Citat:
Ursprungligen postat av
Breifist
Jag vet inte om dom tror att deras ras är överlägset bättre än alla andra.
Deras definition är ju helt korrekt, Gai (外, "outside") and jin (人, "person") så jag har svårt att se vart det rasistiska ligger där. Om det är rasistiskt att påstå att en icke etnisk japan ändå kan bli en etnisk japan så visar ju det bara ytterligare på hur totalt urvattnat "rasistkortet" har blivit.
Dom vill bevara sitt homogena samhälle, Och jag ser inga konstigheter i det över huvud taget.. Det är snarare sunt förnuft enligt min mening.
Jo de är rasistiska, även gentemot sina koreanska och kinesiska grannar, för att inte då tala om filippiner, västerlänningar och vi ska inte fortsätta uppräkningen.😎
. De är smarta, nationalistiska och övertygade om sin överlägsenhet. Har varit mycket imperialistiska i Sydostasien.
Under Meji-epoken, när japanska statsmän besökte Europa för att lära om Västerlandet och tillägna sig det de fann användbart, var det Tyskland som vann deras gillande. Disciplin, ordning, reda, idoghet och teknik.
Kommer du till Japan för att stanna några år, och jobba, möts du av välvilja och artig sympati den första tiden (förutsatt att du tar seden dit du kommer och inte är alltför amerikansk i sättet). Folk tycker att du är exotisk och rörande i ditt försök att tolka deras koder😉.
Men gud nåde dig efter ett tag, om du inte uppvisar samma arbetsfrenesi, rättar dig i ledet och helst festar med chefen på kvällarna.
Ändå finns det ett meditativt lugn och en stiff upper lip hos folk.
Blev en lång drapa, men jag gillar Japan. Skulle dock inte klara av anpassningen som krävs för att bo där, och som tidigare postare skrev: du är lite av sekunda vara, som icke-japan, i längden.