2018-06-10, 13:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Haha, soc har sekretess. Så hur tänkte du att det skulle ge några svar?

Du påstår dig veta något väldigt självsäkert, varför inte bara säga varifrån informationen kommer som alla andra i den här tråden?

Men barn som till och med har dömda föräldrar som sitter i fängelse får ju träffa sina barn. På fängelser har de ofta en lägenhet som är avsedd att internen ska kunna bi i ett tag när barn kommer på besök. Jag lovar att att det är väldigt sällan någon från soc med som övervakar besöken.
Citera
2018-06-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Nu har vi 2 trådsanningar. Den ena att hon skulle åkt iväg samma morgon som hon var anmäld försvunnen, den andra att det var först på lördagen. Någon som kan bekräfta resdag?

De åkte tidigt på onsdag morgon. Då visste de redan om att hon var borta.
Senast redigerad av Groddpotatis 2018-06-10 kl. 13:13.
Citera
2018-06-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️

På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden

Det var alltså SD som skulle åka på tisdagen...jag tror absolut inte på slumpen här.
Citera
2018-06-10, 13:14
Medlem
Citat:
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi

Antagligen var det detta som var den sista kontakten någon hade med henne. Hon blev avbruten i paketinslagning av någon som hon känner. Förmodligen SD.
Citera
2018-06-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groddpotatis
Reggade konto nyligen men har följt och läst varenda inlägg, men valt att hålla mig till att endast läsa och följa tråden. Nu börjar ju allt komma fram mer eller mindre så denna info är kanske inte ens väsentlig. Vet att LW hade umgänge (mer än som vänner) den sista tiden med en viss person med geocachingnick beholderx, initialerJH hade även planerat att dela tält och resa tillsammans till Norge på det event som pågick där under den veckan LW var försvunnen och senare hittad. Är hyfsat säker på att ivarjefall SD hade sina aningar om det..
Känner du någon av dom inblandade? Du verkar veta namnet på BehokderX?
Vet du nått mer?
Citera
2018-06-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det var alltså SD som skulle åka på tisdagen...jag tror absolut inte på slumpen här.
Nä, SD skulle åka på onsdag eller torsdag
Citera
2018-06-10, 13:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

...

Fetade: de har insett att hon inte grattat sin son på sociala medier?

Men biljetterna är ju betalda...?

Nu ska vi ha riktigt kul i sand och gyttja...?

Den där beholder, om det var han som skrev, känns ju spontant lätt att misstänka....
Citera
2018-06-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Wow, namnge de 7 så jag kan sätta upp dom på slödder listan.
Ungefär när de ska hämta henne är hon borta och anhöriga hör av sig till polisen som befarar människrov. SD tas in för förhör medans våra 7 vänner glatt cachar vidare.
FY FAN

Jag håller inte med. Hon hade ännu inte hittats då dom åkte. Vilken skillnad skulle det gjort om dom avstått catchingresan? Skulle alla runtom LW slutat upp med sina liv tills hon var återfunnen? Det är endast EN person som gjort fel i det här fallet. Och det är _Mördaren_. Och jag tvivlar på att hen fanns bland dessa catchingvänner.
Citera
2018-06-10, 13:20
Medlem
Citat:
Nä, SD skulle åka på onsdag eller torsdag

Jaså? Men åkte han inte direkt efter förhöret som hölls under tisdagen?
Citera
2018-06-10, 13:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var någon som frågade hur jag vet. Jag svarade att man kan ringa socialen och ta reda på det själv.

Jag har ingen ork att svara på hur jag vet all info jag tillskansat mig under mitt 26-åriga liv.

26 år och kan 6 språk och undervisar som lärare på ett. universitet .

Läste att Jerry G som också arbetar på universitet, i Örebro, har varit i Sverige i 29 år.

Ni har kanske stött på varandra där i den akademiska universitetsvärlden, ni svensk-amerikaner ?
Senast redigerad av T34Panzer 2018-06-10 kl. 13:30.
Citera
2018-06-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Nej ge dig. Det pekar mer på en person som hon litar på om man lämnar dörren öppen. Det pekar på en snabbträff innan respektive reser iväg. Kan tänka mig ett scenario där hon hånar SD. Hon kan ha sagt att hon gått vidare och att HD flyttat så nu har han ingenting. Typ " vad var det jag sa"
Ja, absolut tänkbart.
Jag får bara inte in platsen bakom planket eller skriken i den ekvationen.
Att det är LW som skriker håller jag för osannolik. En person under attack som kan skrik springer från platsen. Nu hittades kläderna vid kroppens närhet.
Är GM nära sitt offer så tystas offret fortare än vad vittnena upplevt, är min känsla.
Citera
2018-06-10, 13:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Antagligen var det detta som var den sista kontakten någon hade med henne. Hon blev avbruten i paketinslagning av någon som hon känner. Förmodligen SD.

Ja. Frågan är väl bara om någon annan av de sju (eller beholders fru/fd) bor i samma område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in