2018-06-09, 15:51
Medlem
Snälla ge mig seriösa tips och råd på arbete utomlands. Hur jag går tillväga mm. Är inte fattig så kostnader för flytt har jag råd med. Jag vill bara bort härifrån!
Citera
2018-06-09, 15:59
Medlem
Mackan52s avatar
Australien är ett angenämt mål för många som är trötta på vår politiska dumhet, där har de koll på gränsen

https://www.youtube.com/watch?v=BypuBsE_Eq8
Citera
2018-06-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Australien är ett angenämt mål för många som är trötta på vår politiska dumhet, där har de koll på gränsen

https://www.youtube.com/watch?v=BypuBsE_Eq8
Ska ju vara sjukt svårt att få bosätta sig där.
Citera
2018-06-09, 16:02
Medlem
Cheeswisss avatar
Åland söker destinationstekniker,.
Citera
2018-06-09, 16:02
Bannlyst
Skörda kokosnötter i Indonesien? Världens största producent av kokosnötter så det finns säkert lediga jobb inom den branschen.
Citera
2018-06-09, 16:03
Medlem
Sandtags avatar
Norge och Danmark är två alternativa jag själv funderat på, Norge i synnerhet. Har du utbildning och pengar så står ju dock hela världen öppen, Australien som ovan sa och även Nya Zeeland samt Kanada hade lockat mig i alla fall. I Norge så har du ju vissa fördelar dock (språk, kultur osv) samt så har du nära till Sverige och familj/vänner. Island är jävligt nice också om man inte gillar värme, klimatet där är imo ett av de bästa i hela världen.
Citera
2018-06-09, 16:05
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimmo2000
Snälla ge mig seriösa tips och råd på arbete utomlands. Hur jag går tillväga mm. Är inte fattig så kostnader för flytt har jag råd med. Jag vill bara bort härifrån!

Testa att jobba som engelsklärare någonstans i Ost- eller Sydostasien. Du behöver oftast ingen utbildning utan det räcker med ett västerländskt pass och vit hudfärg. Lönen brukar täcka hyra och mat och ibland blir det lite över. Har du tur så betalar arbetsgivaren också din flygbiljett. Jag förstår att du vill bort. Det vill jag med.
Citera
2018-06-09, 16:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Ska ju vara sjukt svårt att få bosätta sig där.

Ja men inte omöjligt om man har jobb färdigt när man kommer dit. Det beror ju på vad man har för utbildning.
Citera
2018-06-09, 16:08
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Testa att jobba som engelsklärare någonstans i Ost- eller Sydostasien. Du behöver oftast ingen utbildning utan det räcker med ett västerländskt pass och vit hudfärg. Lönen brukar täcka hyra och mat och ibland blir det lite över. Har du tur så betalar arbetsgivaren också din flygbiljett. Jag förstår att du vill bort. Det vill jag med.

Detta stämmer, i Vietnam träffade jag många backpackers som berättade att de lätt kunde tjäna ihop pengar genom att vara engelsklärare på "education centers" eller privatlärare.
Citera
2018-06-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimmo2000

svetsare är bra jobb bara o gå en utbildning via lernia plåt och svets osså får du international institute of WElding diplom sen kan du jobba vart fan du vill i princip
Citera
2018-06-09, 16:10
Medlem
Barrjads avatar
Japan. Renliga och trevliga människor och man knappt stava till invandring.
Citera
2018-06-09, 16:15
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrjad
Japan. Renliga och trevliga människor och man knappt stava till invandring.

Japanerna är extremt rasistiska. En svensk kommer alltid vara en "gajin" oavsett hur mycket hen sköter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in