Citat:
Ursprungligen postat av
Anabella
Varför tror du att ev anhöriga är skyldiga dig/oss någonting?
Vad ger dig rätten att flyga på människor? Respektera deras sorg och deras integritet.
Och tacka för det de är beredda att dela av med sig.
Du deltar i ett forum för
dialog. Vill de inte prata med oss, varför rusa hit? De deltar inte på lika villkor här, det stör mig. De är bara här och vill tjafsa med varandra. Telefon, någon? Ring varann. Sluta bråka! Här förmedlar vi info och lägger pussel kring ett riktigt svårt brott, som tydligen inte skapat några krusningar alls i Os eftermäle.
Två barn blev mördade i sina flickrum (eller om de dog på annan plats i sitt hem) och de bråkar om vem som ägde vad i ett bolag. Vad påminner detta om? O...
Skiter blankt i vem som ägde vad, om det inte har betydelse för brottet och av att få svar kring hur två fullt friska flickor kunde mördas av sina friska föräldrar. Än så länge finns inga vidimerade underlag för sjukdomar eller för att hålla en tonåring hemma i åratal.
Vill gärna se underlag för att H gillade en blomsterhandel i november, som jag bara minns svagt att jag sett. Om hemmet var julpyntat, H planerade att gå en kurs i januari med mera, kan detta vidimeras, så har jag mycket svårt att tro att hon gick in för att verkställa mordplaner på sina egna barn. I så fall har hon blivit bra illa behandlad av sin man, O, under julledigheten. Var han krävande och nitisk generellt? Inga smulor på bordet, kliniskt rent, hög livskvalitet från tvättstuga till leverans av julmys?
En sak missade H. Den där standardkransen som hängde på ytterdörren. Den var tom och opyntad. Allt var nog inte ok...
Elli09 och Rockkungen kan gärna få berätta hur familjen firade sin sista jul. Var någon på Os jobb kär i karln? Var det kanske som så att O ville skiljas och H bröt ihop? Kan någon ha varit sotis på Os familjeliv, med barn och fru? Finns det nycklar i omlopp?