2018-06-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är väl självklart att han kommer att kallas till nya förhör om det anses behövligt, men det betyder ju inte att man har span på honom.

Nej, men det finner jag troligt om det enligt polisen är en trolig mördare på fri fot. Det är snarast deras skyldighet för att skydda andra medborgare.
Citera
2018-06-08, 19:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, maträtten shakshhouka är egentligen mer nordafrikansk/tunisisk, se t.ex. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Shakshouka

(Det behöver inte vara maträtten som hon själv har på bild, utan jag får snarare intryck av att efter att hon ringt på 3-4 gånger hos olika grannar som inte öppnar, så träffar hon på någon okänd ny bekantskap och hamnar i matdiskussioner.

Denne främmande grannen kommenterar väl också något i stil med "Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet" över att hon spontant ringt på dennes dörr. Utifrån att hon kallar personen "vän" och hashtaggar "välkommen till sverige" och "shakshuka" får jag intryck av att det kan röra sig om en manlig granne av exempelvis nordafrikansk härkomst).

Det kan vara en kvinna också. Jag använder inte alltid femininformen även om jag har i åtanke om en kvinnlig vän till mig.
Shakshouka tycker jag man sett i receptsamlingar överallt. Jag tror Maria Borelius haft recept på sin blogg om hälsosam kost och/eller bok. Tror ICA också haft receptet för inte så länge sedan.
Klart visst kan du ha rätt.
Citera
2018-06-08, 19:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan vara en kvinna också. Jag använder inte alltid femininformen även om jag har i åtanke om en kvinnlig vän till mig.
50/50 möjlighet naturligtvis. Men tänker på att LW ganska genomgående verkar ha kallat manliga bekantskaper för "vän".
Citera
2018-06-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, men det finner jag troligt om det enligt polisen är en trolig mördare på fri fot. Det är snarast deras skyldighet för att skydda andra medborgare.

Nej, svammel. För om de spanar på honom så kan du vara lugn för att de inte kommer att avstyra eller förhindra ev kontakter han har med andra människor. Och det är väl en förutsättning för att reellt kunna "skydda" andra människor. Om HD vill sova med honom så får hon göra det. Springare kommer inte att rusa in i den äktenkapliga sängkammaren och schasa bort honom.
Citera
2018-06-08, 19:20
Medlem
Citat:
50/50 möjlighet naturligtvis. Men tänker på att LW ganska genomgående verkar ha kallat manliga bekantskaper för "vän".

Jag kallar inte heller manliga vänner för väninnor.
Citera
2018-06-08, 19:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Och nu skapas det misstänkta baserat på en maträtt... seriously?
Citera
2018-06-08, 19:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och nu skapas det misstänkta baserat på en maträtt... seriously?

Nej, baserat på att hon ringt på hos en okänd random granne och översvallande snabbt kallat denne "vän".
Citera
2018-06-08, 19:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, baserat på att hon ringer på hos en okänd random granne och översvallande snabbt kallar denne "vän".
Jag får intrycket att det är sån hon är (var). Har liknande människor i min bekantskapskrets, mycket "ytterligheter" även i vardagen.
Citera
2018-06-08, 19:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, baserat på att hon ringt på hos en okänd random granne och översvallande snabbt kallat denne "vän".

Är den grannen gift eller har flickvän tro?
Citera
2018-06-08, 19:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag får intrycket att det är sån hon är. Har liknande människor i min bekantskapskrets

Men däremot kanske inte alltid mottagarna av hennes sprudlande - och kanske litet väl godtrogna - personlighet förstått var gränsen för visad vänskap går.

Någon kan lätt misstolka det för något annat, och sedan bli besviken.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-08 kl. 19:47.
Citera
2018-06-08, 19:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men däremot kanske inte alltid mottagarna av hennes sprudlande - och kanske litet väl godtrogna - personlighet förstår var gränsen för visad vänskap går.
Mmmm, vi får väl se om nån med arabiska som modersmål blir näste MGM. Jag tillåter mig att tvivla men uppskattar er som kommer med nya vinklar
Citera
2018-06-08, 19:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men däremot kanske inte alltid mottagarna av hennes sprudlande - och kanske litet väl godtrogna - personlighet förstår var gränsen för visad vänskap går.

Det är ju möjligt att en del män uppfattar det som en invit och sedan blir arga om de refuseras.
Att träffa grannen en liten stund utanför hemmet för att prata skulle ju förklara den olåsta dörren.

Kan ju vara någon grannes svartsjuka fru/flickvän också som blev trött på LWs översvallande trevliga sätt som hon uppfattade som inviter till hennes man/pojkvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in