Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Det är synd att sossarna är så jävla envist dumma. En S+SD-regering hade varit vad detta landet behöver. M är bara ute efter att montera ner välfärden och dumpa löner. Socialdemokraterna vore ju det bsta samarbetsvalet för SD. Låt SD sköta värdefrågorna och S välfärd med mera. Så kanske vi kan få ett folkhem igen. Moderaterna går inte att lita på för två öre och de är ju inte precis socialliberaler heller. En stark stat, stark välfärd och en mycket stram invandring samt ökad återvandring då betalar jag gärna höga skatter.
Både S och M är maktpartier som är villiga att byta till nästan vilken åsikt som helst om det säkrar maktinnehavet. Om det finns en gradskillnad i helvetet är det väl i så fall att M är mer drillade, lydiga och formbara. Om du jämför hur de har hanterat omsvängningen i invandringspolitiken så har det sett ut så här:
De moderater som blev tjuriga hoppade av under löjeväckande dramadrottning-former tidigt i processen, t ex MUFaren Bodil Sidén och Reinfeldts talskrivare Moa Berglöf. Bland de återstående finns såvitt jag vet inga falanger eller sidoförbund som fortsätter strida för den gamla linjen. Till och med asylkramande miffot Oliver Rosengren som tillhörde Sidéns öppna gränser-falang låter nu exakt som den nya partilinjen. Det är som att man tagit in alla moderater på verkstad och bytt programvara (samt passat på att radera ut Reinfeldt från flashminnet). Är väl därför de kallas för Knapptryckarkompaniet.
Sossarna däremot har fem sidoförbund som slåss mot partiledningens nya linje. Bjereld, Palm och övriga gråterskor rättar liksom inte in sig i ledet utan håller på och beklagar sig i bloggar och sociala medier, men de kan tydligen inte göra som Sidén och Berglöf och bara dra och skaffa andra jobb, de klänger sig fast vid ett parti vars officiella linje de inte delar.
Det är väl på ett plan charmigare med sossar som behåller sin åsikt i ur och skur än moderata robotar som man laddar upp nya åsikter till via en USB-sticka i naveln, men om man måste välja ett av dem för SD att samarbeta med blir det nog hellre robotarna eftersom det ökar chansen till snabba beslut utan tjafs. Att samarbeta med ett S som drar åt 10 olika håll i migrationsfrågan luktar långbänk.
Lönedumpning är en stående misstanke mot M sedan hundra år, men senast de hade makten i 8 år ökade lönerna så jag skulle nog inte ligga vaken...
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Att det finns fler definitioner, och att Krispys inte nödvändigtvis är den enda korrekta. trots att Krispy försöker framställa det som sådant till de andra, som kanske inte alla har full koll. Och du behöver inte känna dig speciellt utpekad, det är faktiskt inget särskilt med dig.
Tänkte mest på att du ensam står för 6 av 10 notifikationer jag får, av de dussintals jag interagerar med. Överrepresentationen torde därmed ligga på 25-30x. Nej, precis, det är inget särskilt med mig - därför desto underligare att du ägnar dig åt denna hysteriska punktmarkering som en besatt insekt, som att du har dygnetruntjour och måste avbryta både luncher och nattsömn för att svara på allt jag skriver (till andra) inom max 2 minuter. Jag är ingen doktor, men... beteendet börjar faktiskt se rätt så sjukligt ut från andra änden, på riktigt.