2018-06-10, 11:10
Medlem
Kanske var det HD som ville göra upp med LW innan USAresan. HD har även, enligt tråden, uppsikt över LWs uteplats?
Citera
2018-06-10, 11:15
Medlem
matsqqs avatar
Kanske har jag snuskig fantasi, förlåt detta i så fall , men här kommer en teori :

På en bild med Lena, SD och en annan man så står de två männen strax bakom Lena och sträcker tungorna mot henne.
Kanske hade det en sexuell innebörd, ett litet hån från SD mot Lena , underförstått att SD "erövrat" henne och tidigare även skrytit för geocache-kompisen om detta.
Han kanske strax innan bilden viskat till honom att göra detta fulstreck (att sträcka ut tungorna).

En annan sak som jag tänker på är bilden där Lena tagit en bild av SD och under skrivit "tummetott".
SD har vid exakt samma tillfälle tagit en bild av Lena men maskerat bort henne på ett högst ovanligt sätt.
Inte genom att klippa bort henne utan lagt en svart "ram" över där hon stod.

Kanske var detta med "tummetott" ett hån tillbaka mot SD ... OK, du har "fått" mig, men du har liten xxx ....

SD svarar med att censurera henne ...

Så tänker jag på att de enligt Lena "tjafsade" i bilen ... Vid det tillfället går det över styr och han får en misshandel-anmälning mot sig ...

Kanske att Lena när hon blev arg visste precis vilka knappar hon kunde trycka på för att få SD riktigt förbannad ...

Vad jag tänker är att Lena kanske var en rätt tuff tjej som när hon blev pressad kanske triggade SD genom att bli lite elak och att SD då kunde se rött och tappa kontrollen ...

Detta ihop med att SD kanske hade en välanpassad psykopat-hjärna gjorde kanske att det gick som det gick ...

PS
De flesta här kanske redan känner till detta så jag ska inte dra ut förklaringen i onödan:
men enligt forskningen så finns det psykopathjärnor rent genetiskt.
Människor som har benägenhet för psykopati.
Sedan blir inte alla mördare för det utan det har också med miljö och omständigheter att göra ifall man utvecklar/agerar på det.
Forskaren som studerade detta visade sig själv ha en sådan hjärna och visade en fasad utåt men kunde brusa upp så att till och med familjen blev rädd för honom vid tillfälle.
Men han tackade sin goda uppfostran för att han stannat inom lagens råmärken.
Citera
2018-06-10, 11:15
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Funderar över vad TR ”säger” till oss i och med sitt val att besluta om att försätta SD på fri fot. SD får inte använda sitt hus eller bil. Det skulle räknas till restriktioner eller liknande, gissar jag? Att träffa vemhelst, inklusive HD och barnen, är han dock tillåten. Detta känns ju (min känsla) som om man inte ansett honom farlig för allmänheten eller sina närmaste i nuläget. Jag gissar att SD uppför sig mer än väl just nu om han tillhör den skala fullblodsnarcissister vi diskuterat tidigare. Om SD vet att han är avslöjad vad gäller bl.a flirtande och sökande efter ”närhetsdonatorer” (om vi ska tro allt vi läser här) har han nu enbart lärt sig att han måste vara försiktigare och smartare vad gäller detta i fortsättningen. SD kommer ALDRIG att sluta med något som han anser sig vara berättigad till. SD vet att han är mer än välkontrolletad av allt och alla i nuläget och uppför sig därför
exemplariskt, gissar jag.
Citera
2018-06-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Kanske var det HD som ville göra upp med LW innan USAresan. HD har även, enligt tråden, uppsikt över LWs uteplats?

Har du någon teori om hur HD fick ner LW till planket?
Citera
2018-06-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du någon teori om hur HD fick ner LW till planket?

Nej men det kan vara så enkelt att att HD fått veta att SD och LW fortfarande träffas. HD ville ta upp detta med LW och för att inte väcka barnen i bådas hem så möttes de där.
Citera
2018-06-10, 11:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du menar att åklagare regelbundet bryter mot Rättegångsbalken får du nog backa upp det en smula.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är väl du som behöver släppa sargen och sluta tramsa. Om du påstår att åklagarna slentrianmässigt bryter mot Rättegångsbalken är det upp till dig att backa upp det påståendet, inte att snäsa av de som upplyser dig om vad lagen säger.

