Citat:
Ursprungligen postat av
ToxS
Nu är just TS förmodligen ett troll och verkligheten ser bra mycket bättre ut än TS framställer den som. Det ser rent av ut att vara ganska ovanligt med grövre hot och liknande via PM, inte ens "bara" otrevliga och/eller obehagliga PM verkar vara särskilt vanliga vilket man nog måste säga är ett riktigt gott betyg för Flashback, speciellt med tanke på hur andra media gärna stämplar Flashback som näthatarnas högborg.
Jag trodde tidigare att det var ett lika stort problem här som på alla andra plattformar men efter att ha sett diskussionen dyka upp några gånger utan att någon kan visa någonting konkret samtidigt som så många vittnar om att de inte har dessa problem.
Diskussionen här har ju mest handlat om att vissa verkar tycka att Flashback inte tar hot och trakasserier på tillräckligt stort allvar men det går ju inte att säga bu eller bä om den saken eftersom Flashback inte har behövt ta ställning till frågan. Det är liksom inte rimligt att kräva att Flashback motverkar problem som inte finns när det enda verktyg Flashback har för att hantera problem med är reglerna, i princip alla regler inverkar negativt på yttrandefriheten på ett eller annat sätt så därför kommer ju Flashback inte att införa eller ändra regler bara för sakens skull.
Flashbacks nuvarande regler verkar alltså vara tillräckligt effektiva för att motverka ett allt för dåligt beteende via PM samtidigt som de som kanske är mest benägna att skicka de värsta meddelandena förmodligen straffar ut sig själva på olika andra sätt innan de hinner bli ett problem.
Sen måste man också vara medveten om att det ÄR ett tidvis hårt diskussionsklimat på Flashback och det beror inte på att det finns något självändamål med att det ska vara hårt utan på att det måste vara väldigt högt i tak för den fria debattens skull, man får alltså ta det onda med det goda där precis som man får acceptera att det diskuteras ämnen som man kanske helst skulle slippa se ö.h.t. och att det alltid kommer att finnas användare med åsikter, hur skeva man än tycker att de är.
Det är ändå säkert många som inte klarar av att hantera att Flashback inte är den skyddade verkstad de är vana med i andra sammanhang och därför flyr eller helt undviker forumet, vilket är synd för det är ju de människorna som egentligen skulle ha mest att lära av Flashback. De tror sig stå för yttrandefrihet, allas lika rättigheter, o.s.v. men innan de stått upp och försvarat pedofilers, dödsknarkarnazisters och knypplares rättigheter så är de ingenting annat än hycklare.
Att försvara pedofilers yttrandefrihet är inte samma sak som att försvara övergrepp mot barn, att försvara dödsknarkarnazisters yttrandefrihet är inte samma sak som att vilja tillåta dödsknark eller tycka att Hitler nog hade rätt trots allt, att försvara knypplares yttrandefrihet är definitivt inte samma sak som att uppmuntra knyppling, o.s.v. Tror man det så förstår man inte vad yttrandefrihet är för någonting och än värre är att man då själv är ett direkt hot mot allt vad friheter heter. Det är ju de som inte förstår vad dessa friheter går ut på som inte har någonting mot att se sina friheter begränsas mer och mer, allt i de goda intentionernas namn.
Jag tror att det handlar om tidens diskussionsområde och att man vill stoppa alla tänkbara kanaler som inte är åsiktskorridorens mall på hur människor skall vara, tycka och tänka till och med vilka ord man vill förbjuda.
Man till och med utnyttjar yttrandefriheten mot människor.
Mycket obehagligt.
Antagligen vill man komma åt Flashback genom att påpeka att det finns hotfulla män( enbart)här inne och så ger man negativa ord som manligt.
Att det till största del finns hatiska människor härinne.
När det i själva verket finns människor som diskuterar verkliga händelser och skeenden i landet och en och annan rabiat individ dyker upp i diskussionen eller via pm och massor av människor som uttrycker sig olika.
Exakt som i samhället för övrigt.
Det diskuteras ju aldrig hur vi kvinnor beter oss här inne och dessutom vet ingen om den som skickar hot eller hatfulla pm är en man eller en kvinna.
Finns med all säkerhet kvinnor här inne som använder mannen i ett viss syfte.
Och det finns kvinnor som trycker på triggers för att få fram det de sedan vill leverera.
Men det finns även rabiata män här inne liksom rabiata kvinnor.
Varenda användare här inne vet vem de är. Det vet inte du eller jag.
Män startar heller inte en tråd av den här typen.
Trots hat och hot antagligen från både kvinnor och män.
Ts kan även ha det som uppgift att få det att bli en verklighet här inne.
Säger då jag som kvinna att det inte stämmer så säger man( speciellt kvinnor) du är en man och så existerar inte åsikten ur en kvinnlig medlems perspektiv.
De flesta som kallat mig hora, fitta, häxa och hoppas du blir våldtagen under mitt liv är kvinnor som får mothugg av mig som kvinna.
I stort sett skyller man allt på män.