Citat:
Ursprungligen postat av
vetenskapsintolera
Typiskt konflikträdd svennebanan "Svenska tigern".
Ifall folk från allra första början hade gått ut och kallt människor för vad dom är hade det inte varit ett problem. Sedan förordar jag inte att man ska svära i onödan eller kalla människor saker. Man kan kalla någon utan att det är ett svärord.
Istället blir det den här passiva aggressiviteten som FAKTISKT är mycket farligare. Eftersom man aldrig får lätta på trycket, samtidigt som den andra personen fattar vad man tycker, och förhoppningsvis lugnar ner sig en aning och förstår att något är knas. Istället kokar det över och DÅ blir det riktigt tråkiga saker. Det ser vi just nu med folk som blir kallade rasister. Varför är inte det hets mot folkgrupp? Vänta bara när dessa människor lösgör den ilskan dom bär. Du har ingen aning vad många människor i detta land bär under den mask du vill att vi ska bära.
Jo visst och det regnar munkar i Asgård. Jag är inte konflikträdd för fem öre, däremot är jag inte heller konfliktsökande som många av er tycks vara.
Angående det andra stycket så är ni ju en liten minoritet som använder n-ordet, z-ordet, j-ordet, zoomalier och dylikt så jag kan inte tänka mig att det är ett särskilt stort samhällsproblem att folk håller inne såna åsikter. Om man kallar det n-boll trots att man vet att rasifierade tar illa upp så är man ett rövhål. Samma gäller de invandrare som använder svenskrelaterade kränkningar, de är också rövhål och du får tycka det utan att slänga på dig offerkoftan och gnälla om hur alla andra är så PK