Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Om jag läser texter på mitt sämsta språk så skulle jag inte uttala mig tvärsäkert om vissa saker. Särskilt inte om något flertal länkar till relevanta informationskällor som motsäger vad jag påstår. Jag skulle heller inte börja kalla åklagaren för att vara "dum" eller gjort bort sig. Åklagaren har gått en utbildning som är dels kräver hyfsat läshuvud för att komma in på men också ganska krävande och förutsätter förmåga att bearbeta mängder med skriftlig och muntlig information.
Att bli ifrågasatt är inte att bli "mobbad". Jag tycker också det låter lite märkligt att du säger att du undervisar på universitetsnivå men inte blir ifrågasatt. De flesta högre utbildningar förutsätter en strävan till ständig förbättring vilket med nödvändighet medför visst ifrågasättande. Jag lovar dig att du blivit "sågad" av åtskilligt fler än i denna tråd om du under en föreläsning på juristprogrammet hävdat att åklagaren inte ska ha något att bestämma om vilka polisen vill höra eller inte i en mordutredning.
Det är skillnad på att bli ifrågasatt på ett ödmjukt och respektfullt sätt i syfte att föra en dialog och bara rätt ut ifrågasatt som en lögnare i syfte att bevisa att man själv har rätt eller dylikt.
JAG har inte kallat åklagaren dum. Det måste vara någon annan. Jag sade att hon möjligtvis förhastade sig, blev kanske för personlig pga brottets hemskhet och vill därför få det löst så fort som möjligt osv. Lägg inte ord i min mun.
Det verkar vara ett genomgående tema här bland ett par postare att tro det värsta om de som inte tänker likadant som de själva. Ni läser med de värsta tänkbara glasögon på er t ex har jag ALDRIG sagt att åklagaren är DUM. Det är vad NI HAR UTLÄST SJÄLVA.
Nu har jag fått nog. Jag undanbeder mig vänlig men bestämt negativa kommentarer på mina inlägg. JAG vet att jag inget illa menat så OM NI LÄSER DET SÅ får ni hålla det för er själv. Jag accepterar inte att bli behandlad respektlöst och bli kallad vad som helst även i ett sådant här forum där det uppenbarligen verkar vara okej att säga vad som helst till varandra.
Vill man att jag svarar på frågor så ställer man dem på ett hövligt sätt. Vett och etikett får råda annars ignorerar jag. Det är min rättighet att bli behandlad väl.
Tack och välkommen till de som vill diskutera som folk.
Tack och farväl till dem som inte kan då de kommer ignoreras.