2018-06-08, 19:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmmm, vi får väl se om nån med arabiska som modersmål blir näste MGM. Jag tillåter mig att tvivla men uppskattar er som kommer med nya vinklar

Ja, som vanligt bäst att inte snäva in sig på en särskild misstänkt GM från första början.

Oavsett, så tror jag att GM finns i grannskapet/kvarteret. Vilket omfattar både hennes tidiga bekanta grannar - men även mer okända "vänner" i grannskapet.

Därför reagerade på just detta ig-inlägg - både för att mötet ägde rum ganska nyligen, plus att det handlade om en okänd granne.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-08 kl. 20:03.
Citera
2018-06-08, 19:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hur vet du att han inte avlyssnas?

Så kan det va ..
Men här lär nog inte avlyssning ge något, alldeles oavsett eventuell skuld.
Citera
2018-06-08, 19:53
Medlem
Vilka brukar vistas bakom planket och smygröka m.m.?
Att hitta familjens DNA på LW's kropp är ju inte konstigt och såklart naturligt.

Näe, usch va tankarna far iväg...
Citera
2018-06-08, 19:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Vilka brukar vistas bakom planket och smygröka m.m.?
Att hitta familjens DNA på LW's kropp är ju inte konstigt och såklart naturligt.

Näe, usch va tankarna far iväg...
Om du menar äldste sonen borde han väl isf tjuvröka närmare där han bor? Vad skulle han "hela vägen" till moderns närområde att göra?
Citera
2018-06-08, 19:57
Medlem
flixa81s avatar
Någon som är insatt i det juridiska och vill ge sig på någon form av förklaring?
Åklagaren vill ha honom häktad på sannolika skäl, alltså måste något nytt framkommit.
Men TR släpper honom då de inte håller med att det räcker för sannolika skäl.
Om åklagaren inte haft något att komma med idag hade hon väl inte fört fram sannolika skäl? Hon är ju ingen nybörjare utan kan sitt jobb.
Samtidigt är SD fortfarande misstänkt..
Vad händer?
Citera
2018-06-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är ju möjligt att en del män uppfattar det som en invit och sedan blir arga om de refuseras.
Att träffa grannen en liten stund utanför hemmet för att prata skulle ju förklara den olåsta dörren.

Kan ju vara någon grannes svartsjuka fru/flickvän också som blev trött på LWs översvallande trevliga sätt som hon uppfattade som inviter till hennes man/pojkvän.

Du har föreslagit det här i varannat inlägg nu. Eftersom du uppenbart känner SD/HD så undrar jag om det finns någon substans i det hela, och det är något du bör berätta för övriga i den här tråden (och polisen)?

Om inte, så undrar jag om du kan ge något konkret exempel på när en svartsjuk flickvän har mördat en översvallande trevlig och pratglad kvinnlig granne?
Citera
2018-06-08, 20:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Någon som är insatt i det juridiska och vill ge sig på någon form av förklaring?
Åklagaren vill ha honom häktad på sannolika skäl, alltså måste något nytt framkommit.
Men TR släpper honom då de inte håller med att det räcker för sannolika skäl.
Om åklagaren inte haft något att komma med idag hade hon väl inte fört fram sannolika skäl? Hon är ju ingen nybörjare utan kan sitt jobb.
Samtidigt är SD fortfarande misstänkt..
Vad händer?

Vad som hände var väl en dödskyss förr den här åklagaren, två gånger försökte hon få MGM häktad på sannolika skäl och fick pisk av tingsrätten i båda fallen, det visar att det är djävligt tunt med bevisning mot den misstänkte.

Något nytt och starkare hade inte åklagaren att komma med och det ska man veta det är djävligt sällsynt att tingsrätter trilskas och inte går med på vad åklagaren äskar så jag tror att fallet är tillbaka på ruta ett men med en djävla förlust i tid, det här kan bli problematiskt att lösa.
Citera
2018-06-08, 20:04
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vill inte outa för mycket här med respekt för källa osv...
har starka aningar om att rätt GM sitter häktad..
Hade jag varit oskyldig hade jag det första jag gjort om någon frågat, bedyrat min oskuld!
säger inte mer..
Kan du utveckla det här lite utan att outa dig själv?
Citera
2018-06-08, 20:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Du har föreslagit det här i varannat inlägg nu. Eftersom du uppenbart känner SD/HD så undrar jag om det finns någon substans i det hela, och det är något du bör berätta för övriga i den här tråden (och polisen)?

Om inte, så undrar jag om du kan ge något konkret exempel på när en svartsjuk flickvän har mördat en översvallande trevlig och pratglad kvinnlig granne?

Känner dem inte. Har skrivit det ett halvt dussin gånger nu som du dessutom läst och besvarat en gång. Om du har bestämt dig för att inte tro på mig så behöver du inte fråga fler gånger. Mitt svar kommer inte ändras för det.

Ja Vi spånar och spekulerar i alternativ nu. Men fick jag inte det utan att genast indirekt bli kallad för lögnare av dig? Att det är ju uppenbart att jag känner dem för att jag spekulererar som jag gör.

Så mycket för dina fina ord om åsiktsfrihet för bara en stund sedan.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-08 kl. 20:10.
Citera
2018-06-08, 20:12
Medlem
I SD’s bil som bärgas från Arlanda hittar man alltså blodiga kläder, fynd av samma karaktär görs i SD’s bostad. Dock väntar man ännu på svar om vems blod det är. Har jag förstått rätt?

Man hittar blod och om nu detta är BO’s så kan man anta att blodet härrör hennes död. Hittar man blod på kläder om någon stryps?
Det behöver ju fortfarande inte vara SD som gjort så blodet hamnat där, men det måste ju vara nån som har tillgång till både hans hem och bil. I så fall utesluter det ju en random mördare. Sannolikheten att en sådan person lyckats plantera ”bevis” på två skilda ställen som båda tillhör SD är väl ändå helt osannolikt.

Och om blodet är SD’s eget så borde han väl ha skador av nåt slag?

Jag utesluter helt en random gm i min tes.
Citera
2018-06-08, 20:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Kan du utveckla det här lite utan att outa dig själv?

Tror att SD har svårt att kontrollera sitt humör
Vill inte outa situationer här som jag fått beskrivit för mig
Citera
2018-06-08, 20:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag har själv försökt hitta alternativa GM och teorier. Det jag inte håller med om är vissa personers skenhelighet att just de är opartiska, när de uppenbart INTE är det (eller inte har förmåga till det). Det är en sak att lyfta fram det som talar till någons fördel, en annan att vägra se det som talar till dennes nackdel (och då talar jag inte om en viss blick eller fysisk likhet med andra, ”kända”, GM eller nåt liknande).

Men vi tycker troligtvis olika i just den här frågan.
En otäck lynchmobb har kategoriskt vägrat se något som talar till SDs fördel. Du kan väl inte på fullt allvar mena att det är tvärt om??
Förmodar det ligger i (o)mänsklig natur att hetsa upp varandra. Tack och lov har vi rättsvårdande myndigheter enkom skapade för att hålla sånt rättsvidrigt beteende i schack.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-08 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in