2018-06-09, 23:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Förhoppningsvis har Alice gjort sitt i både riksdag och regering innan något lagförslag hamnar på bordet. Lagen om HMF bör skrotas helt snarare än utökas.
Citera
2018-06-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
HMF lagen är alltså för er som inte förstår skapad att slänga folk som kritiserar judarna/sionismen/globalismen i fängelse.

Det är huvudet på spiken precis som man i flera länder lägger judar bland minoriteter och ger dem särskilda rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jo det ska man.
Och samma muslimer ska fortsättningsvis få kalla svenskar för svennefittor.
Och de från balkan ska fortsättningsvis också få kalla araber för kamelknullare.

Muslimerna ska få skriva att de vill döda alla otrogna och spetsa bögar.
Nazister ska få skriva att de vill gasa judar.

Vem som helst ska kunna säga vad som helst mot vem som helst.
Arnstrad ska kunna kalla Åkesson för nazist och Löfven kan kalla sammae man för fascist.

Att täppa till truten på folks skapar bara livsfarliga tryckkokare som dessutom förblir oidentifierade tills de exploderar.

HMF måste bort. Ju förr desto bättre.

Det känns som PK-globalisterna täpper till locket samtidigt som man skruvar upp värmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Mitt exempel syftade på vad som hände innan Hitler grep makten och började mörda folk. Nazister och kommunister slogs då på gatorna och saboterade tillsammans arbetet i riksdagen.

OK, nu menar du att det trots allt finns vissa regler för samtalet, så tillvida att man inte ostraffat ska kunna hota andra människor? Då är vi i alla fall ense på den punkten. Till hot kan man lägga förtal och falsk tillvitelse, som också är brottsligt i civiliserade länder.

Låter som du behöver läsa på lite om historia. Tips, läs inget från Bonnier.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Förhoppningsvis har Alice gjort sitt i både riksdag och regering innan något lagförslag hamnar på bordet. Lagen om HMF bör skrotas helt snarare än utökas.

Jag tror du får rätt på fösta meningen och jag hoppas du får rätt på andra.
Citera
2018-06-10, 00:10
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Typiskt konflikträdd svennebanan "Svenska tigern".
Ifall folk från allra första början hade gått ut och kallt människor för vad dom är hade det inte varit ett problem. Sedan förordar jag inte att man ska svära i onödan eller kalla människor saker. Man kan kalla någon utan att det är ett svärord.

Istället blir det den här passiva aggressiviteten som FAKTISKT är mycket farligare. Eftersom man aldrig får lätta på trycket, samtidigt som den andra personen fattar vad man tycker, och förhoppningsvis lugnar ner sig en aning och förstår att något är knas. Istället kokar det över och DÅ blir det riktigt tråkiga saker. Det ser vi just nu med folk som blir kallade rasister. Varför är inte det hets mot folkgrupp? Vänta bara när dessa människor lösgör den ilskan dom bär. Du har ingen aning vad många människor i detta land bär under den mask du vill att vi ska bära.

Jo visst och det regnar munkar i Asgård. Jag är inte konflikträdd för fem öre, däremot är jag inte heller konfliktsökande som många av er tycks vara.

Angående det andra stycket så är ni ju en liten minoritet som använder n-ordet, z-ordet, j-ordet, zoomalier och dylikt så jag kan inte tänka mig att det är ett särskilt stort samhällsproblem att folk håller inne såna åsikter. Om man kallar det n-boll trots att man vet att rasifierade tar illa upp så är man ett rövhål. Samma gäller de invandrare som använder svenskrelaterade kränkningar, de är också rövhål och du får tycka det utan att slänga på dig offerkoftan och gnälla om hur alla andra är så PK
Citera
2018-06-10, 00:15
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jo visst och det regnar munkar i Asgård. Jag är inte konflikträdd för fem öre, däremot är jag inte heller konfliktsökande som många av er tycks vara.

