Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-16, 15:23
  #1
Medlem
Hittade nya Trocadero Zero på City Gross.

Eftersom jag dricker kopiösa mängder av sockerfri läsk blev detta ett självklart val att testa. Några andra som har testat?


https://www.spendrups.se/media/nyhet...--nu-som-zero/
Citera
2018-05-16, 15:30
  #2
Medlem
ZrankFanes avatar
Har inte hunnit att testa den, mycket aspartamsmak eller ej? Smakar den ungefär som vanliga?
Citera
2018-05-16, 15:34
  #3
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZrankFane
Har inte hunnit att testa den, mycket aspartamsmak eller ej? Smakar den ungefär som vanliga?

Sötningsmedel smakar den i viss mån, inte lika kraftigt som andra läsksorter dock. Helt okej, men jag håller mig till den vanliga hur som haver.
Citera
2018-05-16, 15:39
  #4
Medlem
Zer0Shits avatar
Ska titta om den finns på affären nu när jag ska gå dit. Återkommer med recension isåfall

z
Citera
2018-05-16, 16:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Ska titta om den finns på affären nu när jag ska gå dit. Återkommer med recension isåfall

z
Det är lite olika med att hitta de nya zero läskesorterna. Jag hittar exempelvis Pepsi Max Lime samt Fanta Sprite Lemon Lime & Cucumber i EN Maxiaffär, men inte i COOP eller Kvantum. Trocader Zero hittade jag bara i City Gross.
Citera
2018-05-16, 16:55
  #6
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Ska titta om den finns på affären nu när jag ska gå dit. Återkommer med recension isåfall

z

Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Det är lite olika med att hitta de nya zero läskesorterna. Jag hittar exempelvis Pepsi Max Lime samt Fanta Sprite Lemon Lime & Cucumber i EN Maxiaffär, men inte i COOP eller Kvantum. Trocader Zero hittade jag bara i City Gross.

Trocadero Zero finns på Coop här, mellersta Sverige.
Citera
2018-05-16, 16:58
  #7
Medlem
Knucklehugss avatar
Den smakar inte trocca sen dom sålde ut märket.. Tur det finns pomril från vasa bryggeri att köpa som smakar som det ska smaka
Citera
2018-05-16, 17:58
  #8
Medlem
Badios avatar
Den var vidrig. Man verkligen kände smaken av aspartam (eller vad det nu är för sötningsmedel). Men den är väldigt poppis iallafall, för den är alltid slut i hyllan efter en helg.
Citera
2018-05-16, 18:18
  #9
Medlem
Vem0ths avatar
Tyckte den var helt okej, fortfarande så fungerar inte fruktsmaker med sötningsmedel för min del. Trocazero är klart bättre än Fanta Zero med hästlängder, men i topp ligger Herrljungas sockerfria cider.
Citera
2018-06-10, 19:58
  #10
Avstängd
godmankinds avatar
Trocadero Zero nyhet

Hej

Sökte på Zero läsk och såg den

Fick fram det här ifrån April i år

Media Nyheter Trocadero – nu som Zero!
Trocadero – nu som Zero!
2018-04-05
Samma fantastiska Troca-smak, men utan socker? Absolut! Vi vill att så många som möjligt ska få njuta av Trocadero och därför lägger vi nu efter 65 år till en ny medlem i familjen - Trocadero Zero Sugar.

bild
https://www.spendrups.se/globalasset...adero_zero.jpg

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Särskilt omtyckt har den varit i norra delarna av landet, och av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

Tidigare har en light-variant sålts lokalt i Sverige, men nu ersätter vi den med Trocadero Zero Sugar- och gör den tillgänglig i hela landet.

– Det har varit en stor efterfrågan från konsumenter på en sockerfri Trocadero. Vår målsättning har varit att Zero Sugar ska vara så nära originalet som möjligt och vi tycker att vi har lyckats. säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria produkter på Spendrups.

Receptet är urgammalt och i den komplicerade recepturen ingår en mängd olika fruktjuicer och aromer. Extraktet innehåller bland annat juice av äpple och apelsin. Trocadero Zero innehåller samma ingredienser som originalet, förutom socker förstås.

Texten kopierad ifrån
https://www.spendrups.se/media/nyhet...o--nu-som-zero

-

Jag älskar Trocadero, men problemet har varit att det är mkt socker i den.

Nu ska den finnas som Zero.
Vilka butikskedjor har den?

Kollade Ica och Coop men dom hade inte den här ute

.
Är det sant att den smakar som vanliga? Eller nästan i allafall ?
Måste få tag på denna dryck fort

Ni som smakat Trocadero Zero och även Vanliga, berätta gärna lite om upplevelsen gärna.

Återkommer själv efter att jag fått tag på det.
Kommer besöka fler butiker efter den.

Till alla som vill dricka Zero / Sockerfritt , så måste denna vara lite av en dröm nästan ju ?

Jag skrev även en tråd om Icas egna nya Citron läsk som är socker fri.
Den smakar som Fanta Citron. Helt otroligt gott.

Roligt att det börjar komma fler sockerfria varianter

Aspartam är inte farligt om man inte har en viss medfödd sjukdom enligt Livsmedelsverket.
Källan:
https://www.livsmedelsverket.se/livs...medel/aspartam

Aspartam är ett sötningsmedel som är uppbyggt av två aminosyror. Det finns i dag inga kända risker med att äta aspartam om man inte har den medfödda sjukdomen fenylketonuri, PKU.
Citera
2018-06-10, 20:06
  #11
Avstängd
dcc55s avatar
Undviker aspartam och andra sötningsmedel som pesten!
Citera
2018-06-10, 20:08
  #12
Avstängd
godmankinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcc55
Undviker aspartam och andra sötningsmedel som pesten!


Aspartam är inte farligt om man inte har en viss medfödd sjukdom enligt Livsmedelsverket.
Källan:
https://www.livsmedelsverket.se/livs...medel/aspartam

Aspartam är ett sötningsmedel som är uppbyggt av två aminosyror. Det finns i dag inga kända risker med att äta aspartam om man inte har den medfödda sjukdomen fenylketonuri, PKU.

Jag undviker socker som pesten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback