2018-06-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Två förda till sjukhus. SD och JG?

Skall gälla stugområdet i Karlslund.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/grov-misshandel-i-karlslund-polisen-soker-blodig-garningsman
Citera
2018-06-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, SD skulle åka på onsdag eller torsdag

Vilken dag reste SD och HD? Orkar inte leta mig bakåt i tråden. Var det på onsdagen efter förhöret? Jag trodde han förhördes under tisdagen. Du tycker att det är lustigt att catchgänget inte stannade på hemmaplan och hjälpte till med sökningsarbetet. Jag läste i tråden att några ev kom från Sthlm, alltså stod dom säkert inte LW så nära. Hon kanske hade lärt känna dom på catchingforumet och skulle träffa dom för första gången såvitt vi vet?

Någon som hon däremot var vän (läs mer än vän) med, t.o.m "bästis" (läs fd) under flera år enligt tidningsartikel var SD. Du tycker inte att det är lika lustigt att din vän/bekant inte struntade i sin resa?
Citera
2018-06-10, 17:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skall gälla stugområdet i Karlslund.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/grov-misshandel-i-karlslund-polisen-soker-blodig-garningsman

Polisen söker en ”kille” i blodig vit t-shirt.

Låter initialt orelaterat men det kan vara en son som gått lös på föräldrarna ?
Citera
2018-06-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men barn som till och med har dömda föräldrar som sitter i fängelse får ju träffa sina barn. På fängelser har de ofta en lägenhet som är avsedd att internen ska kunna bi i ett tag när barn kommer på besök. Jag lovar att att det är väldigt sällan någon från soc med som övervakar besöken.

Ja, det vet jag. Har jag sagt något annat? Isåfall ber jag om ursäkt om jag varit otydlig.
Citera
2018-06-10, 18:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Bara att invänta åklagarens nästa drag nu.

Om inget händer i en ganska nära framtid bör man gå ut med mer info om fallet. Detta i förhoppning om att kanske få till nya vittnesuppgifter och förhör.

Risken är ju överhängande att polisutredningen stannar av nu.

Att rätt MGM satt häktad råder det ju inget tvivel om och personen är fortfarande skäligen misstänkt. Ingenting har förändrats här.
Spåren pekar entydigt hit och ingen annanstans.

Så pass starka att hypotesen om MGM är starkare an ALLA andra hypoteser tillsammans. Vilket är en förutsättningen för att kvarstå som skäligen misstänkt.

Utan att veta det, men jag tror inte att utredningen stannar av ännu.
Jag tror (och hoppas på) att förhör, insamling av data och analyser av inhämtade uppgifter fortsätter. Tror tvärtom att man gör allt för att få fast den skyldige.

Funderar lite över DNA analyser.
Vet att det ibland kan vara svårt att få ut tillräckligt med DNA från vissa prov. Det kanske tar längre tid att få svar på proven om specialanalyser av DNA krävs?

Tänker också på det mordfall på Island som jag följde förra året.
I det fallet fälldes en fiskare via en mängd indicier. Bl a hade han tvättat en jacka på båten (berättade hans arbetskamrater) med förklaringen att någon hade kräkts på den. Det kunde man dock avfärda.
På jackan kunde man säkra blod från mordoffret. I detta mordfall var det tyvärr väldigt mycket blod involverat och kanske var det detta som gjorde att man kunde hitta blodrester i jackan, jag vet inte. Kanske var det också en tjockare jacka. Det var vinter.

https://www.flashback.org/t2803139p91
https://www.flashback.org/sp60562690

Nu vet vi ju inget om det funnits blodspår på något sätt i detta fall i Örebro. DNA spår är tyvärr inte svar på allt. Det krävs att det på något vis inte ska sitta där det sitter. Eller vara av den art det inte borde vara på fel ställe. Det ska inte kunna förklaras varför det sitter som det sitter. Den misstänkte ska inte kunna förklara bort det.

SD kan kanske ha förklaringar varför hans DNA finns där "det inte borde finnas". Jag hoppas på att man hittar något, något som inte stämmer när man fortsätter att förhöra och samla in information. Han kan ju komma med förklaringar varför hans DNA sitter på henne, men kanske man så småningom kan lägga ihop ett pussel för att få fast honom. Tror att denna gärningsman inte har planerat detta. Det är väldigt svårt att inte lämna spår om man inte planerat noga.

Mycket sorgligt (obegripligt) att man inte hittade kroppen förrän efter fem dagar. Kan inte förstå att även om man rubricerar ett brott som misstänkt människorov, måste väl ändå polisen ha i bakhuvudet att det är stor sannolikhet att försvinnandet lika gärna kan vara ett mord också?
Citera
2018-06-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polisen söker en ”kille” i blodig vit t-shirt.

Låter initialt orelaterat men det kan vara en son som gått lös på föräldrarna ?

"Kille" låter som en ung person. Karlslund är ett kultur- och naturområde endast 5 km från Örebro.
Citera
2018-06-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Kille" låter som en ung person. Karlslund är ett kultur- och naturområde endast 5 km från Örebro.
Men var finns ett sommarstugeområde i Karlslund?
Citera
2018-06-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella

Ingen riktig aning https://naturkartan.se/sv/orebro/karlslundsparet
Citera
2018-06-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella

Karlslundsspåret mot vivalla från karlslund
Liten väg
Citera
2018-06-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Karlslundsspåret mot vivalla från karlslund
Liten väg
Gäddestavägen?
Citera
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker mer och mer faller på sin plats att det är en random.

OBS!: Detta är ingen sanning, bara spekulation som jag ser högst trolig och inte sett något som talar emot detta, varken i tråd eller det som framgått av media och officiella uttalanden, snarare bara för detta scenario.

Under kvällen, mitt i alla förberedelser och chatt inför resan till Norge, så händer det nått utanför som får hennes uppmärksamhet. Exempel: Någon känner på dörren, rycker i garagen, tjafsar på gatan eller som något geni i denna tråd tänkte: Hon hörde samma skrik som vittnena och gick ut för att undersöka.

Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och dessutom troende (min erfarenhet är att troende har större patos att rycka ut och vara medmänniskor).

Detta förklarar då att det endast är mobilen hon får med sig och att dörren är olåst (öppen).

Hon hinner ikapp GM (en eller ett par) eller så gömde dom sig där och hon kom på dom när hon skulle se vart dom tog vägen. Plaggen som lossnat tyder på strid på platsen.

GM tar med sig mobilen under sin flykt och droppar den längs vägen (han vill inte att LW:s mobil och GM blir synkade på samma mast samtidigt).

Jag tycker fortfarande att SD och andra närstående och dom i relation skall granskas. Rent statistiskt är det någon i hennes närhet. Men jag tycker att tidpunkten och modus talar emot en närstående.
Visst man kan spekulera i att SD eller någon annan GM lockar ut henne till planket för att inte väcka barn eller att det var deras mötesplats, men JAG tycker platsen och den öppna dörren talar så mycket emot detta.

Jag råkade läsa över en logg från L*na där jag får uppfattningen att hon högst troligen inte skulle ge sig ut i mörkret ensam för att hon hörde något som påkallade hennes uppmärksamhet.
Klistrar in del från den loggen som gör att jag får den känslan av att en random GM skulle vara helt väldigt osannolik i alla fall.

"Det blev en mycket kort cachingrunda efter kvällsbestyren. Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet. Avslutades med blåbärspaj på bär som plockats i samma skog några timmar tidigare. Tftc"
Citera
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Aha så det måste vara vara en cachare, varför då om jag får fråga?

Jag har inte sagt att det måste vara det, Utan det är du med flera som hänger upp er på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in