Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 18:43
  #817
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
du skiter helt enkelt i att gå dit.
dom skickar en ny kallelse nästa år, då skiter du i den med.

Det finns varken resurser eller tid att jaga rätt på folk som skiter i värnplikten.
Undviker ni så blir det fängelse i upp till ett år.

Det finns inget jävla wifi i fängelset.
Citera
2018-06-10, 19:31
  #818
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gore
Eftersom du både har klent förstånd(som inte fattar vad plikt innebär) samt verkar vara fysiskt defekt så behöver du inte oroa dig för någon tjänst.
Förhoppningsvis förstår framtida arbetsgivare också vad du går för så vi slipper dig som medarbetare...

Samma sak tänkte jag.
En person som inte ens orkar mönstra är inte mycket att ha.
Citera
2018-06-11, 04:49
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ställer du inte upp för ditt land så tycker jag du ska överväga att frivilligt låta dig deporteras.

Vem vill dö för dagens Sverige. 9000 afghaner kan väl försvara Sverige mot ryssar.
Citera
2018-06-11, 05:42
  #820
Medlem
213374Us avatar
Varför ska killen ljuga på mönstringen? Han har uppgett att han redan har fysiska förhinder så ett enkelt läkarintyg så slipper han göra värnplikten.

Dock är det synd att du har inställningen att du inte vill/har lust att göra den. Det är synnerligen givande och något man minns hela livet. När du söker jobb så är en fullgjord värnplikt en av de bästa plussen man kan ha på sitt cv.

Jag gjorde den med glädje, men det var en annat tid och ett bättre samhälle. Idag skulle jag inte ha gjort den. Det finns inget att skydda längre. Invasionen är total.
Citera
2018-06-11, 07:44
  #821
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 213374U
Varför ska killen ljuga på mönstringen? Han har uppgett att han redan har fysiska förhinder så ett enkelt läkarintyg så slipper han göra värnplikten.

Dock är det synd att du har inställningen att du inte vill/har lust att göra den. Det är synnerligen givande och något man minns hela livet. När du söker jobb så är en fullgjord värnplikt en av de bästa plussen man kan ha på sitt cv.

Jag gjorde den med glädje, men det var en annat tid och ett bättre samhälle. Idag skulle jag inte ha gjort den. Det finns inget att skydda längre. Invasionen är total.

Nu behöver vi kanske inte ta i så att vi skiter ner oss såhär en måndagsmorgon. Kan nog tänka mig både en och två meriter som skattas högre än 9 månader GMU, exvis utbildning och arbetslivserfarenhet inom aktuellt område.
Förut var dock en ICKE GENOMFÖRD värnplikt närmast ett intyg på att man var menlös.
Citera
2018-06-11, 07:49
  #822
Medlem
Charlemanges avatar
Vidrigt alla ni som tipsar killen om hur han skall komma undan och slippa lumpen jävla landsförrädare.
Försök istället hitta en möjlighet att göra lumpen trots dåliga knän.
Han kan ju lätt sitta som exempelvis stabsbiträde signalist mm mm skrivbiträde mm mm.
En klar merit i dag att göra lumpen på min tid så var man idiot om man inte gjorde lumpen.
Citera
2018-06-11, 07:54
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Försök istället hitta en möjlighet att göra lumpen trots dåliga knän.
Han kan ju lätt sitta som exempelvis stabsbiträde signalist mm mm skrivbiträde mm mm.
Nej, man blir inte inkallad med dåliga knän ens om man vill.
Citera
2018-06-11, 09:29
  #824
Medlem
Kira99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyS05erious
Hej, som sagt blev jag kallad till mönstring och jag vill verkligen inte gå värnplikt. Jag har inget intresse av att gå plus att jag har knäproblem (menisk) som hindrar mig från att springa och vara aktiv med benen. Borde jag försöka göra dåligt ifrån mig på testerna eller kommer de att fatta det och ta in mig ändå? Vad har ni för tips? Vet ni om det är 4 månader eller 9 till 11 månader(oklart på deras hemsida)?

Min kusin blev kallad hon tacka bara nej och det blev inget mer med det. Du behöver inte ta några tester alls tror bara det är brevet man får hemskickat med några frågor och ifall man är intresserad eller inte. Så tacka bara nej. Det är många skogsmullar där ute som går frivilligt och däremot så tar dem inte in lika många som förr (har för mig att det är 6000 18-åringar som tas in i Lumpen) så att chansen att dem tar in dig även fast du tackat nej är väldigt liten.
Citera
2018-06-11, 09:36
  #825
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Faila IQ testet grovt så slipper du
Det lär inte vara några problem om man använder uttryck som "gå värnplikt".

OnT är en fråga jag undrat över tidigare: syns det i andra sammanhang om man gör dåligt ifrån sig på testerna, inklusive IQ eller vad nu militären väljer att kalla det?
Citera
2018-06-11, 10:06
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Gjorde värnplikten på K3 1981 som jägare .
På den tiden var det i princip alla som gjorde lumpen oavsett fysisk status .
Antingen som jag som jägare eller andra som handräcknings soldater eller skrivbiträden.
Du kan göra en insats oavsett din menisk det behövs folk i många positioner.
Gör dig själv den tjänsten och gör din plikt för fosterlandet du kommer inte att ångra dig du blir stolt över dig själv.

1981 gjorde 40,000 pers lumpen varje år, idag är det 4,000. Handräckningssoldater (malajer) och liknande existerar inte längre, numera tar man bara ut fysiskt kapabla och motiverade personer till utbildning.
Citera
2018-06-11, 10:12
  #827
Medlem
På min tid fick man svara på lite frågor online innan den fysiska mönstringen och där var det väldigt enkelt att lista ut hur man skulle svara för att slippa. Jag kryssade i att jag hade svårt att ta instruktioner från auktoriteter samt att jag var negativt inställd till kvinnliga befäl och vips så meddelade de att jag inte behövde dyka upp på mönstringen. Lätt som en plätt.
Citera
2018-06-11, 10:24
  #828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Nu behöver vi kanske inte ta i så att vi skiter ner oss såhär en måndagsmorgon. Kan nog tänka mig både en och två meriter som skattas högre än 9 månader GMU, exvis utbildning och arbetslivserfarenhet inom aktuellt område.
Förut var dock en ICKE GENOMFÖRD värnplikt närmast ett intyg på att man var menlös.

japp, frisedel = helstörd och nolla resten av livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback