel, har jobbat inatt och rest direkt hem: 8 tim. Inte för att någon bryr sig.

Men:
Rockkungen har dyslexi, vilket ni har haft full förståelse för...så länge det passar er. Ingen nämnd och ingen glömd. Även min PC har svårt att skilja på gemena och versaler i tillägg.
Vad vill ni mer han/hon ska göra, i tillägg till att lägga upp testamentet, och få skit för det till slut, lägga upp advokatfirmans dokument, sen är det mja och ha för hela slanten.
Ni jagar nyheter till era scoop, få komma först med stories och ja, ni vet själva. Orkar inte med er.
Nervklen/armstark är åtminstone någorlunda konsekvent i sin surhet.
Dessutom: Scheele skrev att allt är inte som det verkar.
Han kanske menade något helt annat än man först tänker sig. Fridfullt nerbäddade under täcken, som det verkade....

Nej Rosa. Rockkungen skriver annorlunda nu. Så som hen skriver nu, såg det inte ut innan. Det jag hakar upp mig på är strecken. Stavningen skiter jag i. Vem bryr sig om det, så länge det går att läsa?

Börjar Rockkungen må dåligt på riktigt?
Citera
2018-06-11, 16:31
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Tack för det nya du delat i tråden Rockkungen! Jag tror dig, det har jag gjort från början även om jag inte skriver här så mycket, men jag läser däremot varje dag. Du och Missan är de med insyn som vet! Stort tack till er! Vad andra än tycker. Låt påhopp rinna av er, skit i de som bara vill jäklas!
Citera
2018-06-11, 16:37
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Nej Rosa. Rockkungen skriver annorlunda nu. Så som hen skriver nu, såg det inte ut innan. Det jag hakar upp mig på är strecken. Stavningen skiter jag i. Vem bryr sig om det, så länge det går att läsa?

Börjar Rockkungen må dåligt på riktigt?

Det är väl istället för punkt, vem bryr sig? Man förstår ju vad det står.

Bättre att lägga tid på detta fall än hur någon skriver. För Bjärredsfallet är verkligen en stor obesvarad gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in