2018-06-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bara att han inser att båda kvinnorna är färdig med honom, hur han än manipulerar och charmar, kan nog leda till en implosion, för en fullblodsnarcissist.
Och att plötsligt få sin frihet beskuren av att finna sig stå med ansvar för två barn varannan vecka...
Tror heller inte allt handlar om sex här, utan också om att vara socialt framgångsrik alternativt utfrusen.
Senast redigerad av songline 2018-06-11 kl. 12:17.
Citera
2018-06-11, 12:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Till alla er SD-skyldig-frälsta:
Ja, detta kunde inte ens den som pratat lite mer med SD utesluta, när jag frågade samma fråga för en tid sedan. Bara SD:s ord.

Vill ni har mer kaffe i vrångstrupen?
Tydligen var det någon form av brand i SD:s hus i mitten av mars...
Sug på den och gör era tolkningar!

Kan du utveckla det där så att läsande och tänkande människor också kan ta del av det?
Citera
2018-06-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

finns andra personer som LW har hängt ihop med
tex K*nneth J*hansson som likagärna kan ha nåt med saken att göra

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det undrar jag också varför Energizer666 anser att KJ "likagärna kan ha nåt med saken att göra."

Nog borde polisen ha förhört JG med tanke på att han verkar stå SD (och HD) väldigt nära.
LW och JG har väl också varit tajta vänner innan han verkade ta S:s parti i samband med L:s
anmälan mot S. Det var väl också i det skedet han tog bort henne som vän på Facebook.

Tja, senast igår gjorde jag ett försök "att tänka utanför boxen" (som postaren EnGodTanke
anser att många här på forumet ej klarar av) och frågade postaren Energizer666 om varför
denne anser att K*nneth J*hansson kan "ha nåt med saken att göra" - förutom att han
hängt ihop med LW. Dock inget svar ännu.

Även ML kan väl vara intressant att kolla upp.

Citat:
Jag citerat mig själv så ni förstår (menar inte att ni är dumma, men kan vara svårt att se sammanhanget).
Ovanstående uppgift känner jag är relevant om det är en känd GM och ett relationsdrama.
Ingen reagerar på att hennes senaste älskare hon dumpade verkar ha kommit hem den helgen.

Kan någon förklara varför inte detta granskas eller kommenteras av er?
Är jag dum och missat nått? (Förutom att många är låsta på SD och inte klarar tänka utanför boxen).
Citera
2018-06-11, 12:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om den lämnades i mars stämmer det dåligt med ryktet om att de arbetade på att lappa ihop äktenskapet. Undrar fortf om det var så SD själv ville framställa saken. Kanske HD försökte behålla vänskaplig relation för barnens skull. Hon kanske rentav var rädd för honom.

Man kan se de sex månaderna som en prövotid för den parten som inte vill skiljas. Det brukar kunna vara en som inte vill och en annan som är i sin fulla rätt.
Citera
2018-06-11, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, detta kunde inte ens den som pratat lite mer med SD utesluta, när jag frågade samma fråga för en tid sedan. Bara SD:s ord.

Det där får du gärna utveckla.
Låter som att du har misstankar åt något håll?
Hur stor, var (ute, inne?)?
Finns det en polisanmälan, utredning, misstanke om mordbrand eller finns det möjlighet till en naturlig förklaring?
Citera
2018-06-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Skilsmässoansökan inlämnad 2018.03.15.

Intressant då att HD köper lägenhet några veckor innan det datumet.
Citera
2018-06-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Vad trevligt det ska bli att äntligen få komma till USA, älskling. Vilken tur att vi hann. Vad ville polisen? Vad smutsig du är. Jag undrar var vår giftermålspräst kan hålla hus? Nu tänker vi inte på det. Nu ska vi klara 10 timmar över Nordatlanten, men sen får vi trevligt.”

Haha lite ironiskt i det olyckliga. Så kan nog konversationen varit.
Citera
2018-06-11, 12:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Intressant då att HD köper lägenhet några veckor innan det datumet.

Iofs inte märkligt, men du kanske tänkte på branden hos HD som någon i tråden förde på tal.
Citera
2018-06-11, 12:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Vad tyst det blev i tråden. Var det lunchtid, solen som tittade fram eller tanken som sjönk in?

Jag tycker ju ovan angivna motivbild står fram som en slagfältsmålning från stora nordiska kriget.
Jag läste ditt inlägg om motivbilden kring skilsmässoansökan men jag förstår inte riktigt hur du resonerar. HAr du möjlighet att förtydliga lite?
Citera
2018-06-11, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man kan se de sex månaderna som en prövotid för den parten som inte vill skiljas. Det brukar kunna vara en som inte vill och en annan som är i sin fulla rätt.

Just så tänker jag också.

Och när jag tänker att en person har anmält en annan för olika saker (minns inte exakt vad LW anmälde i första rundan, det som hon inte fullföljde men kommenterade med att ungefär inte ville förvärra situationen?) som misshandel så är det även andra som utsatts för det. Det kan tänkas att man förstår både ett och annat när sådant kommer fram...

Sedan kan ju det varit något helt annat varit den egentliga orsaken. Finns ju lite smått och gott som kan störa ett äktenskap.
Citera
2018-06-11, 12:57
Medlem
Citat:

Hmm en brand. Det blir svårt att få ihop med någonting. Jag är inte ”SD-skyldig frälst”, men SD låter skäligen misstänkt även för mig. Finns det något som pekar åt annat håll så ändrar jag mig gärna. Tycker inte jättesynd om honom för att hans dubbelliv har råkat bli avslöjat. Mer synd om HD och deras barn. Är han oskyldig torde vi glömma honom snabbt. Otrohet är vanligt.
Citera
2018-06-11, 13:01
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det där så att läsande och tänkande människor också kan ta del av det?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där får du gärna utveckla.
Låter som att du har misstankar åt något håll?
Hur stor, var (ute, inne?)?
Finns det en polisanmälan, utredning, misstanke om mordbrand eller finns det möjlighet till en naturlig förklaring?
Jag fick en hyfsad klar bild imorse om denna incident (konstigt att den gått mig förbi kan jag tycka).

Tänkte faktiskt hur detta verkar ha missats här inne! (Saknar faktisk att SD är Hitlers barnbarn med i tråden, men det kommer väl...)

Faktum, en misstänkt rökutveckling med 2st barn kvar i fastigheten gjorde att räddningstjänsten drog på ganska stort. Alla gator i området lyste blått!
Det var tydligen nått fel på värmepannan som utvecklade rök, utan att det brann (fråga någon kunnig, förstod inte själv).
Det var alltså helt off topic, men fortfarande SD:s hus.
Och ja, det kan vara trigger. Det hänt/händer mycket kring SD.

Ang. HD och rädda äktenskapet. När jsg tänker efter har jag själv inte hört HD säga det eller till någon annan vad jag vet. Men SD har sagt att dom ska försöka.
Resorna och dom gemensamma aktiviteterna tyder på det, tyckte/tycker jag. Inget som motstrider detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in