2018-06-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur menar du att hon skulle agera?
Jag kan väl inte svara på det då jag saknat utbildning och kunskap.. men kan väl få tycka att med dessa förutsättningar borde detta mord lösas.
Eller tänker jag fel?
Associerar till ett gammalt mord i Skåne, som Malmöpolisen löste efter 25 år. Då ingen kropp fanns.
Ja jag vet att det är fel att jämföra! Vill fan bara att förundersökningsledaren hittar något och löser detta tragiska mord! Må gärningsmannen ruttna i helvetet!
Citera
2018-06-09, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jamen herregud, alla förstår vad ni menar, varför hålla på och mumla i skägget? Stå för det och säg det högt istället. Här spekuleras det.
Även om det ligger djup tragik bakom vill man ändå att rätt person hittas och får sitt straff. Helt värdelöst med en massa ouppklarat och medföljande misstankar i alla evigheters evigheter.

Jag kan länka till ett tidigare inlägg.
Det va en teori för att få ner henne till planket samt få med skriken.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-06-09, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det finns det säkert någon som vet men det lär inte vi få veta här. Om det du citerade är det enda åklagaren har så är det inte klokt, så kan det inte vara. Hoppas jag verkligen. Jag tror absolut att de har mer.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Även om det givetvis är en otrolig tragedi för LW:s barn, nära och kära, så finns det en till familj som drabbats hårt i andra ändan. Växla mellan hopp och förtvivlan. Dom har med barn i en känslig ålder och som vill nog försöka snarast normalisera vardagen.
Tror inte att HD hade mycket över för LW, men tror inte att hon jublar på något sätt att någon dör.

LW:s barn har förlorart sin mamma, de kommer aldrig mer få se henne. De är går inte jämföra med SD som får fortsätta leva och se hans barn växa upp. Man får hoppas att SD och HD repererar sitt äktenskap, och lever lyckliga resten av deras liv.
HD får hålla hårt i SD för han har ju bevisat att han kan inte hålla sig till en.
Stackars LW.s barn och anhöriga
Citera
2018-06-09, 06:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem är domare i TR?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Kanske han
Citera
2018-06-09, 07:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
PROVLÄS TILL 08:10 https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/experten-om-att-misstankte-mordaren-slapptes-det-forsvarar-chanserna-att-losa-mordet

Sven-Erik Alhem uttalar sig.

Experten om att misstänkte mördaren släpptes: ”Det försvårar chanserna att lösa mordet”

Citera
2018-06-09, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hade det funnits trakasserier av färskt datum från SD så tror jag att det är möjligt att det hade räckt för att hålla honom längre. Men osvuret är bäst.

Kan det vara som i Ida-fallet, att de har viss kontakt via meddelanden/sociala medier men att den upphör samma natt som LW försvinner? Det i sig är ju också väldigt talande.
Citera
2018-06-09, 08:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Kan det vara som i Ida-fallet, att de har viss kontakt via meddelanden/sociala medier men att den upphör samma natt som LW försvinner? Det i sig är ju också väldigt talande.
Allas kontakt med LW upphör, av förklarliga skäl, vid försinnandet. Hur kan du få det till att vara talande endast mot en person?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-09 kl. 08:37.
Citera
2018-06-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Allas kontakt med LW upphör vid försinnandet. Hur kan du få det till att vara talande endast mot en person?

Jaha, så alla vänner och bekanta vet att hon är försvunnen/död direkt på morgonen den 15:e? Det är ingen som vaknar och skickar meddelande eller ringer henne som vanligt?
Citera
2018-06-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
MGM sade sig ju tro sig veta hur det hela gått till under sin tid som häktad (som han vägrade tala om)...
Så det lär väl vara löst nu när han släppts och ställt sig som vittne istället

Alltså , det är otroligt märkligt att man inte hittat teknisk bevisning på kroppen eller på de fynd man gjort.
Väldigt märkligt måste jag säga.

Kombinationen av dåligt polisarbete och dålig åklagare gör nu att fallet blir otroligt svårlöst.

Det finns inget som talar att dom INTE hittat massor med teknisk bevisning. Troligen massor, och jag kopplar skriken till LW i och med att det fanns lösa klädesplagg så tolkar jag det som att det var en strid på platsen.

Däremot så får dom inte träff mot SD på dessa tekniska bevis, annars hade dom slängt nyckeln.
Citera
2018-06-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det är fan så märkligt att de inte hittar hennes DNA på SD och hans tillhörigheter om han är GM. På gränsen till omöjligt faktiskt att GM inte avsatt sig spår på LW och vice versa.
Har dom fel gubbe alltså?

Precis! Ingen DNA träff på SD av LW och ingen DNA träff på LW sv SD.
Klart dom hittat massa DNA men inget som föll mot SD.
Citera
2018-06-09, 08:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Precis! Ingen DNA träff på SD av LW och ingen DNA träff på LW sv SD.
Klart dom hittat massa DNA men inget som föll mot SD.

Är analyssvaren ens klara?
Citera
2018-06-09, 08:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det mest intressanta förhållandet här är att de uppgifter åklagaren presenterade INTE räckte till häktning på sannolika skäl. Därav kan vi dra slutsatsen att mer substantiella bevis måste fram om det här så småningom ska bli ett åtal. Förundersökningen måste alltså senast till nästa fredag antingen ha fått fram labbsvar eller någon annan typ av bevisning som kopplar mannen hårdare till den döda kroppen, eller åtminstone till brottsplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Just så är det. Det finns en överhängande risk att han går loss då om han varit bara normalt begåvad.

Vilket han ju visat sig vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in