2018-06-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Han bor på hotell nu när det är avspärrat

Förlåt om det här blir offtopic nu - men får man hjälp med hotellkostnaden via sin hemförsäkring om man måste bo på hotell för att ens hus är avspärrat av polisen? Eller vad gäller då? Någon som vet?
Citera
2018-06-09, 22:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, bara utgick från mig själv att jag skulle inte vilja ha mitt ex hos mig, men HD kanske vill vem vet.
Kunde dom åka till USA tillsammans, om dom nu gjorde det, borde väl inte det vara något problem? Har ju sagts att de försöker lappa ihop äktenskapet.
Citera
2018-06-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
En svindlande tanke är att mördaren sannolikt sitter och läser i denna tråd. Kanske får nya inputs hur han ska klara sig ur det hela...

Ja onekligen lär hen iaf få lite inputs om hur man binder bombastiska halmgubbar och förhåller sig kall gentemot fakta och förnuft.🙄

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Säkerligen är det så, verkligen läskit att hen faktiskt rör sig fritt därute någonstans. .

Ja oavsett vem GM är så handlar det om en skit som nu ligger i lä.😏
Citera
2018-06-09, 22:41
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Hur ser det ut nu vid SD villa? Någon som vet? Någon hemma?

Du får väl gå ut och titta, du bor väl rätt nära enligt tidigare inlägg
Citera
2018-06-09, 22:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kunde dom åka till USA tillsammans, om dom nu gjorde det, borde väl inte det vara något problem? Har ju sagts att de försöker lappa ihop äktenskapet.

Jag tänkte att de har sällskap på ditresan men inte bor på samma ställe där sedan. Iofs vore det ju bra om han är med sin familj, man vet inte om han måste in igen snart.
Citera
2018-06-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG tex

Förmodar att du menar Jerr* Gra* =y.

Är det verkligen rätt JG, han som körde runt med
SD å HD efter deras resa.
Citera
2018-06-09, 22:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du sammanblandar trol. åklagarens roll som utredningsansvarig med rollen som talesperson för ”anklagarsidan” under offentlig rättegång. Det behöver inte vara, och är inte, samma sak.

Det förefaller otroligt att någon annan person än polis/åklagare är bäst skickade att också avgöra vad som talar för en persons oskuld under arbetets gång, och ha möjlighet att undersöka detta. Uppgiften under utredningens gång må vara att ”pina” den misstänkte, men knappast att sätta dit denne. Det vore i det större förmodligen inte heller kostnadseffektivt. Polis och åklagare vill få fast den skyldige, inte överbevisa ngn vem som helst om att denne inte kan bevisa sin oskuld och därför måste vara skurken.

Försvarsadvokaten bevakar den åtalades inteessen och rättigheter, men till åtal och rättegång ska det helst först gå om det är den skyldige som man hittat. Så att börja bekymra sig om vad som talar för klientens oskuld är i det skedet lite orättvist sent. Man åtalar såna som nekar till brott (mord talar vi om då), men man mordåtalar inte såna som är oskyldiga, om man kan hjälpa det. Att den åtalade formellt är oskyldig om denne frias är en annan sak.

Det är i praktiken och i normalfallet först när ”rättvisan” är övertygad om att en person är skyldig till mord som rättegången börjar. Vad som talar ”för och emot” den åtalade, dvs huruvida denne har begått ett mord eller inte har begått ett mord, måste avgöras långt långt tidigare.

Man är ju inte ”lite” skyldig till mord utan ”antingen eller”. Särskilt som anstiftan och medhjälp har samma påföljd som själva avdagatagandet.

