Citat:
Ursprungligen postat av
Ejsidisi
Finns det någon med god insikt och kännedom i det här som skulle kunna summera de mest troliga teorierna resp mgm. Det känns som att det hela tiden sväller och tillkommer teorier och misstänkta.
Det måste väl ändå finnas ett begränsat antal och teorier som är mer sannolika är andra. Det är en av anledningarna till att den här tråden är så svår att följa: det finns ingen ände på spekulationerna, trots att det reellt borde finnas det. Så ni med insyn i utredningen och sannolikhet i teorin.. hjälp till att hålla tråden ren från fria spekulationer.
Ja det skulle vara intressant. Det hetaste spåret det senaste året är nog "mannen med pilotglasögonen", efter radiodokumentären. Den personen var vid radiodokumentärens produktion ej tidigare nämnd i flashbacktråden enligt Pernilla W. Alltså föll samtliga kandidater i tråden bort som kandidater för det spåret. Kl*as M skulle enligt flera personer vara denna pilotglasögonbärande person. Dock saknas en ordentlig bekräftelse.
Annars tycker jag några intressanta spår är:
Bj*örn W: Var den som senast säkert såg Helena och pratade med henne. Detta är alltid intressant att gå till botten med, i alla utredningar.
PR: Tidigare UA's pojkvän. Helt klart en skum filur som uttalat sig mycket kryptiskt kring försvinnandet.
PU: Som ska ha tvättat sin bil med klorin efter försvinnandet och dessutom fiskat efter alibi under mordnatten.
Jag ser det som rätt självklart att det är någon som hon kände väl, dels på grund av hur familjen beskrivit hur hon inte skulle följa med någon okänd, men främst för att de flesta brott mot kvinnor begås av någon i en nära relation till henne.
Någon av dessa är de troligaste enligt mig, kanske med hjälp av någon "okänd" medhjälpare.
Som bubblare har jag grabbarna som satt i sin bil och såg en bil köra på gångvägen vid tidpunkten för H's försvinnande. Kankse är dessa två grabbar inblandade och har dragit en vals för polisen med falska vittnesuppgifter?