2018-06-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du tänker fel, hon var allmänt omtyckt. Men konstigt att de andra åkte utan henne, och det var säkert lördag som var resdag. Då var kroppen inte hittad, så hennes reskamrater är antagligen:
1. Kände henne knappt alls
2. Kompletta geoidioter som åker iväg och roar sig när deras vän är försvunnen sedan 4 dagar.

Även vänner inom kyrkvärlden levde på som tidigare. Uppdateringar om diverse roliga upptåg gjordes av dessa både under försvinnandet och efteråt.
Citera
2018-06-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Känns det inte konstigt att dom åker till Norge UTAN sin vän om hon är försvunnen?
Jag tror att jag skulle nog stannat och försökt hitta henne. I det läget visste ju ingen vad som kan ha förorsakat hennes frånvaro. Initialt skulle jag nog vara orolig att hon farit ut själv till en cache och en olycka kan ha hänt. Jag skulle nog åkt runt till olika cacher, hennes egna och såna hon inte tagit i närheten.
Vid den tiden visste dom väl inte att hon var försvunnen... ett helt gäng som ska åka och kanske bestämt plats där dom ska träffas för avfärd. Dom kan kanske trodde att hon hade sjuka barn och inte kunde komma till avfärdsplatsen.
Citera
2018-06-10, 12:17
Medlem
Citat:
Du tänker fel, hon var allmänt omtyckt. Men konstigt att de andra åkte utan henne, och det var säkert lördag som var resdag. Då var kroppen inte hittad, så hennes reskamrater är antagligen:
2. Kompletta geoidioter som åker iväg och roar sig när deras vän är försvunnen sedan 4 dagar.

Nu har vi 2 trådsanningar. Den ena att hon skulle åkt iväg samma morgon som hon var anmäld försvunnen, den andra att det var först på lördagen. Någon som kan bekräfta resdag?
Citera
2018-06-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hon klättrade i träd och kröp i grottor enl egen uppdatering. Så hon var helt återställd.

Jag insåg det när jag tänkte lite längre.
Hon skulle ju till Norge.
Citera
2018-06-10, 12:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tror precis som du här.

OM nu teorin stämmer att SD blivit provocerad av LW så att han blev våldsam mot henne så blir han väl våldsam mot andra också vid en provokation? Dessutom finns det flera av varandra oberoende källor/användare här i tråden som uppgett att SD uppvisat våldsamma tendenser och att han även skadat sig själv vid aggressionsutbrott. Detta är oroväckande med tanke på barnen. Äldsta dottern är väl tonåring? Av egen erfarenhet vet jag hur provocerande en tonåring kan vara - särskilt om denne fått reda på att pappan bedragit mamman under dennes sjukdom. Vad säger att SD inte ger sig på barnen om de trycker på rätt knappar så han blir arg?

Om en våldsbenägen person ”klivit över förbjudna trösklar”
(som en någorlunda normal person aldrig skulle göra) så är det högst sannolikt att denne fortsätter att så göra, tänker jag.
Citera
2018-06-10, 12:24
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
FEL! Dom skulle åka tisdag morgon, verifierat av många! Hon skulle sitta i bilen typ, 8,5-9 timmar efter hon försvann.

Om hon skulle åka iväg på sin sons födelsedag så förstår jag varför de misstänkte människorov snabbt då hon både skulle fira sonen och sen ge sig iväg. Undrar om polisen förhörde SD så snabbt i detta enbart på gamla anmälningar eller om de hade nån indikation på att de träffats kvällen innan.

Jag tänker på att jag läst flera artiklar där de misstänker att LW mördades KVÄLLEN eller natten till tisdagen.. Varför skriver tidningarna KVÄLLEN? Om sista kända kontakten var vid 23.30 som är (tråd?) sanning, det är väl inte kväll?
Citera
2018-06-10, 12:24
Medlem
Citat:
Känns det inte konstigt att dom åker till Norge UTAN sin vän om hon är försvunnen?
Jag tror att jag skulle nog stannat och försökt hitta henne. I det läget visste ju ingen vad som kan ha förorsakat hennes frånvaro. Initialt skulle jag nog vara orolig att hon farit ut själv till en cache och en olycka kan ha hänt. Jag skulle nog åkt runt till olika cacher, hennes egna och såna hon inte tagit i närheten.

