2018-06-09, 12:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så spännande att du helt öppet jämför Israel med axelmakterna. Du kanske missat att dessa uppfattas som skurkar av anständiga personer?

Axelmakterna sågs inte som skurkar, enbart politikerna. Staterna straffades inte efter AVK, de belönades istället med bidragspengar. Palestina har för övrigt fått många gånger mer bidragspengar än vad axelmakterna fick. Det verkar som du vill straffa Israel för saker som de begick 1947 som varken Tyskland, Italien eller Japan blev straffade för.

Citat:
Om du ser likheten som så stor kanske vi också borde ha en ny Nurnbergrättegång för sionisterna på samma sätt som drabbade nazisterna för deras illdåd? Eller är det månne så att du tycker axelmakterna gjorde helt rätt, att deras enda fel var att de förlorade?

Du menar en rättegång idag för saker som begicks 1947? Martin Timell blev friad för en våldtäktsanklagelse som ska ha skett det här decenniet.

Citat:
Det är samma expansionism idag med ständigt utbyggda bosättningar och palestinier som trängs undan mer och mer.

Om man tror på allt ja. De där palestinierna som trängs undan mer och mer är också en sån där grej jag inte tror på. Ett shantytown eller campingplats som förstörs beskrivs i medierna som "en by blir förstörd". Hur många romska läger har inte Sverige demolerat i lagens namn?

Citat:
Och judar hade dödat araber. Faktum kvarstår att Israel erövrades av en grupp invandrare som skulle ha sig en judisk stat.

Och med facit i hand så gjorde de rätt i det. Hoppas din hemstad blir erövrad av några muslimer så får du se hur jävla kul det blir när muslimerna tar över.
Citera
2018-06-09, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Axelmakterna sågs inte som skurkar, enbart politikerna. Staterna straffades inte efter AVK, de belönades istället med bidragspengar. Palestina har för övrigt fått många gånger mer bidragspengar än vad axelmakterna fick. Det verkar som du vill straffa Israel för saker som de begick 1947 som varken Tyskland, Italien eller Japan blev straffade för.
Förutom att miljoner civila bombades ihjäl under kriget delades Tyskland upp, fick avträda betydande landområden med påföljande flyktingproblem och fick betala stort skadestånd till Sovjet. Det mer intressanta här är dock hur du jämställer Israel med Nazityskland och inte skäms det minsta för det. Sen har som sagt inte Israel slutat efter 1948, det finns gott om brott begångna hela tiden ända fram till idag, så det finns gott om utrymme för rättsprövning om någon skulle våga.
Citat:
Om man tror på allt ja. De där palestinierna som trängs undan mer och mer är också en sån där grej jag inte tror på. Ett shantytown eller campingplats som förstörs beskrivs i medierna som "en by blir förstörd". Hur många romska läger har inte Sverige demolerat i lagens namn?
Du beskriver här Västbanken som om den vore en del av Israel och den infödda befolkningen som om de vore inkräktare. Ditt föraktfulla tal om "shantytowns" liknar hur en vit amerikan kunde legitimera stöld av land från indianer för att de bara bodde i tält. Att sen Israel ofta vägrar bygglov till palestinier gör inte saken bättre. Du tillhör en judisk motsvarighet till vit maktrörelsen.
Citat:
Och med facit i hand så gjorde de rätt i det. Ho ppas din hemstad blir erövrad av några muslimer så får du se hur jävla kul det blir när muslimerna tar över.
Du kan väl istället resa ned till Gazaremsan och fråga palestinierna där hur kul de tycker det var att deras hemstäder vart erövrade av en grupp invandrade judar... För det är ju så din liknelse rimligen blir. Invandrade muslimer i Sverige kontra invandrade judar i Palestina.
Citera
2018-06-09, 19:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Sen har som sagt inte Israel slutat efter 1948, det finns gott om brott begångna hela tiden ända fram till idag, så det finns gott om utrymme för rättsprövning om någon skulle våga.

Om Palestina skulle utsättas för samma rättsprövning så skulle jag tycka det är acceptabelt ja. Hur ska straffen bli uttdelade tycker du, dödsstraff för all avkomma eller?

Citat:
Du beskriver här Västbanken som om den vore en del av Israel och den infödda befolkningen som om de vore inkräktare. Ditt föraktfulla tal om "shantytowns" liknar hur en vit amerikan kunde legitimera stöld av land från indianer för att de bara bodde i tält. Att sen Israel ofta vägrar bygglov till palestinier gör inte saken bättre. Du tillhör en judisk motsvarighet till vit maktrörelsen.

Givetvis vägrar man bygglov när de inte följer byggnadsreglerna, så jävla svårt är det väl inte att fatta. Tror du Sverige ger bygglov till romer som vill bygga husvagnsläger vid Högdalstippen eller?

Citat:
Du kan väl istället resa ned till Gazaremsan och fråga palestinierna där hur kul de tycker det var att deras hemstäder vart erövrade av en grupp invandrade judar... För det är ju så din liknelse rimligen blir.
Invandrade muslimer i Sverige kontra invandrade judar i Palestina.

Betala Hamas 100 USD för att de ska kunna hugga huvudet av mig, är du dum i huvudet? Res dit själv, du verkar ju leva för stället. De gillar såna som dig, jag lovar.
Citera
2018-06-09, 20:49
Avstängd
Citat:
Givetvis vägrar man bygglov när de inte följer byggnadsreglerna, så jävla svårt är det väl inte att fatta. Tror du Sverige ger bygglov till romer som vill bygga husvagnsläger vid Högdalstippen eller?
Du förstår/accepterar tydligen fortfarande inte att Västbanken inte är en del av Israel utan ockuperad mark. därav dina idiotiska analogier med Sverige.
Citera
2018-06-09, 20:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du förstår/accepterar tydligen fortfarande inte att Västbanken inte är en del av Israel utan ockuperad mark. därav dina idiotiska analogier med Sverige.

