2018-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så striden kommer pågå ytterligare tusentals år eller vadå?
Det är det ingen utom Fadern som vet. Inte ens Sonen vet, för att ingen ska kunna förmedla datumet till syndare så att de kan fortsätta synda ända fram till den sista dagen, och sen ångra sig. Kommer inte att hända att de blir frälsta.
Citera
2018-06-10, 19:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är det ingen utom Fadern som vet. Inte ens Sonen vet, för att ingen ska kunna förmedla datumet till syndare så att de kan fortsätta synda ända fram till den sista dagen, och sen ångra sig. Kommer inte att hända att de blir frälsta.
Då är väl hela striden bara ett spel om det kan avslutas när som helst egentligen?
Citera
2018-06-10, 21:50
Medlem
Citat:
Då är väl hela striden bara ett spel om det kan avslutas när som helst egentligen?
Krig är aldrig en lek, och striden kan inte avslutas innan Guds ord blivit uppfyllt.
Citera
2018-06-10, 22:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Krig är aldrig en lek, och striden kan inte avslutas innan Guds ord blivit uppfyllt.
Hur blir det uppfyllt?
Citera
2018-06-10, 23:55
Medlem
Citat:
Hur blir det uppfyllt?
Genom att allt som Gud har förutsagt händer.
Citera
2018-06-11, 00:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Genom att allt som Gud har förutsagt händer.
Vad är avklarat och vad återstår av det?
Citera
2018-06-11, 00:28
Medlem
Citat:
Vad är avklarat och vad återstår av det?
Det mesta pågår som jag förklarade förut, och inget är slutgiltigt avgjort.
Citera
2018-06-13, 20:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
"Ryttaren" på den vita hästen är ett hjärtats hemlighet och bara du vet, och kan tala om sanningen 😊
Ja såklart, frågan var väl mer öppet ställd utifall att det fanns andra tolkningar.
Citera
2018-06-20, 00:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Ryttaren på den vita hästen är inte Jesus, så hela dravlet i övrigt blir meningslöst. Dom fyra ryttarna är i början på vedermödan, men Jesu andra tillkommelse är i slutet på vedermödan. Ignorera DindooKnowsNothings dumheter.
Citera
2018-06-20, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ryttaren på den vita hästen är inte Jesus, så hela dravlet i övrigt blir meningslöst. Dom fyra ryttarna är i början på vedermödan, men Jesu andra tillkommelse är i slutet på vedermödan. Ignorera DindooKnowsNothings dumheter.
Upp 6:2
Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge, och en segerkrans gavs åt honom, och han kom fram som segrare och för att segra.

Till vem har Gud sagt att han ska besegra sina fiender? Läs Ps 110. Den som sitter på Guds högra sida är Kristus.

Upp 19
11Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den kallas ”Trovärdig och sann”, och han dömer och strider rättfärdigt. 12Hans ögon var som eldslågor, på huvudet hade han många kronor, och på honom var ett namn skrivet som ingen känner utom han själv. 13Han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är ”Guds ord”.

Vem kallas Guds ord om inte Jesus? Läs Joh 1.

Nuff said. Case closed.
Citera
2018-06-20, 07:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Upp 6:2
Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge, och en segerkrans gavs åt honom, och han kom fram som segrare och för att segra.

Till vem har Gud sagt att han ska besegra sina fiender? Läs Ps 110. Den som sitter på Guds högra sida är Kristus.

Upp 19
11Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den kallas ”Trovärdig och sann”, och han dömer och strider rättfärdigt. 12Hans ögon var som eldslågor, på huvudet hade han många kronor, och på honom var ett namn skrivet som ingen känner utom han själv. 13Han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är ”Guds ord”.

Vem kallas Guds ord om inte Jesus? Läs Joh 1.

Nuff said. Case closed.

Det är inte samma häst i Upp 19. Upp 19 är i slutet. Vita hästen är det första sigillet. Men du har trollat runt här så mycket så jag tänker inte mata dig mer.
Citera
2018-06-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är inte samma häst i Upp 19. Upp 19 är i slutet. Vita hästen är det första sigillet. Men du har trollat runt här så mycket så jag tänker inte mata dig mer.
Jag har redan förklarat varför Upp 6:2 handlar om Jesus. Jämför med Ps 110, där det står att han ska besegra sina fiender, och vem annars än Jesus ska koras som segrare? Bortförklara det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in