2018-06-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag citerat mig själv så ni förstår (menar inte att ni är dumma, men kan vara svårt att se sammanhanget).
Ovanstående uppgift känner jag är relevant om det är en känd GM och ett relationsdrama.
Ingen reagerar på att hennes senaste älskare hon dumpade verkar ha kommit hem den helgen.

Kan någon förklara varför inte detta granskas eller kommenteras av er?
Är jag dum och missat nått? (Förutom att många är låsta på SD och inte klarar tänka utanför boxen).

Kan du påminna oss om vad MGL står för, är det M*ts L*rsson?
Citera
2018-06-11, 08:30
Medlem
Kom att tänka på en sak, undrar om SD får komma tillbaka till sitt arbete efter detta? Hur som helst blir livet i frihet inte så enkelt, tror han är dömd av många redan. Som någon annan skrev så pratas det, och många i Örebro verkar ha uppfattningen att han är skyldig. Få se hur utredningen går framåt.
Citera
2018-06-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vad vet vi om de andra? En anledning att vi inte spekulerar om dem kan vara att det inte finns så mycket information. Vi kan ju bara gå på uppgifter från bekanta och det som syns på sociala medier. Polisen har dock troligen intervjuat alla i LWs bekantskapskrets. Det är också väldigt tyst runt HD, jag undrar om hon har fortsatt kontakt med SD. Är det någon som vet säkert att hon följde med till USA?
Hon var med till USA.
Enligt uppgift av person nära dom (mycket trovärdig enligt mig) så har dom träffats.
Citera
2018-06-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinzimara
Kom att tänka på en sak, undrar om SD får komma tillbaka till sitt arbete efter detta? Hur som helst blir livet i frihet inte så enkelt, tror han är dömd av många redan. Som någon annan skrev så pratas det, och många i Örebro verkar ha uppfattningen att han är skyldig. Få se hur utredningen går framåt.

Exakt, det bästa för alla parter är ju att hitta den skyldige. Hur länge får han vara på fri fot (den här gången) som skäligen misstänkt? På någon kopierad lagtext jag läste här i tråden stod det max en vecka...Någon juridiskt kunnig som vet? Och hur blir det utifall fallet blir olöst?
Citera
2018-06-11, 08:39
Medlem
Citat:
För det första dömmer jag inget på förhand. Sedan försöker jag se helheten. Att det jag vet och känner till om SD ger ett engengmang, självklart?!
Men direkt jag hörde om försvinnandet så tänkte jag geocachingolycka.
Sedan när SD togs in, trodde jag inte mina ögon. Men konstigare saker har hänt, och drevet här hade jag förståelse för.
Han släpptes och for på den planerade redan till USA, inget konstigt tycker jag.
Då började det gå överstyr här med att han flydde, texter om hans ögon, 15år gamla inlägg (ryck ur sitt sammanhang) o.s.v.

Men jag när jag ser på dom kända fakta vi har, så är min magkänsla att vi har med en okänd gärningsman att göra.
Ju mer man fått reda på dess starkare och mer övertygad har jsg blivit.
Är det fel, eller vill ni bara ha ”Vi-hatar-SD” här på forumet?

Om jag dessutom försöker titta logiskt och objektiv, så går drevet fram för enkelspårigt. Logiken till bevis och uttalanden drunknar snabbt i bruset av ”Det måste vara SD i alla fall”

Om det är han och det skett p.g.a sjukdom, så ska han vårdas.
Om det är ett planerat mord av svartsjuka eller dölja nått, är jag den första som kommer örfila honom till skinnet trillar av!
Tanke vid försvinnande, geo-olycka mitt i natten? Jag och många med mig här i tråden säger sig inte säkra på vem GM är men självklart är det mycket som (på grund av vad som hänt) talar för MGM. Vad menar Du med "på grund av sjukdom", är det något Du sett (misstänker)? Tror inte Du kommer åt att örfila honom...
Citera
2018-06-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nä. Det är liksom för mycket. Han är för insyltad. Det behövs nog en hel del tid att bygga upp så starka känslor som krävs för ett sådant mord — om mördaren nu inte är förbipasserande vettvilling.

Det är inget som den genomsnittlige nye kavaljeren sätter i verket. I så fall någon annan som hon brukat en längre period ungefär som vi uppfattar att hon gjort med SD.

"Någon annan som HON brukat". Hm. Men jag håller med, allt pekar mot SD.
Citera
2018-06-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tanke vid försvinnande, geo-olycka mitt i natten? Jag och många med mig här i tråden säger sig inte säkra på vem GM är men självklart är det mycket som (på grund av vad som hänt) talar för MGM. Vad menar Du med "på grund av sjukdom", är det något Du sett (misstänker)? Tror inte Du kommer åt att örfila honom...
Ja, man geocachar mitt i natten, speciellt vid FTF!

Sjukdom: Det är inget jag hört, märkt eller tror. Men OM han är skyldig och mördat, så kan det visa sig att han är psykiskt sjuk och då ska han vårdas.
Citera
2018-06-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kan du påminna oss om vad MGL står för, är det M*ts L*rsson?
Jag vet inte, bara det stått i trådarna, och dom säger så...
Citera
2018-06-11, 09:08
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Missade jag ngt där...?
Det verkar så!
Citera
2018-06-11, 09:08
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt, det bästa för alla parter är ju att hitta den skyldige. Hur länge får han vara på fri fot (den här gången) som skäligen misstänkt? På någon kopierad lagtext jag läste här i tråden stod det max en vecka...Någon juridiskt kunnig som vet? Och hur blir det utifall fallet blir olöst?

Skäligen misstänkt kan SD vara tills han blir friskriven från misstankar eller tills misstankegraden höjs. Hur länge som helst egentligen så länge som polisen anser honom aktuell. Man får bara vara FRIHETSBERÖVAD, dvs häktad, en vecka som skäligen misstänkt vilket han också var innan han släpptes ut igen.
Citera
2018-06-11, 09:12
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Efter att läst lite nu efter SD blev frisläppt i fredags.
-Är det bara han ni ser som den MGM ännu?

Det stod lite om andra nära till LW , men detta verkade känsligt eller
fattade jag fel där helt kanske?

En anledning till att vi inte byter spår är väl för att SD fortfarande är misstänkt för mord av både TR (skäligen) och polis/åklagare (försök till sannolika).

TR gick uttalande sig att även fast de släpper MGM anser de att han fortfarande skäligen misstänkt.
Citera
2018-06-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ja, man geocachar mitt i natten, speciellt vid FTF!

Sjukdom: Det är inget jag hört, märkt eller tror. Men OM han är skyldig och mördat, så kan det visa sig att han är psykiskt sjuk och då ska han vårdas.
Geocachar mitt i natten... (vet ej vad FTF är) men är det något man gör med barn hemma? Som mamma/mormor är det iaf inget jag skulle göra. Att LW och SD däremot kan tänkas att träffas en stund och som hon bedömer inte är farligt och inte behöver riskera att inte komma hem till sina barn är mer troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in