2018-06-10, 10:43
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja han var energisk men lugn i humöret..
Ja tyvärr blir det ett sådant inlägg när man frågar mig Varför jag tror SD inte skulle vara farlig för HD och sina barn om han var det för LW. Jag förklarar att det var de två som var fel kombination för varandra. Inte att skuldbelägga offret. Men vi kan heller inte förneka att hon verkar ha haft problematik i sitt liv, inte bara med SD.

Fram till sista meningen låter det som att du VET att det ligger till så trots att du inte känner nån av dem. Om du formulerar dig som sista meningen är det inget konstigt. Att nån verkar vara på ett visst sätt är OK att tycka. Men om du inte personligen känner SD kan du inte veta att han var energisk men lugn i humöret.
Citera
2018-06-10, 10:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Fram till sista meningen låter det som att du VET att det ligger till så trots att du inte känner nån av dem. Om du formulerar dig som sista meningen är det inget konstigt. Att nån verkar vara på ett visst sätt är OK att tycka. Men om du inte personligen känner SD kan du inte veta att han var energisk men lugn i humöret.

Vem har sagt att hen inte känner någon av dem?
Citera
2018-06-10, 10:49
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!

Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!

Jag tycker att det du skriver visar på att om LW skulle resa till Norge på tisdagen så var det nån som ville prata med henne innan dess som inte skulle med på resan, nån som inte skulle träffa henne på ett tag kanske och ville ses. Att detta råkar stämma in på SD är inget att sucka över. Bara väldigt lägligt då han förekommer i mordutredningen som misstänkt.
Citera
2018-06-10, 10:50
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hen själv, upprepade gånger.

Och att det ifrågasätts upprepade gånger kanske inte är konstigt med tanke på hur hen formulerar sina inlägg.
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-10 kl. 10:52. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-10, 10:51
Medlem
Citat:
Är han dömd????
Nej det är han inte.. ska väl förtydliga att jag inte unnar GM någonting. Fast jag tror ju att det är han. Svårt detta.
Svårt för grannar och arbetskamrater och släkt, låtsas som ingenting? Beklaga att han är misstänkt? Beklaga att han varit en sjuk fru konstant otrogen?
Tänk om han åker in igen om en vecka, på sannolika skäl...
Citera
2018-06-10, 10:54
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Hen själv på en rättfram fråga, hen anser sig vara objektiv.
Citera
2018-06-10, 10:56
Medlem
Han var OTROGEN när hon var sjuk!!!
Det är INTE att stå vid någons sida!!!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bra! Du hann före mig - det är definitivt inte att stå vid en partners sida, en partner som
är drabbad av en depression - och att vara otrogen, hur blåögd och lättlurad får man vara
om man anser det?!

Det är väldigt höga moraliska hästar ni sitter på, troligen kommer ni slå ihjäl er om ni försöker kliva av från den höjden!
Jag försvarar inte handlingen, men jag förstår agerandet. Det är betydligt vanligare än vad ni tror.
Jag ser dessutom sammanhanget att när han gjorde detta så orkade han med sin situation ett tag till.
Om min partner skaffade en älskarinna vid sidan om, om hela vårt samliv hade havererat, så skulle jag nog tänkt till både en och två gånger varför detta inträffade innan jag tog några beslut (som säkert skulle resultera i att vi separerade).

6 år, är det en trådsanning eller verifierat? Om jag såg rätt så har LW haft andra partners under denna period. Kan det vara så att SD tog ett dopp i grytan vid ett par enstaka tillfällen under denna period?
Citera
2018-06-10, 10:58
Medlem
Citat:
Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!

Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!
Vad jag förstår skulle LW åka till Norge med 7 andra, inte själv med BX. Ja JG och mgi är inte intressanta som MGM så bättre lägga krutet på andra.
Citera
2018-06-10, 10:59
Medlem
Citat:
Angående resorna:

Fler personer:

Det har skrivits av de som kände LW att hon skulle åka på eventet i Norge LÖRDAG 19/5 -
totalt 8 personer - alltså INTE tisdag morgon. Nu blev det tyvärr endast 7 personer som
åkte till Norge.
Citera
2018-06-10, 11:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Han var OTROGEN när hon var sjuk!!!
Det är INTE att stå vid någons sida!!!

Det är väldigt höga moraliska hästar ni sitter på, troligen kommer ni slå ihjäl er om ni försöker kliva av från den höjden!
Jag försvarar inte handlingen, men jag förstår agerandet. Det är betydligt vanligare än vad ni tror.
Jag ser dessutom sammanhanget att när han gjorde detta så orkade han med sin situation ett tag till.
Om min partner skaffade en älskarinna vid sidan om, om hela vårt samliv hade havererat, så skulle jag nog tänkt till både en och två gånger varför detta inträffade innan jag tog några beslut (som säkert skulle resultera i att vi separerade).

6 år, är det en trådsanning eller verifierat? Om jag såg rätt så har LW haft andra partners under denna period. Kan det vara så att SD tog ett dopp i grytan vid ett par enstaka tillfällen under denna period?

Vad såg du för andra partners under dessa 6 år?

Kan ju vara intressanta att granska närmare.

Och nej, tar man dopp i grytan under några tillfällen så står man inte vid någons sida. Att sen göra det när hon är sjuk gör bara saken ännu värre.

Sitter knappast på höga hästar, har även jag gjort felsteg men skulle aldrig någonsin försvara det eller skylla på något annat när det är helt mitt eget fel.
Citera
2018-06-10, 11:02
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har skrivits av de som kände LW att hon skulle åka på eventet i Norge LÖRDAG 19/5 -
totalt 8 personer - alltså INTE tisdag morgon. Nu blev det tyvärr endast 7 personer som
åkte till Norge.
Bra att rätt datum för norgeresan kom fram. Då ringas SD in ännu mer eftersom det var han som skulle vara borta en period och troligtvis ha en anledning till att vilja prata med LW innan han skulle resa iväg.
Citera
2018-06-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja han var energisk men lugn i humöret..
Ja tyvärr blir det ett sådant inlägg när man frågar mig Varför jag tror SD inte skulle vara farlig för HD och sina barn om han var det för LW. Jag förklarar att det var de två som var fel kombination för varandra. Inte att skuldbelägga offret. Men vi kan heller inte förneka att hon verkar ha haft problematik i sitt liv, inte bara med SD.

Jag tycker att du "försvarar" SD på ett märklit vis, med tanke på att ni (som du nämnt) ej är vänner/bekanta. Inte farlig för HD och sina barn OM han var kapabel att mörda LW?!?! Och vad är det vi inte ska förneka gällande LW:s liv? Jag upplever oxå att du skuldbelägger LW för sin egen död. Himlans skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in