2018-06-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, han tog tre barn deras mamma ifrån dom på det brutalaste sätt.
Jag unnar honom ingenting
Är han dömd????
Citera
2018-06-10, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hej, har inte riktig koll på huruvida du är bekant med SD men hur kan du säga att OM han har dödat LW var det i stundens hetta?? Spekulerar du eller vet du mer än oss andra?

Det är den bedömningen jag gör av den sammantagna bilden som finns:
SD personlighet som är lugn, tillförlitlig vän om än otrogen som partner, snäll, flirtig, lite konstig humor och jargong = töntig..

LW personlighet social, aktiv, snygg, speedad,
"Geocaching är hennes liv och resten hennes hobby" var det någon som skrev någonstans. Så hon uppfattas självupptagen, Barnen känner sig åsidosatta, vänner stöts bort speciellt om de inte håller med om hennes svartvita värld.

Anmälningar till Soc av UW och barnen. Bråk med SD - Anmälningar om misshandel osv. Älskarinna till SD tills hans fru får reda på det. Han vill avsluta - hon vill inte och blir upprörd.

Om SD är mördaren tror jag att han tappat humöret på grund av bråk dem emellan den kvällen. Kanske kom LW med diverse hot, att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v.
I vart fall måste SD verkligen provoceras till denna handling då det inte överensstämmer med hans milda snälla natur.

Bara min spekulation efter allt som kommit fram om BÅDA personerna.
Citera
2018-06-10, 10:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Varför ska någon ringa socialen och fråga om barnen får träffa MG mördaren själv?

Det var någon som frågade hur jag vet. Jag svarade att man kan ringa socialen och ta reda på det själv.

Jag har ingen ork att svara på hur jag vet all info jag tillskansat mig under mitt 26-åriga liv.
Citera
2018-06-10, 10:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon har känt och levt med honom i nästan 20 år. Tror nog att hon känner honom bäst, men å andra sidan har vi alla våra mörka, hemliga sidor.
Han stod vid hennes sida under hennes sjukdom, även om han nu hade sex vid sidan om. OM (ren spekulation, men den känsla jag har) LW ville mer, skulle nog SD kunna kliva av äktenskapet när som helst och fortsatt sitt liv med LW.
Dom är på egna utflykter och med barnen, bokar USA resa och allt, fast denna otrohet finns som en kil. Jag tror att HD vet var hon har SD.

Han var OTROGEN när hon var sjuk!!!

Det är INTE att stå vid någons sida!!!
Citera
2018-06-10, 10:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är den bedömningen jag gör av den sammantagna bilden som finns:
SD personlighet som är lugn, tillförlitlig vän om än otrogen som partner, snäll, flirtig, lite konstig humor och jargong = töntig..

LW personlighet social, aktiv, snygg, speedad,
"Geocaching är hennes liv och resten hennes hobby" var det någon som skrev någonstans. Så hon uppfattas självupptagen, Barnen känner sig åsidosatta, vänner stöts bort speciellt om de inte håller med om hennes svartvita värld.

Anmälningar till Soc av UW och barnen. Bråk med SD - Anmälningar om misshandel osv. Älskarinna till SD tills hans fru får reda på det. Han vill avsluta - hon vill inte och blir upprörd.

Om SD är mördaren tror jag att han tappat humöret på grund av bråk dem emellan den kvällen. Kanske kom LW med diverse hot, att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v.
I vart fall måste SD verkligen provoceras till denna handling då det inte överensstämmer med hans milda snälla natur.

Bara min spekulation efter allt som kommit fram om BÅDA personerna.

"att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v."

HD visste väl redan om affären?

SD och LW hade ju redan förstört deras familj!
Citera
2018-06-10, 10:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Haha, soc har sekretess. Så hur tänkte du att det skulle ge några svar?

Du påstår dig veta något väldigt självsäkert, varför inte bara säga varifrån informationen kommer som alla andra i den här tråden?

Ring och fråga ALLMÄNT. Får föräldrar som är skäligen misstänkta för mord umgås ensamma med sina barn?

Varsågod.

Herregud människa hur ska jag veta var all kunskap jag har kommer ifrån? Man lär sig mycket när man läser tidningar, böcker osv
varje dag om massa olika saker.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 10:16.
Citera
2018-06-10, 10:13
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Det var någon som frågade hur jag vet. Jag svarade att man kan ringa socialen och ta reda på det själv.

Jag har ingen ork att svara på hur jag vet all info jag tillskansat mig under mitt 26-åriga liv.

För att förtydliga det du försöker säga:

Du menar att vi ska ringa soc för att fråga om barn får träffa en skäligen misstänkt mördare (i allmänhet) INTE om just SDs barn får träffa honom nu när han är misstänkt för mord?
Citera
2018-06-10, 10:14
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ring och fråga ALLMÄNT. Får föräldrar som är skäligen misstänkta för mord umgås ensamma med sina barn?

Varsågod.

Se där, du kunde ju förtydliga till sist. Bra.
Citera
2018-06-10, 10:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Hur länge har du bott i Sverige?
Du är väldigt duktig på svenska.
Citera
2018-06-10, 10:17
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:

Varsågod.

Egentligen är det ganska ointressant vad som gäller i allmänhet då vi inte kan veta vad som gäller för SD ändå. Varje fall är unikt i sig.
Citera
2018-06-10, 10:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jävlar. Det är lite rainman över dig då. Du är 26 år och kan redan 6 språk, och du jobbar på universitet och undervisar. Det är inte många som kommit så långt vid 26 år. Jag gratulerar!

Tillbaka till topic; någon här inne som har någon aning om vad SD gör om dagarna? Har han åkt utomlands igen kanske?
Citera
2018-06-10, 10:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Se där, du kunde ju förtydliga till sist. Bra.

Men nu får det vara nog med det. Alla har sin egen hjärna och får klura ut hur de ska efterforska i sanningshalten i påståenden.

I annat fall får man bara tro på den som säger sig veta. Den som pratar ska inte konstant bli påhoppad med förfrågan om hur den vet saker. Det är ingen som vill prata då.

Så det jag skriver fr o m nu får ni ta det för att jag vet och inte skulle ljuga med mening eller så får ni motbevisa mig genom att hitta motkälla helt enkelt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in