Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Precis. Efterfrågan födde tillgången. Män vill ha både Madonnan och Horan. Madonnan sätts på piedestal och Horan blir bespottad och projecerad på för deras egen otrohet och egna själväckel.
Det är oerhört tydligt genom HELA historien. Samma mönster om och om igen. Kvinnor tvingas ta ansvar och straffas för männens sexualitet.
Sen ber de oss respektera dem och tacka dem för allt storslaget de gjort när vi sett igenom dem för längesen. Trots detta älskar vi dem, dem vi väljer. Kvinnor är verkligen beundransvärda.
Ja, jag förstår inte hur någon människa med något innanför pannbenet kan förneka historien, eller försöka vända den till sin fördel, när man vet hur brutal och hemsk den varit under många perioder.
Men allvarligt talat, nivån på diskussionerna i detta forumet är också skrämmande låg i många fall. Min gissning är att det sitter rätt många WT - typer bakom skärmarna.
Och vad som är väldigt skönt, är att jag inte pratat med, eller känner en enda man i min tillvaro som delar dessa absurda åsikter, i vart fall inte öppet. Vad folk tänker i sin ensamhet kan man ju aldrig veta.
Men, männen runt omkring mig är trevliga, framgångsrika, handlingskraftiga, kloka, livsglada, omtänksamma och positiva personer. Och följaktligen har de heller inga problem med varesig kvinnor eller annat i livet.
Så, FB bör nog tas med en rejäl nypa salt. Visst finns idioter överallt, men trots allt finns fler vettiga personer som ser människor som jämlikar, och inte som objekt som finns till endast för någon annans skull.