Tyckt samma sak egentligen tidigare om SD, han borde väl inte åkt till USA när "älskarinnan/FD älskarinnan" var försvunnen.
Citera
2018-06-10, 12:25
Medlem
Jag tycker mer och mer faller på sin plats att det är en random.

OBS!: Detta är ingen sanning, bara spekulation som jag ser högst trolig och inte sett något som talar emot detta, varken i tråd eller det som framgått av media och officiella uttalanden, snarare bara för detta scenario.

Under kvällen, mitt i alla förberedelser och chatt inför resan till Norge, så händer det nått utanför som får hennes uppmärksamhet. Exempel: Någon känner på dörren, rycker i garagen, tjafsar på gatan eller som något geni i denna tråd tänkte: Hon hörde samma skrik som vittnena och gick ut för att undersöka.

Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och dessutom troende (min erfarenhet är att troende har större patos att rycka ut och vara medmänniskor).

Detta förklarar då att det endast är mobilen hon får med sig och att dörren är olåst (öppen).

Hon hinner ikapp GM (en eller ett par) eller så gömde dom sig där och hon kom på dom när hon skulle se vart dom tog vägen. Plaggen som lossnat tyder på strid på platsen.

GM tar med sig mobilen under sin flykt och droppar den längs vägen (han vill inte att LW:s mobil och GM blir synkade på samma mast samtidigt).

Jag tycker fortfarande att SD och andra närstående och dom i relation skall granskas. Rent statistiskt är det någon i hennes närhet. Men jag tycker att tidpunkten och modus talar emot en närstående.
Visst man kan spekulera i att SD eller någon annan GM lockar ut henne till planket för att inte väcka barn eller att det var deras mötesplats, men JAG tycker platsen och den öppna dörren talar så mycket emot detta.
Citera
2018-06-10, 12:26
Medlem
Honan6s avatar
Jag tänker att om SD skulle vara skyldig till mord/dråp, så lever de närmsta väldigt farligt nu. Speciellt om han saknar alibi och inte till 100 % har lyckats övertyga om sin oskuld.

Är han skyldig så får vi verkligen hoppas att ingen nära pressar honom till flera mord. I fallet med Johanna Möller var det ytterst nära att hennes mordredskap MR hade strukit med i en "överdos" heroin om inte polis hade ingripit och anhållit paret.

SD följs sannolikt noga med span och bugg. Det kan ändå föreligga fara för andras liv. Att tro att familj och vänner är skyddade, är i mina ögon fel - om personen fortfarande är Skäligen misstänkt.
Citera
2018-06-10, 12:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Okej på det. Resdag lördag förändrar en del. Man skulle kunna tänka sig att de deltagit i en missing people-aktion, men polisen kanske hade indikationer på att det inte skulle löna sig värst. Eller att man inte hade ngt ställe att leta på.

Norge är inte längre bort än att 7 geocachare med gemensamma krafter kan hitta tillbaka till Örebro om läget förändras?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-10 kl. 12:34.
Citera
2018-06-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Nu har vi 2 trådsanningar. Den ena att hon skulle åkt iväg samma morgon som hon var anmäld försvunnen, den andra att det var först på lördagen. Någon som kan bekräfta resdag?

Nej, men vikinga eventet de skulle på var 19/5. 25 mil från Oslo, så lite tidigt att åka redan tisdag. Fredag känns troligast.
Citera
2018-06-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tror precis som du här.

OM nu teorin stämmer att SD blivit provocerad av LW så att han blev våldsam mot henne så blir han väl våldsam mot andra också vid en provokation? Dessutom finns det flera av varandra oberoende källor/användare här i tråden som uppgett att SD uppvisat våldsamma tendenser och att han även skadat sig själv vid aggressionsutbrott. Detta är oroväckande med tanke på barnen. Äldsta dottern är väl tonåring? Av egen erfarenhet vet jag hur provocerande en tonåring kan vara - särskilt om denne fått reda på att pappan bedragit mamman under dennes sjukdom. Vad säger att SD inte ger sig på barnen om de trycker på rätt knappar så han blir arg?
Trådsanning! Tror det framgått att han fick en skada när han åkte skidor i en tumme (troligen en ligamentsskada, relativt vanligt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in