2018-06-08, 22:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiriL
Vet inte om du trollar om Fejjan men iaf. den startade typ 2004. 2006 "fick" vi den här i Sverige.
Nej, trollar inte om Facebook och när det kom. Tack för infon. Trodde det var lite tidigare än så faktiskt, uruselt minne tydligen men jag kunde ju ha googlat.

Det jag ville ha sagt var att Facebook kom senare än Helenas försvinnande så det stämmer ju i alla fall. Så Ulrika och BW har behållit vänskapen hela vägen tydligen och det vore väl konstigt om hon först skulle acceptera honom som vän på fb och senare ta bort honom, eventuella missankar borde ha kommit tidigare än så. Vet inte hur väl GA kände honom och om de också är vänner, vilket väl ändå är troligt även om hon är aningen äldre.

Lite OT kanske.
Citera
2018-06-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
--
Om jag bara tänkte, undrade, anade och kanske även misstänkte men inte visste så skulle jag nog behålla en sådan bekantskap på Facebook för att inte tappa bort personen om inte annat, bra att ha koll. Så vi är nog olika och jag tycker inte att just det att BW befinns bland Ulrikas fb-vänner säger någonting egentligen.
Sedan kan det finnas sådant som de närmaste vet som friar BW från alla misstankar men som inte har nått våra öron.

Nu fanns väl inte Facebook på tidigt 90-tal väl? Minns inte och inte om det fanns på 90.talet överhuvudtaget faktiskt men tror det. Det jag vill komma fram till är att de har lagt till varandra där efter att Helena försvann.
Är Gabriella och BW vänner på Facebook också? Ni som vet.

BW var med redan på söndagen och letade efter vad som har sagts här ett flertal gånger.

Alltså hur gammal är du? Internet existerade knappt för gemene man i början på 90-talet och ännu mindre facebook
Citera
2018-06-09, 11:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
--
Om jag bara tänkte, undrade, anade och kanske även misstänkte men inte visste så skulle jag nog behålla en sådan bekantskap på Facebook för att inte tappa bort personen om inte annat, bra att ha koll. Så vi är nog olika och jag tycker inte att just det att BW befinns bland Ulrikas fb-vänner säger någonting egentligen.
Sedan kan det finnas sådant som de närmaste vet som friar BW från alla misstankar men som inte har nått våra öron.

Nu fanns väl inte Facebook på tidigt 90-tal väl? Minns inte och inte om det fanns på 90.talet överhuvudtaget faktiskt men tror det. Det jag vill komma fram till är att de har lagt till varandra där efter att Helena försvann.
Är Gabriella och BW vänner på Facebook också? Ni som vet.

BW var med redan på söndagen och letade efter vad som har sagts här ett flertal gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Alltså hur gammal är du? Internet existerade knappt för gemene man i början på 90-talet och ännu mindre facebook

Jag har för mig att Facebook lanserades år 2004. Så, nej...
Citera
2018-06-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror det kan röra sig om två olika män. Den ena ett stolpskott, den andra en farligt utstuderad jävel som hittar på diverse konstiga orsaker såsom att rasta sin hund etc.

Vi är många som fått våra namn besudlade genom årens lopp. Nu verkar det som att polisen har abdikerat. Det har inte jag.
Jag ska ta dig!

Bra inställning - håller med dig - Han ska bli fast.
Citera
2018-06-09, 21:46
Medlem
Ingen som är med mig och vill luska fram de två raggarna som det diskuterats om i tråden och det är allmänt känt i deras krets vad som hände.

Jag vet namnen och det har kommit fram i tråden innan.

Någon som känner dom och kan berätta lite?
Citera
2018-06-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Ingen som är med mig och vill luska fram de två raggarna som det diskuterats om i tråden och det är allmänt känt i deras krets vad som hände.

OM namnen är ute så ska man väl inte behöva lusläsa tråden utan maska deras namn tack...
Citera
2018-06-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48

Ber igen om namn om du vill att vi ska luska?