Vissa ord och uttalanden kan leda till obalans och osämja, andra till jämvikt och fred. Jag tycker att din genuina och behagligt milda ansats till att bringa klarhet i ovisshet är beundransvärd. Du ”äger” dina ord och står stadigt i dem på ett så väl avvägt och ödmjukt vis.
Citera
2018-06-09, 22:54
Medlem
Jag tror GM knackade på hos LW, ville snacka och bad henne följa med lite snabbt. Gick ned till planket och började prata. GM hade ett typ av vapen/verktyg och bara klippte till henne i huvudet. Stack sedan snabbt därifrån. därav inga DNA spår från GM på LW om det nu var så? Kanske flyttade henne några meter där av ev. smutsmärken på benen om det nu fanns några, bara en trådsanning vad jag vet.

De spår de har hittat på SD tror jag kan förklaras med att de umgåtts med gemensamma intressen.

Frågan är då vem fn var GM?

Skulle sonen be henne gå dit, nej. Skulle SD gjort det, kanske. Skulle HD gjort det, kanske. Skulle UW gjort det, knappast. En random, aldrig. En granne, nej troligtvis inte.

Om LW bestämde sig för att gå dit bakom planket så var det nog för att de inte kunna prata hemma hos LW, då tycker jag att man kan utesluta ett antal om det var så det gick till att hon gick dit frivilligt!?

Så vilka kunde inte prata med LW hemma hos henne isåfall?
Citera
2018-06-09, 22:55
Medlem
Citat:
Bra om du skriver resten han sa också;

Och om de hade haft något mer viralt än anmälningarna mot honom hade han inte ränt in och ut på det viset (Ang att han anhölls sedan släpptes sedan häktades skäligen osv)

Nej, artikeln skrevs före första häktningsförhandlingen så det GW menade var att SD varit anhållen en gång tidigare (han var anhållen en andra gång då artikeln skrevs).

Ingår inte källkritik i din undervisning?
Citera
2018-06-09, 23:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej, artikeln skrevs före första häktningsförhandlingen så det GW menade var att SD varit anhållen en gång tidigare (han var anhållen en andra gång då artikeln skrevs).

Ingår inte källkritik i din undervisning?

Det var dagen innan första häktningsförhandlingen när han var anhållen som skälig misstänkt.
GW talar om när SD var inne på förhör innan USA resan en gång och nu anhållen d.v.s. att de skulle inte släppt honom redan vid första förhöret om de haft något än de tidigare misshandelsanmälningarna.

Nu har du fått den källa du bad mig om som lyckligtvis någon annan hade sparat.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-09 kl. 23:38.
Citera
2018-06-09, 23:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det var dagen innan andra häktningsförhandlingen när han varit anhållen en tid som skälig misstänkt.

Är det jag eller du som ska lära sig bättre Svenska??

Dagen innan andra häktningsförhandlingen? Va? Hänger inte med alls nu, förlåt. Andra häktningsförhandlingen var ju nyss och artikeln skrevs 31 maj?

När artikeln skrevs satt han alltså anhållen. Men hade väl varit in på förhör en gång tidigare om jag minns rätt och inte blivit anhållen i samband med det.

Så GW menar att han var in på förhör och fick gå, för att sedan bli anhållen. Alltså in och ut och in lite som GW skriver. Det är ingen häktningsförhandling för att anhålla någon.
Citera
2018-06-09, 23:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dagen innan andra häktningsförhandlingen? Va? Hänger inte med alls nu, förlåt. Andra häktningsförhandlingen var ju nyss och artikeln skrevs 31 maj?

När artikeln skrevs satt han alltså anhållen. Men hade väl varit in på förhör en gång tidigare om jag minns rätt och inte blivit anhållen i samband med det.

Så GW menar att han var in på förhör och fick gå, för att sedan bli anhållen. Alltså in och ut och in lite som GW skriver. Det är ingen häktningsförhandling för att anhålla någon.

Ja jag ändrade i mitt inlägg för att förtydliga nu. Är trött så jag skrev "andra" istället för första osv.

Du förklarade mycket bättre, jag tror att jag förklarar dåligt och det lätt sker missförstånd.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-09 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in