2018-06-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Har du inte mönstrat? Räcker med att man inte plockat upp vapnet från bordet när de ber en göra det och man förklarar varför.

Så går det faktiskt inte till. Antingen gör du värnplikt, ansöker om vapenfri tjänst eller totalvägrar. Det är bara att välja. Vilket rättsligt läge man skulle hamna i om man bara vägrade att lyfta på ett vapen utan att vara villig att använda är ju frågan. Är man i det läget inte beredd att bidra till försvaret i en vapenfri befattning (söka vapenfri tjänst) antar jag att det blir en vända på kåken för totalvägran.
Citera
2018-06-10, 16:20
Medlem
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/grundutbildning/

Är dina knän i så kasst skick lär du aldrig anses klara grundutbildningen så som jag tolkar det alla måste genomgå.

Risken att antas torde för din del vara minimal, om obefintlig.
Citera
2018-06-10, 16:24
Medlem
HighKingOfNoldors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Jag ska berätta för mina föräldrar att jag har blivit antagen till grundutbildningen nu. De vet inte om någonting än då jag ville göra det till en överraskning så vi får se hur det går och vilka reaktionerna kommer bli!

Kul! Var rycker du in?
Citera
2018-06-10, 17:02
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Förr kunde man köra med att man var bög och/eller sängvätare för att slippa militärtjänst.

I dagens Sverige ses kanske ovansående som militära meriter, så jag vet inte om det är en framkomlig väg längre ?

Ja det gäller att överraska fienden bakifrån.
Citera
2018-06-10, 17:17
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Du går till en örondoktor och säger att du har tinnitus. Han skriver ett intyg att du har tinnitus eller annat problem med känslig hörsel. Huxflux är du inte längre aktuell för tjänstgöring. Försvaret är livsrädda att förstöra värnpliktigas hörsel och har du redan anlag/hörselskada kommer du bli undantagen tjänstgöring

Citera
2018-06-10, 18:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Se till att framstå som vapenfixerad och politiskt kontroversiell hos psykologen. Prata om att du ser vapenlagar, invandrare, banker, FN, EU, Sveriges närvaro i Afghanistan, med mera som ett problem.

Låter helt klart vettigt. Gärna prata illa om negrer och homosexuella. Dessutom prestera dåligt på alla test, både styrka och IQ. Sen säga att man vill skjuta så många fiender som möjligt och verka allmänt hispig med lite tjackryck... :-)
Citera
2018-06-10, 18:23
Medlem
du skiter helt enkelt i att gå dit.
dom skickar en ny kallelse nästa år, då skiter du i den med.

Det finns varken resurser eller tid att jaga rätt på folk som skiter i värnplikten.
Citera
2018-06-10, 18:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låter helt klart vettigt. Gärna prata illa om negrer och homosexuella. Dessutom prestera dåligt på alla test, både styrka och IQ. Sen säga att man vill skjuta så många fiender som möjligt och verka allmänt hispig med lite tjackryck... :-)
Man behöver inte göra det övertydligt.

Ett annat tips är att säga saker till psykologen som antyder att du har svårt att arbeta i grupp. Exempel på detta kan vara att du föredrar prov framför grupparbeten i skolan, att du aldrig har varit med i några idrottföreningar, att du är väldigt intresserad av nördiga saker, och så vidare.
Citera
2018-06-10, 18:30
Bannlyst
Nu biter du ihop din klena jävel och går dit. Ska det bli någon ordning på det här landet så måste ni göra värnplikten.
Citera
2018-06-10, 18:33
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyS05erious
Hej, som sagt blev jag kallad till mönstring och jag vill verkligen inte gå värnplikt. Jag har inget intresse av att gå plus att jag har knäproblem (menisk) som hindrar mig från att springa och vara aktiv med benen. Borde jag försöka göra dåligt ifrån mig på testerna eller kommer de att fatta det och ta in mig ändå? Vad har ni för tips? Vet ni om det är 4 månader eller 9 till 11 månader(oklart på deras hemsida)?
Gjorde värnplikten på K3 1981 som jägare .
På den tiden var det i princip alla som gjorde lumpen oavsett fysisk status .
Antingen som jag som jägare eller andra som handräcknings soldater eller skrivbiträden.
Du kan göra en insats oavsett din menisk det behövs folk i många positioner.
Gör dig själv den tjänsten och gör din plikt för fosterlandet du kommer inte att ångra dig du blir stolt över dig själv.
Citera
2018-06-10, 18:38
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ställer du inte upp för ditt land så tycker jag du ska överväga att frivilligt låta dig deporteras.
Rätt
Citera
2018-06-10, 18:38
Bannlyst
Utbildningen är minst 9 månader. Det kommer bli den roligaste tiden i ditt liv!

Vi ses i helvetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in