Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).
Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....
Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.
❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️
På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden
Fetade: de har insett att hon inte grattat sin son på sociala medier?
Men biljetterna är ju betalda...?
Nu ska vi ha riktigt kul i sand och gyttja...?
Den där beholder, om det var han som skrev, känns ju spontant lätt att misstänka....