Angående det andra stycket så är ni ju en liten minoritet som använder n-ordet, z-ordet, j-ordet, zoomalier och dylikt så jag kan inte tänka mig att det är ett särskilt stort samhällsproblem att folk håller inne såna åsikter. Om man kallar det n-boll trots att man vet att rasifierade tar illa upp så är man ett rövhål. Samma gäller de invandrare som använder svenskrelaterade kränkningar, de är också rövhål och du får tycka det utan att slänga på dig offerkoftan och gnälla om hur alla andra är så PK
Jag är vit och jag svettas, jag tar illa upp av att andra kallar vitlök för vitlök. Jag slutar säga negerbulle när du bevisat att du slutat säga vitlök
Citera
2018-06-10, 00:17
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag är vit och jag svettas, jag tar illa upp av att andra kallar vitlök för vitlök. Jag slutar säga negerbulle när du bevisat att du slutat säga vitlök

Intressant tes, har vita en historik av masslaveri där "vitlök" använts gentemot dem i förnedringssyfte?
Citera
2018-06-10, 00:18
Medlem
Charlemanges avatar
Partiet för proppmätta – de som redan har allt
Publicerad 7 jun 2018 kl 05.00
Rekommendera
Tweeta
Dela
Mejla
Miljöpartiet är det mest elitiska partiet i svensk politik. Inget annat parti är i så sådan stor utsträckning bara till för en liten begränsad privilegierad grupp och struntar så mycket i de som inget har, skriver Rebecca Weidmo Uvell.

Expressen getinglogga
Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna i texten.
DEBATT | MILJÖPARTIET. Det är bara att ta den senaste mandatperioden som exempel. En flygskatt på upp till 400 kronor extra per utrikesbiljett drabbar nämligen inte höginkomsttagare, som välmående medieelit på Södermalm eller Gustav Fridolin. Jag växte upp på 80-talet, när marginalskatterna var över 80 procent och inga lågprisflyg fanns. Då var resande en klassfråga. Bara de rika hade råd. De andra campade.

I dag är resande för alla. Men detta vill Miljöpartiet ändra på. De vill ändra på att även barn i familjer med de lägsta inkomsterna åtminstone ibland ska ha råd att se ett annat hörn av världen. Men 1 600 kronor extra för en resa för en tvåbarnsfamilj räcker inte. Miljöpartiet går till val på att fördubbla den.

Förut var bil en viktig del av klassresan
Samma sak med de chockhöjda bensinskatterna och förslaget om miljözoner. Det många drömmer om som första sak de ska köpa när de får råd är just en bil. Jag skaffade själv en tio år gammal Toyota Corolla när jag som 25-åring fick en välkommen löneförhöjning.

LÄS MER: Straffa dieselfuskarna – inte vanliga människor

En bil betraktades tidigare av vänstern som en viktig del av klassresan. Friheten en egen bil ger en människa består. Vardagslivet underlättas och du har möjlighet att ta dig från en dammig storstad och ut på landet. Se och utforska platser runtom i Sverige eller till och med åka på bilsemester utomlands. I dag finns ett allt växande bilförakt i en elitistisk vänster.

De som inte har råd med ny bil straffas
Men miljözoner straffar bara de som inte har råd med nya fina bilar. Ett bensinpris på 16 kronor litern gör att allt färre låginkomsttagare har råd att ha bil. De som har minst och drömmer om dagen när de har råd att köpa sin första bil bryr sig dock inte Miljöpartiet om. De finns inte plats i deras ideologiska drömvärld där alla har det gott ställt och gärna offrar lite välstånd för "att rädda planeten".

En miljöpartist i Göteborg illustrerar den här attityden väl: "Har man råd att ha bil över huvud taget är man inte ekonomiskt utsatt i den bemärkelsen".

De som inte har råd med kött för 800 kronor kilot, hur närodlat och bra det än är, får betala Miljöpartiets politik.
Ett annat utmärkt exempel är det nya förslaget på skatt på take away. För en person vars vanliga helgnöje är att besöka storstadens rika utbud av prisbelönta dyra restauranger är en straffskatt på take away en smal sak. Men för en person vars guldkant på tillvaron just är en take away från den lokala indiska restaurangen för hela familjen en lönehelg blir straffskatten just det. Ett straff.