Lagen säger, och du brister i okunnighet
Det går inte utgå från ett par kopierade rader och tro man förstår hur det går till i en rättegångssal . Det leder som i ditt fall fel eftersom många av intentionerna inte på något sätt stämmer med verkligheten eller följs.

Om du hade insikt i sakens beskaffenhet skulle du veta att åklagare systematiskt och regelbundet negligerar intentioner
om opartiskhet vilka stipuleras i rättegångsbalken i sin iver att få gärningsmän lagförda.
Ändamålet helgar medlen, inte vackert men så ser det ut.

Den åklagare är inte född som genom att plädera för grova brottslingar, dom vet är skyldiga och därmed hjälps undgå straffpåföljd.
Tilläggas kan att den objektivitet som är lagfäst i 23 kap. 4 § rättegångsbalken gäller under förundersökningen, men i övrigt finns inget objektivitetskrav uttryckligen reglerat.

För att om möjligt exemplifiera hur det går till i verkligheten versus lagrum & paragrafer har FN:s tortyrkommitté de senaste månaderna granskat hur Sverige lever upp till FN:s tortyrkonvention. Se länk.
Gäller systematiskt användande häktningstider och restriktioner för att psykiskt bryta ner misstänka gärningsmän. Tortyr är som vi väl alla vet olagligt i Sverige men inte i verkligheten.

http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172

Kan DreamTwister backa upp påståendet att åklagare inte bryter vad som är lagfäst i 23 kap. 4 § rättegångsbalken??
Ge mig ett enda exempel på en känd rättegång vi alla kan referera till där åklagaren talar till den åtalades fördel?
Väntar ödmjukt och tålmodigt på svar ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-10 kl. 11:57.
Citera
2018-06-10, 11:31
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Funderar över vad TR ”säger” till oss i och med sitt val att besluta om att försätta SD på fri fot. SD får inte använda sitt hus eller bil. Det skulle räknas till restriktioner eller liknande, gissar jag? Att träffa vemhelst, inklusive HD och barnen, är han dock tillåten. Detta känns ju (min känsla) som om man inte ansett honom farlig för allmänheten eller sina närmaste i nuläget. Jag gissar att SD uppför sig mer än väl just nu om han tillhör den skala fullblodsnarcissister vi diskuterat tidigare. Om SD vet att han är avslöjad vad gäller bl.a flirtande och sökande efter ”närhetsdonatorer” (om vi ska tro allt vi läser här) har han nu enbart lärt sig att han måste vara försiktigare och smartare vad gäller detta i fortsättningen. SD kommer ALDRIG att sluta med något som han anser sig vara berättigad till. SD vet att han är mer än välkontrolletad av allt och alla i nuläget och uppför sig därför
Ja, låter troligt. Därför hoppas jag att de bevis de samlat in hittills kommer räcka när de är färdiganalyserade om SD är mördaren.
Citera
2018-06-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har skrivits av de som kände LW att hon skulle åka på eventet i Norge LÖRDAG 19/5 -
totalt 8 personer - alltså INTE tisdag morgon. Nu blev det tyvärr endast 7 personer som
åkte till Norge.
FEL! Dom skulle åka tisdag morgon, verifierat av många! Hon skulle sitta i bilen typ, 8,5-9 timmar efter hon försvann.
Citera
2018-06-10, 11:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Kanske har jag snuskig fantasi, förlåt detta i så fall , men här kommer en teori :

På en bild med Lena, SD och en annan man så står de två männen strax bakom Lena och sträcker tungorna mot henne.
Kanske hade det en sexuell innebörd, ett litet hån från SD mot Lena , underförstått att SD "erövrat" henne och tidigare även skrytit för geocache-kompisen om detta.
Han kanske strax innan bilden viskat till honom att göra detta fulstreck (att sträcka ut tungorna).

