2018-06-10, 20:10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Hej

Sökte på Zero läsk och såg den

Fick fram det här ifrån April i år

Media Nyheter Trocadero – nu som Zero!
Trocadero – nu som Zero!
2018-04-05
Samma fantastiska Troca-smak, men utan socker? Absolut! Vi vill att så många som möjligt ska få njuta av Trocadero och därför lägger vi nu efter 65 år till en ny medlem i familjen - Trocadero Zero Sugar.

bild
https://www.spendrups.se/globalassets/nyheter/trocadero_zero.jpg

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Särskilt omtyckt har den varit i norra delarna av landet, och av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

Tidigare har en light-variant sålts lokalt i Sverige, men nu ersätter vi den med Trocadero Zero Sugar- och gör den tillgänglig i hela landet.

– Det har varit en stor efterfrågan från konsumenter på en sockerfri Trocadero. Vår målsättning har varit att Zero Sugar ska vara så nära originalet som möjligt och vi tycker att vi har lyckats. säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria produkter på Spendrups.

Receptet är urgammalt och i den komplicerade recepturen ingår en mängd olika fruktjuicer och aromer. Extraktet innehåller bland annat juice av äpple och apelsin. Trocadero Zero innehåller samma ingredienser som originalet, förutom socker förstås.

Texten kopierad ifrån
https://www.spendrups.se/media/nyheter/trocadero--nu-som-zero

-

Jag älskar Trocadero, men problemet har varit att det är mkt socker i den.

Nu ska den finnas som Zero.
Vilka butikskedjor har den?

Kollade Ica och Coop men dom hade inte den här ute

.
Är det sant att den smakar som vanliga? Eller nästan i allafall ?
Måste få tag på denna dryck fort

Ni som smakat Trocadero Zero och även Vanliga, berätta gärna lite om upplevelsen gärna.

Återkommer själv efter att jag fått tag på det.
Kommer besöka fler butiker efter den.

Till alla som vill dricka Zero / Sockerfritt , så måste denna vara lite av en dröm nästan ju ?

Jag skrev även en tråd om Icas egna nya Citron läsk som är socker fri.
Den smakar som Fanta Citron. Helt otroligt gott.

Roligt att det börjar komma fler sockerfria varianter

Aspartam är inte farligt om man inte har en viss medfödd sjukdom enligt Livsmedelsverket.
Källan:
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillsatser-e-nummer/sotningsmedel/aspartam

Aspartam är ett sötningsmedel som är uppbyggt av två aminosyror. Det finns i dag inga kända risker med att äta aspartam om man inte har den medfödda sjukdomen fenylketonuri, PKU.

Den smakar som originalet. Sambon brukar köpa den, tror det är Citygross och ÖoB där hon köper den.
Citera
2018-06-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Den smakar som originalet. Sambon brukar köpa den, tror det är Citygross och ÖoB där hon köper den.

Toppen, jättetack
Blir kolla dom. Om det smakar som originalet då kommer jag köpa 10 stora flaskor sen minst
Citera
2018-06-10, 20:15
Bannlyst
Citat:
Aspartam är inte farligt om man inte har en viss medfödd sjukdom enligt Livsmedelsverket.
Källan:
https://www.livsmedelsverket.se/livs...medel/aspartam

Aspartam är ett sötningsmedel som är uppbyggt av två aminosyror. Det finns i dag inga kända risker med att äta aspartam om man inte har den medfödda sjukdomen fenylketonuri, PKU.

Jag undviker socker som pesten
https://www.youtube.com/watch?v=TB6L9S_jc5E

Edit: Som sagt, undviker som pesten!
Senast redigerad av dcc55 2018-06-10 kl. 20:22.
Citera
2018-06-10, 20:23
Medlem
Jag tokgillar den, min nya favvo.
Dricker den riktigt kall, gärna med is i. Mmmm...

Vill inte "gå tillbaka" så att säga.
Citera
2018-06-10, 20:43
Medlem
Smakar som Originalet? Nej det är stor skillnad. Eller menar ni originalet när den hette Light?
Men hur som helst så är det en av de bästa lightdryckerna på marknaden, då 99% är vidriga.
Citera
2018-06-10, 20:49
Medlem
Roligt att det fortfarande fins folk som försvarar aspartam skräpet.
Fast det finns så mycket information vilket skit det är.

Livsmedelsverket som nån länkar till är dessutom sämsta möjliga länk nån kan ge då de alltid godkänner massa skit.

Jaja fortsätt stödja grisarna på monsanto men lura inte i folk att aspartam är bra.
Citera
2018-06-10, 21:00
Medlem
Finns viss skillnad i smaken, men den tar jag gärna om jag slipper det onödiga sockret.
Att de kallar den trocadero zero är ju en stor miss, trocazero hade ju varit homerun, kan tänka mig att de valde bort pga. Lätt att ta fel.

Nu är jag inte bra på att beskriva smaker, men den smakar ju lite sötningsmedel, men det är så lite så jag tar det gärna.

Finns i alla butiker i min stad sedan någon månad tillbaks
Citera
2018-06-10, 21:18
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Trocadero har väl tillverkats av olika bryggerier på licens och jag minns att man fick trocadero light typ från Gävle och uppåt förr.

När jag bodde i Sverige hörde det till nationaldagsfirandet att grogga med det svenskar är bäst i världen på, brun blandfruktläsk. Trocadero, Champis och Pommac och Explorer och Renat. Fan man blir ju sugen.
Citera
2018-06-10, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Roligt att det fortfarande fins folk som försvarar aspartam skräpet.
Fast det finns så mycket information vilket skit det är.

Livsmedelsverket som nån länkar till är dessutom sämsta möjliga länk nån kan ge då de alltid godkänner massa skit.

Jaja fortsätt stödja grisarna på monsanto men lura inte i folk att aspartam är bra.
Instämmer 100%!!
https://www.youtube.com/watch?v=TB6L9S_jc5E
Citera
2018-06-10, 21:35
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Ni som smakat Trocadero Zero och även Vanliga, berätta gärna lite om upplevelsen gärna.

Jag fick smaka i helgen. Jag tyckte den smakade rimligt likt originalet när den var kall, men när den började bli lite mera rumstempererat så blev den mera fadd. Precis som jag tycker "Alla" aspartam-drycker blir.
Citera
2018-06-10, 21:40
Medlem
Hoppas den inte är lika vidrig som Portello light...
Citera
2018-06-10, 21:48
Medlem
Varför kallade de den inte Trocazero?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här