2018-06-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Här kan du med egna ögon se att H aldrig varit involverad i Os nuvarande företag
https://www.solidinfo.se/foretag/oskar-henkow-utbildning-ab/personer/historik
Här kan du se när det registrerades av Os och Ls far
https://www.solidinfo.se/foretag/oskar-henkow-utbildning-ab/grunddata

OT.
Här är gammal information men som sagt, be att få utdrag från PRV om du verkligen är intresserad av händelserna i bolaget.

http://www.i-lomma.se/f/673333/oskar-henkow-utbildning-ab
Citera
2018-06-11, 14:29
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nej tror inte polis eller media går ut med något-

Känner ni i släkten att ni har fått svar på vad som hände och hur det hände? Fanns det några varningssignaler att saker inte stod rätt till som ni nu i efterhand kan se?
Citera
2018-06-11, 14:31
Bannlyst
Citat:
- Elli så här ser vår ut -
- hur ser din ut-?
- skyll på skatteverk polis att det påstår potoshopat -
- sak samma som du anklagade Missan-
- anklagar du mej -
- men är man ytligt bekant som du -
- kan missförstånd ske -

- VARSOGOD Elli -
- väntar på hur den du får ser ut -
- du kan lägga den i tråden så alla-
- kan gemföra jo -

( Hanna Brenton ) ( inkl testament )
https://minfil.com/vcs1Pce9b3/Handling.pdf

( Oskar Henkow ) ( inkl testamente )
https://minfil.com/E3scP5eebc/Handling.pdf

- Här är Hanna och Oskars testamente-
- Hanna och Oskars bouptäkning -
- jag har bara set kopia långt innan -
- det blev ofenligt -
Citera
2018-06-11, 14:41
Medlem
Är tyvärr skeptisk till alla som påstår sig vara släkt. Varför? Nicken svarar inte på raka, enkla frågor. Orsaken kan förstås också vara att de inte begriper bättre, men sannolikt bottnar det i att de inte vet något och inte har någon kunskap alls att komma med. Vem som helst kan få ut en handling om man befinner sig i periferin på rätt ställe.

Kan ju också vara så att släkterna lidit av ett problem i släktleden som handlar om svårigheter att kommunicera. Man vill ha en polerad yta.

Bristande kommunikation, undanglidningar, "eget huvud" med mera visade ju den nu döda familjen upp i och med att två barn kunde dö inför ögonen på Sveriges samlade skyddsnät.
Citera
2018-06-11, 14:42
Medlem
Citat:
- Nej tror inte polis eller media går ut med något-

Svara DU. Gör det NU. Jag dömer ut dig som en lögnare på grund av din oförmåga att svara på våra frågor. Vi lägger tid här, respektera genom att svara.
Citera
2018-06-11, 14:49
Medlem
Citat:
- Elli så här ser vår ut -
- hur ser din ut-?
- skyll på skatteverk polis att det påstår potoshopat -
- sak samma som du anklagade Missan-
- anklagar du mej -
- men är man ytligt bekant som du -
- kan missförstånd ske -

- VARSOGOD Elli -
- väntar på hur den du får ser ut -
- du kan lägga den i tråden så alla-
- kan gemföra jo -

( Hanna Brenton ) ( inkl testament )
https://minfil.com/vcs1Pce9b3/Handling.pdf

( Oskar Henkow ) ( inkl testamente )
https://minfil.com/E3scP5eebc/Handling.pdf

Ser inte att du var med vid förättningen ?
Vart någonstans i boupptäckningen ser du Oskars AB ? Tillgångar i Företaget vid OS bortgång var över 700.000
Endast huset står uppsatt som tillgång plus vad de hade i gemensamma aktier och kapital på bank.
Så företaget är inte med vid arvskiftet
Citera
2018-06-11, 14:52
Medlem
Citat:
Vart någonstans i boupptäckningen ser du Oskars AB ? Tillgångar i Företaget vid OS bortgång var över 700.000
Endast huset står uppsatt som tillgång plus vad de hade i gemensamma aktier och kapital på bank.

