2018-06-09, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Ja för Araby är verkligen representativt för hela Sverige.

Även om du skulle bott där, så jävla hemskt är det inte med böneutrop. Det är inte viktigt att det finns andra svenskar där, många invandrare har svenska vänner. Som vanligt överdrivs allting på flashback, du ska vara glad du inte bor i ett krigshärjat område eller ett land som saknar välfärd.

Varför är svenskarna så mjäkiga för?

Jävla ryggradslösa fjantar det finns på FB.

Böneutrop är en skymf och muslimsk triumf. Du å andra sidan kan ju flytta dit då. Bor du tryggt kan en svensk få byta bostad med dig. Du verkar nämligen ha lätt för att hyckla och det är verkligen inte ovanligt.

Jag är trött på pack sådana som du. Låter som en kristen folkpartist. Drar upp era "krigshärjade områden". Du har verkligen gått på allting och med den inställningen är det slut på Sverige. Man kan räkna med en miljon nya MENA in i Sverige vart tionde år och "avsaknad av välfärd" har inte med någonting att göra. Det är ingen som helst giltig anledning att emigrera till Sverige. Inte krig heller.

Sverige var riktigt bra - på 1970-talet.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-06-09 kl. 22:05.
Citera
2018-06-09, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krimmo2000
Nu har jag sökt fem jobb utomlands. Kommer ta första bästa som nappar. Sticker så fort jag bara kan.

Kul att höra. Jag önskar dig lycka till!
Citera
2018-06-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Tror at ts, blir glad för ditt inlägg!

Det är ett bra alternativ för den som vill utomlands snabbt

Citat:
Grymt

Lycka till!
Citera
2018-06-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Testa att jobba som engelsklärare någonstans i Ost- eller Sydostasien. Du behöver oftast ingen utbildning utan det räcker med ett västerländskt pass och vit hudfärg. Lönen brukar täcka hyra och mat och ibland blir det lite över. Har du tur så betalar arbetsgivaren också din flygbiljett. Jag förstår att du vill bort. Det vill jag med.

Många ” Sverige vänner” är inte så bra på engelska.
Citera
2018-06-09, 23:02
Medlem
Paris24s avatar
Efter att ha betat av ett antal lyx-länder med min familj: Tyskland/Hamburg-Frankfurt Schweiz/Zurich Sydkorea/Seoul Japan/Tokyo Belgien/Bryssel Frankrike/Paris Island/Reykjavik, så måste jag säga att för en barnfamilj är Sverige absolut perfekt och slås inte av dessa länder. Jag tänker på bekvämlighet, trafik, ekonomi, effektivitet, renlighet, mat, priser på varor, kvalitet på hus, natur m.m. De enda länder som kommer i närheten av Sverige är Danmark och Nederländerna. Norge har jag inte bott i.

Flera länder har någon liten bit som är bättre än Sverige, t.ex tyska mat/alkohol-priser, Paris kultur, eller Schweiz vänlighet uppfostran och skötsamhet. Men inte allt i ett paket.

Ska prova New York flera veckor i sommar, vi får se om ens USA kommer upp i svensk standard.

Jämförelsen förutsätter att man har mycket cash och kan bosätta sig på de bästa orterna i Sverige respektive de andra länderna. Om du bor i svensk skräp-ort så faller jämförelsen. Sannolikt bör du vidareutbilda dig och fixa en högre lön och bättre boende-ort, det ger bättre resultat än att lämna Sverige.
Senast redigerad av Paris24 2018-06-09 kl. 23:08.
Citera
2018-06-09, 23:03
Medlem
Majoriteten som röstar på SD bar inte en högskoleutbildning. Vad ska de göra i andra länder om de inte har en högskoleutbildning?
Citera
2018-06-09, 23:22
Medlem
Rookie81s avatar
Jag skulle rekommendera Finland men jag ser fjolltendenser a la svenskt 00-tal där nu så jag misstänker att de är påväg åt vårt håll. Nu är det väl Danmark som börjar vända. För mig skulle det ändå bli Finland då jag för alltid kommer älska folket. Det är broderlig hatkärlek. Men jag sitter i båten ett tag till då jag tror även vi kan vända.
Citera
2018-06-09, 23:27
Medlem
Citat:
Snälla ge mig seriösa tips och råd på arbete utomlands. Hur jag går tillväga mm. Är inte fattig så kostnader för flytt har jag råd med. Jag vill bara bort härifrån!

Är du kriminell? (med tanke på alias och pengar samt snabb utflyttning)

Har en del vänner i Sicilien som söker springpojkar..

Annars så hade jag åkt till västkusten (inte utomlands för dom som ej vet) och blivit byggarbetare, för dom tjänar bättre än 80% av resten av oss svenskar....
Citera
2018-06-10, 01:03
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Böneutrop är en skymf och muslimsk triumf. Du å andra sidan kan ju flytta dit då. Bor du tryggt kan en svensk få byta bostad med dig. Du verkar nämligen ha lätt för att hyckla och det är verkligen inte ovanligt.

Jag är trött på pack sådana som du. Låter som en kristen folkpartist. Drar upp era "krigshärjade områden". Du har verkligen gått på allting och med den inställningen är det slut på Sverige. Man kan räkna med en miljon nya MENA in i Sverige vart tionde år och "avsaknad av välfärd" har inte med någonting att göra. Det är ingen som helst giltig anledning att emigrera till Sverige. Inte krig heller.

Sverige var riktigt bra - på 1970-talet.

Jag har bott i ett av Sveriges "värsta" förort i över 20 år. Så jag talar utifrån erfarenhet till skillnad från många av er på flashback som talar utifrån vaneföreställningar, fördomar och idioti ni läser av andra rasister med agenda.

Allting överdrivs så in i helvete på fb. Det enda jag kan hålla med om är att kriminaliteten är ett stort problem och att människor utan giltiga asylskäl har absolut inget att göra i Sverige. Men jag ser hellre att landet går under än att svin som sverigedemokrater ska få ta över makten.

Länge leve antifascismen.
Senast redigerad av Extraordinar 2018-06-10 kl. 01:07.
Citera
2018-06-10, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Länge leve antifascismen.

Det innebär fortsatt massinvandring och ökad diktatur. TS gör helt rätt.

Jag är 40+. Hade utbildat mig helt annorlunda i början av 20-årsåldern om jag hade kunna ha förutspått den här utvecklingen för Sverige. Jag gick på gymnasiet på 80-talets slut. Vårdutbildning tror jag på och hade siktat mot att leva någonstans i konservativa delar av östeuropa. Finland hade ett bra rykte för 25-30 år sedan, är fortfarande oförstört men jag börjar tvivla. Sverige har förlorat sitt fina värde. 70-talets Sverige var ett paradis och TS kommer aldrig få uppleva ett sådant Sverige en gång till.
Citera
2018-06-10, 03:34
Medlem
Claweds avatar
USA är möjligheternas kontinent, där finns allt av allt, oavsett vad man söker.
Som etnisk svensk verkar det inte vara något större problem med permanent uppehålls-tillstånd.

I övrigt består världen av flerdubbelt mer skit än vad du finner här.
Citera
2018-06-10, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clawed
USA är möjligheternas kontinent, där finns allt av allt, oavsett vad man söker.
Som etnisk svensk verkar det inte vara något större problem med permanent uppehålls-tillstånd.

I övrigt består världen av flerdubbelt mer skit än vad du finner här.
Inget större problem med att få permanent uppehållstillstånd i USA (som för övrigt inte är en kontinent)?
Jo, jag tror att det är ett väldigt stort problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in