2018-06-10, 09:38
Medlem
gloriouslifes avatar
HD och JG: det är dags att ni tar av er
skygglapparna och börjar samarbeta med
polisen!

Jag hoppas att ni åker dit för skyddande av brottsling.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-10 kl. 09:42.
Citera
2018-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
dvs du "hotar" honom?

finns andra personer som LW har hängt ihop med
tex K*nneth J*hansson som likagärna kan ha nåt med saken att göra

Postaren CarlJanne75 efterfrågade igår fler kandidater. Skulle vara intressant att veta om
postaren Energizer666 känner till något om denne KJ, varför skulle han ev ha något med
mordet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
UW får väl ses som prio 1, med tanke på att han är hennes x.
Förmodligen väl kollad, sannolikt med ett hållbart alibi, enligt uppgift
befann han sig i ett annat län.

Nummer 2, sannolikt SD, antagligen inget alibi, inget DNA heller
på LW från honom, inte ännu i alla fall.

Nummer 3, borde vara HD tycker jag, vi får väl ändå utgå ifrån
att hon är väl kontrollerad.

Fler kandidater, förslag???

Säga vad man vill men jag tror inte att jag sett en utredning tidigare
som läckt så lite.
Man kan ju hoppas på en och annan missnöjd polis som börjar glappa lite.

Flera i tråden som känner personerna runt LW har uttalat att JG borde synas närmare,
vilket jag håller med om. Sägs ha skjutsat S och H efter hemkomsten från resan, de
ska ev ha bott i hans sommarstuga när de återvänt fråm USA-resan.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och precis som JG har intresse/är kunnig i språk...hm..

JG anger sitt yrke som tolk och översättare här...

https://www.blogger.com/profile/00521206483280739801

Tycker även att JG borde synas lite mer i sömmarna tror nämligen att han sitter inne med en hel del information. De verkat väldans tajta han och Stefan Davidsson...
Citera
2018-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så är det inte. Han får umgås med dem hur mycket han vill. Ensam.

Hur vet du det?
Citera
2018-06-10, 09:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.

Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa så barnen älskar och saknar honom säkert. För dem är han deras underbara pappa och inget annat.
Hej, har inte riktig koll på huruvida du är bekant med SD men hur kan du säga att OM han har dödat LW var det i stundens hetta?? Spekulerar du eller vet du mer än oss andra?
Citera
2018-06-10, 09:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hur vet du det?

Hur vet man att jorden är rund?

Jag bara vet saker och jag är trött på att behöva visa upp källa på allt. Forska lite själva.
Citera
2018-06-10, 09:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag bara vet saker och jag är trött på att behöva visa upp källa på allt. Forska lite själva.
Tips: Ring Soc och fråga
Citera
2018-06-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Postaren CarlJanne75 efterfrågade igår fler kandidater. Skulle vara intressant att veta om
postaren Energizer666 känner till något om denne KJ, varför skulle han ev ha något med
mordet att göra?

Flera i tråden som känner personerna runt LW har uttalat att JG borde synas närmare,
vilket jag håller med om. Sägs ha skjutsat S och H efter hemkomsten från resan, de
ska ev ha bott i hans sommarstuga när de återvänt fråm USA-resan.

Vilken relation skulle KJ ha haft till LW? Jag måste ha missat något där?

Polisen borde väl ha hållit förhör med JG vid det här laget, eller tror ni han kan ha blivit förbisedd?
Citera
2018-06-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Förtydligande: Utredarna har sannolikt flera indicier i form av hörsägen o uteblivna svar et.c dessa faktorer har man naturligtvis med i åtanke. Jag är övertygad om att NÅGON SKYDDAR NÅGON! varför avgörandet finns här.

Det tror jag oxå. Jag får känslan av att "någon" även städat undan spår på BO, BP och MP. En GM som handlar i stundens effekt och faktiskt _mördar_ någon kan bara inte klara sig ifrån att inte efterlämna minsta lilla spår av DNA? Borde dom inte hittat fingeravtryck på LW:s telefon?
Citera
2018-06-10, 09:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Källan är SD, lite svårt att visa för oss
Citera
2018-06-10, 09:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Källan är SD, lite svårt att visa för oss

Jag tror du har rätt faktiskt.
Citera
2018-06-10, 09:49
Medlem
Citat:
Tips: Ring Soc och fråga

Haha, soc har sekretess. Så hur tänkte du att det skulle ge några svar?

Du påstår dig veta något väldigt självsäkert, varför inte bara säga varifrån informationen kommer som alla andra i den här tråden?
Citera
2018-06-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det var tanken. HD ville få distans och möjlighet att i lugn och ro hitta tillbaka. Dom umgicks väldigt ofta och dessutom bokat en USA resa på tu man hand.
Jag har inte skrivit att dom separerade innan bilincidenten, kan ha varit otydlig. Dom separerade mars 2018 (hon flyttade ut då). När dom tog beslutet att skiljas var säkert betydligt tidigare. HD skapade eget konto på Geocaching 2017-07-ich. Detta tolkar jag som att otroheten har kommit till hennes kännedom ett tag innan detta och det passar ganska bra in i tiden med bilincidenten.

OK tack för förtydligande. Undrar hur deras relation har utvecklats de senaste veckorna. Kan hon verkligen lita på honom igen efter det dubbelspel han verkar ha bedrivit under flera år. Nu när fd älskarinnan hittas mördad i ett buskage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in