Citat:
Sepiritz|64267315]Om jag frågar dig hur du kom fram till att något är omöjligt och du svarar att man bara behöver tänka, förstår du hur det låter och hur lite du faktiskt sagt?
Jag förstår att du inte förstår resonemanget. Att tänka är grunden till allt vetande eller menar du att vetande kan erhålls på nåt annat sätt än just att tänka? Jag har sagt mycket mer än vad du kan hantera tror jag.
Citat:
För att ingen har demonstrerat allsmäktighet och man har inte beskrivt det genom faktiskt observation och experimentering. Man har lagt ihop två ord och fantiserat ihop någonting som inte kan bevisas existera och enligt all logik är omöjligt.
Enligt vad du anser är det så. Vad du anser ändrar inte på faktum. Du sätter inte premisser för hur saker och ting är. Allsmäktighet är ett ord men också en beskrivningen av nåt och kan sättas i förhållande till begränsad makt. Allsmäktighet kan inte observeras. Detta simpla faktum måste du förstå. hur skulle du kunna observera allsmäktighet? Du kan bara analysera dåtid, nutid och hypotetiskt framtid. För att observera allsmäktighet måste du kunna stå utanför och observera dåtid, nutid och framtid. Hur ska detta vara möjligt? Om en entitet är allsmäktig kan du bara indirekt analysera vad denna entitet har kunnat åstadkomma historiskt dvs i dåtid eftersom du inte kan observera dåtid. Nutid kan du observera men du kan inte observera framtiden. Dina premisser är milt sagt väldigt underliga! Jag försöker fortfarande komma underfund med hur du tänker.
Citat:
Du har fel helt enkelt! Se ovan. Allsmäktighet och evighet kan inte observeras i den verklighet vi är fast i.
För att ingen demonstrerat det. Om det var sanning hade man demonstrerat det för länge sedan.