Kallar det folket har råd med för "fulkött"
Samma sak med Miljöpartiets förslag att straffbeskatta vad de kallar för "fulkött". Med detta menar de importerat billigt kött, till skillnad från det svenska hängmörade kött de själva köper på fredagarna. För de som inte har råd med kött för 800 kronor kilot hur närodlat och bra det än är, får betala Miljöpartiets politik. Inte de som själva röstar på Miljöpartiet.

LÄS MER: MP vill att din skatt går till hipsters och latmaskar

Det här är ett axplock av alla exempel som finns från det mest elitiska parti som finns på den svenska politiska arenan. Ett parti för de som redan har allt, där partiprogrammet och partiföreträdarna gång på gång uppvisar en förbluffande brist på empati.

Kostnaden för MP:s olika straffbeskattningar tas inte av deras kärnväljare: Unga idealister och proppmätt välmående övre medelklass i storstäderna.
Kostnaden för Miljöpartiets olika straffbeskattningar tas inte av deras kärnväljare: Unga idealister och proppmätt välmående övre medelklass i storstäderna. Den skickas till den grupp människor som inget har men kämpar för att komma därifrån. I verkligheten har nämligen inte alla lyxen att ha råd att vara Miljöpartist.

Av Rebecca Weidmo Uvell

Borgerlig opinionsbildare
Citera
2018-06-10, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är huvudet på spiken precis som man i flera länder lägger judar bland minoriteter och ger dem särskilda rättigheter.

Det känns som PK-globalisterna täpper till locket samtidigt som man skruvar upp värmen.

Låter som du behöver läsa på lite om historia. Tips, läs inget från Bonnier.

Jag tror du får rätt på fösta meningen och jag hoppas du får rätt på andra.

Jag sätter alltid huvudet på spiken. Jag har studerat dom här människorna i 20 år.
Citera
2018-06-10, 00:27
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte heller är regeringens avsikt med att se över HMF-lagen. Diskussionen gled över på särskilda skydd av politiker och journalister främst därför att Ekots journalist var intresserad av det.

Men detta sagt, så lät det som om Bah Kuhnke ville ta krafttag även mot hot riktade mot politiker, journlister och konstsnärer, dock oklart hur det ska gå till.
va hon vill ha är total diktatur i demokratin fan ta dej om du inte gör som vi säger för då åker du in

dom fattar att de blåser andra vindar nu och att dom själva personligen är i fara att få en resa till Finspång

nu gäller de att döda den nationella högern som deras enda motståndare som med kraft kan krossa deras mångkulturella helvete
Citera
2018-06-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Jag sätter alltid huvudet på spiken. Jag har studerat dom här människorna i 20 år.

Jag började förstå först för 7-8 år sedan. Därefter var det en lång process att ifrågasätta hjärntvätten jag blivit utsatt för och få saker på plats. Mycket kvarstår att läsa.
Citera
2018-06-10, 00:41
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Intressant tes, har vita en historik av masslaveri där "vitlök" använts gentemot dem i förnedringssyfte?
Så, med andra ord tänker du inte sluta men ändå tycker du att du har rätt att kräva att andra ska sluta.
Citera
2018-06-10, 00:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

1. Vilka skärpningar av HMF-lagen kan komma att föreslås?

Inga.
Skärp istället straffet för de människor som känner sig kränkta så fort den vita mannen öppnar munnen.
Citera
2018-06-10, 00:56
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så, med andra ord tänker du inte sluta men ändå tycker du att du har rätt att kräva att andra ska sluta.

Självklart tänker jag inte det, man kan inte hitta på något ur tomma intet som du gjorde precis. Det finns en historia vi måste ta hänsyn till, jag vet att "Svärjevänner" inte gillar böcker men mörkhyade har fått höra n-ordet i degraderande syfte i flera hundra år medan de förslavats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in