?? Det står ju med där under övriga tillgångar!
Citera
2018-06-11, 14:53
Medlem
Citat:

Elli09. När kommer svaren från NFC? Vad dog barnen av? Struntar i övriga familjen känner jag.
Citera
2018-06-11, 14:57
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Svara DU. Gör det NU. Jag dömer ut dig som en lögnare på grund av din oförmåga att svara på våra frågor. Vi lägger tid här, respektera genom att svara.

Varför tror du att ev anhöriga är skyldiga dig/oss någonting?
Vad ger dig rätten att flyga på människor? Respektera deras sorg och deras integritet.
Och tacka för det de är beredda att dela av med sig.
Citera
2018-06-11, 14:57
Medlem
Citat:

Varför hackar du på Rockkungen? Svara på våra frågor i stället. Du har inte bidragit med mycket kan jag tycka, mindre än Kungen, om vi inte alla blir blåsta så det visslar om det.
Citera
2018-06-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Varför tror du att ev anhöriga är skyldiga dig/oss någonting?
Vad ger dig rätten att flyga på människor? Respektera deras sorg och deras integritet.
Och tacka för det de är beredda att dela av med sig.

Du deltar i ett forum för dialog. Vill de inte prata med oss, varför rusa hit? De deltar inte på lika villkor här, det stör mig. De är bara här och vill tjafsa med varandra. Telefon, någon? Ring varann. Sluta bråka! Här förmedlar vi info och lägger pussel kring ett riktigt svårt brott, som tydligen inte skapat några krusningar alls i Os eftermäle.

Två barn blev mördade i sina flickrum (eller om de dog på annan plats i sitt hem) och de bråkar om vem som ägde vad i ett bolag. Vad påminner detta om? O...

Skiter blankt i vem som ägde vad, om det inte har betydelse för brottet och av att få svar kring hur två fullt friska flickor kunde mördas av sina friska föräldrar. Än så länge finns inga vidimerade underlag för sjukdomar eller för att hålla en tonåring hemma i åratal.

Vill gärna se underlag för att H gillade en blomsterhandel i november, som jag bara minns svagt att jag sett. Om hemmet var julpyntat, H planerade att gå en kurs i januari med mera, kan detta vidimeras, så har jag mycket svårt att tro att hon gick in för att verkställa mordplaner på sina egna barn. I så fall har hon blivit bra illa behandlad av sin man, O, under julledigheten. Var han krävande och nitisk generellt? Inga smulor på bordet, kliniskt rent, hög livskvalitet från tvättstuga till leverans av julmys?

En sak missade H. Den där standardkransen som hängde på ytterdörren. Den var tom och opyntad. Allt var nog inte ok...

Elli09 och Rockkungen kan gärna få berätta hur familjen firade sin sista jul. Var någon på Os jobb kär i karln? Var det kanske som så att O ville skiljas och H bröt ihop? Kan någon ha varit sotis på Os familjeliv, med barn och fru? Finns det nycklar i omlopp?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 15:13.
Citera
2018-06-11, 15:14
Medlem
Citat:
- jag tycker du mest är otrevlig med hat -
- mot både O och H och nu även vi i släkten-
- mot skola lärare -
- andas och ta frisk luft -

Det stör mig att du inte kan svara på våra frågor. När kommer svaren från NFC? Vad dog barnen av? Hur firade familjen sin sista jul? Berätta så att vi kan tro dig, om du inte är en dokumentfiskare av rang. Du berättade att O plågat H fysiskt och psykiskt i många år. Utveckla eller var det hittepå? Berätta mer, eller försvarar du nu O? Vet du om han hade någon älskarinna på jobbet? Ville O skiljas?

Ja, jag avskyr undanglidande lögnhalsar. Det är ett problem jag har. Står även fast vid att det är ok att hata föräldrar som mördar sina barn. Ser ingen möjlighet till förståelse tyvärr att smida mordplaner och lura in två flickor in i döden, när det finns så mycket hjälp att få. Föräldrarna måste ha plågat sina barn rejält, för att de inte skulle vilja leva (om det var så). Man ska inspirera sina barn, lära dem leva och uppskatta livet. Förstår du inte det? Vad spelar hjärtan för roll i en text, om man inte kan ta in människors känslor?

Kan du försöka skriva hela meningar utan lösryckt -diktform-. Varför skriver du så? Tack på förhand.

Edit: Jag omprövar din trovärdighet hela tiden.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-11 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in