R-önnlund du känner ju åtminstone till de flesta i stan, har du namnen och vet du vad det är för pojkar? Hur ser deras liv ut idag?
Citera
2018-06-10, 17:14
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Efter att ha lyssnat på GW:s senaste kommentarer....
Det framkom lite som jag inte hade en aning om. T.ex, att ringar mm låg vid lekplatsen, jag har hela tiden trott att de hittats lite här och där, till och med inne på stigen i närheten av skorna. Att de flesta saker som enligt GW förmodligen legat i ryggsäcken, trillat ur där bilen förmodats ha stått. Detta leder tankarna till vad GW är tvärsäker på, att HA fått skjuts.
Det fetade ovan: Det trodde jag att alla i tråden kände till. Det har ju skrivits flera gånger i tråden. Men tråden är å andra sidan minst sagt lång....
Citera
2018-06-10, 17:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är en ren skandal, detta! Det finns knappt ord...

Dock:

"Nya tester
Polisen har dock förhoppning om vidare tester av de skor som hittades 1992. Skorna finns hos polisen i Skaraborg och kan nu komma att skickas till NFC.

– Vi har möjligt att titta på dem igen. Dagens teknik skiljer sig betydligt från det som fanns på den tiden. Men vi vill inte ge några falska förhoppningar, säger Susanne Karlsson."

Kan man våga hoppas en aning ändå? Touch DNA? Annat? Alla stenar måste vändas på! Och. klarar inte NFC det själva: fråga kollegor! Såå dåligt!

Här håller jag fullt med dig. 26 år har gått och polisen verkar fortfarande göra en massa tabbar. Hur är det möjligt? Jag blir nästan rädd...
Citera
2018-06-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
OM namnen är ute så ska man väl inte behöva lusläsa tråden utan maska deras namn tack...

En av raggarna Boman - hade nog dödat en kvinna tidigare.
Citera
2018-06-10, 23:50
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
En av raggarna Boman - hade nog dödat en kvinna tidigare.

Finns det någon med god insikt och kännedom i det här som skulle kunna summera de mest troliga teorierna resp mgm. Det känns som att det hela tiden sväller och tillkommer teorier och misstänkta.
Det måste väl ändå finnas ett begränsat antal och teorier som är mer sannolika är andra. Det är en av anledningarna till att den här tråden är så svår att följa: det finns ingen ände på spekulationerna, trots att det reellt borde finnas det. Så ni med insyn i utredningen och sannolikhet i teorin.. hjälp till att hålla tråden ren från fria spekulationer.
Citera
2018-06-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Finns det någon med god insikt och kännedom i det här som skulle kunna summera de mest troliga teorierna resp mgm. Det känns som att det hela tiden sväller och tillkommer teorier och misstänkta.
Det måste väl ändå finnas ett begränsat antal och teorier som är mer sannolika är andra. Det är en av anledningarna till att den här tråden är så svår att följa: det finns ingen ände på spekulationerna, trots att det reellt borde finnas det. Så ni med insyn i utredningen och sannolikhet i teorin.. hjälp till att hålla tråden ren från fria spekulationer.

Ja det skulle vara intressant. Det hetaste spåret det senaste året är nog "mannen med pilotglasögonen", efter radiodokumentären. Den personen var vid radiodokumentärens produktion ej tidigare nämnd i flashbacktråden enligt Pernilla W. Alltså föll samtliga kandidater i tråden bort som kandidater för det spåret. Kl*as M skulle enligt flera personer vara denna pilotglasögonbärande person. Dock saknas en ordentlig bekräftelse.

Annars tycker jag några intressanta spår är:

Bj*örn W: Var den som senast säkert såg Helena och pratade med henne. Detta är alltid intressant att gå till botten med, i alla utredningar.

PR: Tidigare UA's pojkvän. Helt klart en skum filur som uttalat sig mycket kryptiskt kring försvinnandet.

PU: Som ska ha tvättat sin bil med klorin efter försvinnandet och dessutom fiskat efter alibi under mordnatten.

Jag ser det som rätt självklart att det är någon som hon kände väl, dels på grund av hur familjen beskrivit hur hon inte skulle följa med någon okänd, men främst för att de flesta brott mot kvinnor begås av någon i en nära relation till henne.

Någon av dessa är de troligaste enligt mig, kanske med hjälp av någon "okänd" medhjälpare.

Som bubblare har jag grabbarna som satt i sin bil och såg en bil köra på gångvägen vid tidpunkten för H's försvinnande. Kankse är dessa två grabbar inblandade och har dragit en vals för polisen med falska vittnesuppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in