En annan sak som jag tänker på är bilden där Lena tagit en bild av SD och under skrivit "tummetott".
SD har vid exakt samma tillfälle tagit en bild av Lena men maskerat bort henne på ett högst ovanligt sätt.
Inte genom att klippa bort henne utan lagt en svart "ram" över där hon stod.

Kanske var detta med "tummetott" ett hån tillbaka mot SD ... OK, du har "fått" mig, men du har liten xxx ....

SD svarar med att censurera henne ...

Så tänker jag på att de enligt Lena "tjafsade" i bilen ... Vid det tillfället går det över styr och han får en misshandel-anmälning mot sig ...

Kanske att Lena när hon blev arg visste precis vilka knappar hon kunde trycka på för att få SD riktigt förbannad ...

Vad jag tänker är att Lena kanske var en rätt tuff tjej som när hon blev pressad kanske triggade SD genom att bli lite elak och att SD då kunde se rött och tappa kontrollen ...

Detta ihop med att SD kanske hade en välanpassad psykopat-hjärna gjorde kanske att det gick som det gick ...

PS
De flesta här kanske redan känner till detta så jag ska inte dra ut förklaringen i onödan:
men enligt forskningen så finns det psykopathjärnor rent genetiskt.
Människor som har benägenhet för psykopati.
Sedan blir inte alla mördare för det utan det har också med miljö och omständigheter att göra ifall man utvecklar/agerar på det.
Forskaren som studerade detta visade sig själv ha en sådan hjärna och visade en fasad utåt men kunde brusa upp så att till och med familjen blev rädd för honom vid tillfälle.
Men han tackade sin goda uppfostran för att han stannat inom lagens råmärken.

När man kommer ner på den nivån förstår man att man kommit för långt.

Givetvis kan det vara så. Det är högst troligt att det är så.

Det behövs inte substantiellt motiv utan bara lite historik av gräl och en uppflammande kränkthet. Vill man så kan man gå SD ”till mötes” och resonera att LW var en jävla b... och kanske stalkade honom. Eller skröt om hur hon fått ihop det med denoden som SD hatade och som dominerade geocache-svängen eller så.

Eller så skulle LW avslöja ngt och tiden för SD var knapp.

Eller försökte sabba SD:s USA-resa.

Det spelar i mitt tycke inte så jävla stor roll.

LW kan ha utvecklat en liknande relation med ngn annan. Hon kan rent av ha retat upp en lokal peeping-Tom som tyckte att det var lite väl mycket olika karlar som kom och gick, och att han skulle göra en ”intervention” av ngt slag.

Det faktum att resorna skulle ske så kort inpå talar väl sannolikhetsmässigt för att förövaren står att finna bland SD. Och hennes övriga reella k..., k..., kavaljerer.

Det handlar då bara om ”opportunity”.

Lås in, lås in, lås in.
Citera
2018-06-10, 11:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Jag tror som du att SD mycket väl vet hur han ska uppföra sig.

Tror också att han duperat sin ”snälle” och naive vän JG.

Till HD har han nog fått lägga till med superdupercharmen som han hade i början av deras förhållande.
Citera
2018-06-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Nej men det kan vara så enkelt att att HD fått veta att SD och LW fortfarande träffas. HD ville ta upp detta med LW och för att inte väcka barnen i bådas hem så möttes de där.

Omöjligt är det inte, men jag tror inte på det,
inte i nuläget i alla fall.
Allra helst inte vid det klockslaget.
Det har ju även sagts att ytterdörren ska ha varit öppen, inte
olåst utan öppen, om man nu kan lita på det.

Det har varit mycket snack om å inte väcka barnen,
har inget minne av att ungarna va så lättstörda så man inte kan
prata utan att väcka dom.
Citera
2018-06-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad jag förstår skulle LW åka till Norge med 7 andra, inte själv med BX. Ja JG och mgi är inte intressanta som MGM så bättre lägga krutet på andra.
Håller med att JG känns som en periferifigur i detta sammanhang.
Du skriver mgi, jag trodde det var M.g.l, jag är inte alls säker på initialerna. Kan du förtydliga om jag har fel eller felskrivning någonstans.

Ja, jag har hört nått om att det var en större grupp. Men vet inte om dom alla satt i samma buss eller åkte i olika bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in