En del av Västbanken är ockuperad, en stor del är annekterad. Förstår att du inte begriper skillnaden.

För övrigt skulle det vara på sin plats att du beskriver Singapore, Monaco och andra mindre stater som "koncentrationsläger" varje gång också så du är lite konsekvent i din galenskap.
Citera
2018-06-09, 21:23
Avstängd
Citat:
En del av Västbanken är ockuperad, en stor del är annekterad. Förstår att du inte begriper skillnaden.
Östra Jerusalem är den enda del som är annekterad, resten är ockuperad. Jag trodde du bodde där nere, borde inte du veta sådant?
Citat:
För övrigt skulle det vara på sin plats att du beskriver Singapore, Monaco och andra mindre stater som "koncentrationsläger" varje gång också så du är lite konsekvent i din galenskap.
Eh, va? Nu blir jag bara allmänt konfys.
Citera
2018-06-09, 22:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Östra Jerusalem är den enda del som är annekterad, resten är ockuperad. Jag trodde du bodde där nere, borde inte du veta sådant?

Trodde vi diskuterat det här förrut när du med bestämdhet skrev att Israel annekterat mer än enbart Östra Jerusalem och jag försökte bjäbba emot.

Citat:
Eh, va? Nu blir jag bara allmänt konfys.

Du hävdar att Gaza är ett koncentrationsläget, varför är då inte Monaco och Singapore också koncentrationsläger då de har betydligt högre befolkningsdensitet än Gaza?
Citera
2018-06-09, 22:30
Avstängd
Citat:
Trodde vi diskuterat det här förrut när du med bestämdhet skrev att Israel annekterat mer än enbart Östra Jerusalem och jag försökte bjäbba emot.
Du hävdar i ett inlägg att Israel annekterad stora delar av Västbanken för att i nästa inlägg hävda att du argumenterat mot påståendet att Israel annekterat stora delar av Västbanken. Kan du i alla fall bestämma dig för vad du egentligen tror så jag kan förklara varför det är fel?
Citat:
Du hävdar att Gaza är ett koncentrationsläget, varför är då inte Monaco och Singapore också koncentrationsläger då de har betydligt högre befolkningsdensitet än Gaza?
Består befolkningen i dessa av flyktingar? Håller grannländerna en blockad som hindrar transporter till och från grannländerna?
Citera
2018-06-10, 05:06
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Du hävdar i ett inlägg att Israel annekterad stora delar av Västbanken för att i nästa inlägg hävda att du argumenterat mot påståendet att Israel annekterat stora delar av Västbanken. Kan du i alla fall bestämma dig för vad du egentligen tror så jag kan förklara varför det är fel?

Består befolkningen i dessa av flyktingar? Håller grannländerna en blockad som hindrar transporter till och från grannländerna?

Den snubben verkar ingenting att bita på. Ljuger och erkänner inte ens hur aggressiv krig Israel för där nere. Jag ställde en fråga till honom varför avslutar inte Israeler sin operation med att bara köra över alla araber där nere med ett stort krig, så slipper man höra detta israel vs palestina snacket! Han kunde inte svara på frågan!

Jag hoppas innerligt att i framtiden vi kan skicka alla Palestinier och Israeler (israel lovers) till deras region så de kan sköta det snacket där!

Blir så trött se på palestinska-israeliska demonstrationer och tjafs i Svensk mark!
Citera
2018-06-10, 09:41
Medlem
Memestars avatar
Citat:

Du inser väl att Israel kommer behöva agera ensidigt om PA inte börjar förhandla snart? Min gissning är att <20% av Västbanken (inkl. gränsövergångarna till Jordanien) kommer annekteras och resten evakueras.

Är varje område som står under blockad nu plötsligt ett "flyktingläger"? Vet du ens vad ordet "flykting" innebär?
Citera
2018-06-10, 10:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Den snubben verkar ingenting att bita på. Ljuger och erkänner inte ens hur aggressiv krig Israel för där nere. Jag ställde en fråga till honom varför avslutar inte Israeler sin operation med att bara köra över alla araber där nere med ett stort krig, så slipper man höra detta israel vs palestina snacket! Han kunde inte svara på frågan!

Enkelt svar: om Israel skulle vilja ha ett stor-Israel skulle de göra det. Israel skulle kunna bomba sönder alla sina grannar och asfaltera skiten om de skulle känna för det. Israel förvandlade istället öknen till en skog, som palestinierna i sin kärlek till öknen gång på gång försöker bränna ner.
Citera
2018-06-10, 10:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Det finns 132 legaliserade bosättningar på Västbanken, vilka är de facto annekterade, d.v.s de tillhör enligt israelisk lagstiftning Israel även om det internationella samfundet inte godkänner det.

Citat:

Man är bara en flykting ett par år, sen blir man vanlig medborgare. Man kallar inte en person som flydde till Sverige från Turkiet eller Chile på 70-talet för flykting eller hur? Om det är så att du kallar alla palestinier för flyktingar, varför kallar du inte judar som flydde Europa och Sovjet för flyktingar? De hade ju betydligt mer att fly från än några palestinier som inte ville ha judar som grannar.

Det verkar som du vill göra Israel till ett koncentrationsläger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in