2018-06-08, 18:01
Medlem
Sockerhalss avatar
När det gäller åklagaren så försökte hon pracka på honom restriktioner idag. BÅDE sannolika skäl och restriktioner. Mej veterligt nämndes inte det sist. Jag vet inte om det alltid blir restriktioner ihop med sannolika skäl. Bara reagerade på när det nämndes idag.
Ja,antingen har Stefan begått det "perfekta" mordet. Eller också är han oskyldig.
Tror ej på det första alls. Har svårt att tro att en vanlig människa kan hålla stånd så länge. Folk bryter ihop för mindre.
Citera
2018-06-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Menar du att polisen skall sätta span på honom och avlyssna hans mobil? Om han är skyldig så kommer han inte att nämna ett ord om händelsen för någon, han kommer heller inte att besöka eventuella platser för att undanröja bevis. Är han däremot oskyldig så kommer han att hälsa på sina vänner och tala i telefon som vanligt med en massa prat om varför han blev beskylld o.s.v. Det måste vara intressant för polisen att lyssna på detta? Eller tror du att han skulle erkänna sitt eventulla brott för någon i sin mobiltelefon?

Jag menar att FUL håller honom fortfarande högst upp på listan över misstänkta och har hoppats kunna övertyga TR att häkta SD på den högre misstankegraden men misslyckats med detta. Troligen i brist på bevisning. Det finns all anledning för utredningen att fortsätta med sin utredning genom att använda adekvata resurser till sitt förfogande. I en mordutredning måste man vara tålmodig och ha lite tur med analyssvar och att den MT begår misstag. Att ha span och avlyssna vissa individer som kan tänkas vara intressanta är kutym och jag förutsätter att så även sker i detta fall.

Vad SD säger eller inte säger vet man aldrig i förväg, man vet inte heller vad han planerar att göra men det vore väldigt dumt att inte veta om man nu utreder hans eventuella skuld i mordet på LW.
Citera
2018-06-08, 18:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det förstår jag. Men en GM som begår mord är ingen "vanlig" människa. Fängelserna är proppfulla däremot av de som begår grova våldsbrott t.ex. mord som lider av personlighetsstörningar i varierande grad. Dock sällan så att dom juridiskt betraktas som sjuka. Dom är fullt medveten om vad dom gör och döms till fängelse.

Under särskilda omständigheter kan även "vanliga" människor begå dråp, t ex ugna människor som blivit provocerade. Deras hjärna har inte uppnått den mognad som behövs för fullgod konsekvenstänk, impulskontroll m.m. som vi vuxna har. Det är också därför vi har straffmildring för de under 21 och inget fängelsestraff för de under 18 tror jag eller är det 16?
Om en sådan ung människa skulle bli tvingad att leva i förnekelse med en sådan hemsk handling på sitt samvete så kan det gå illa. Det är bättre för personen att erkänna och få hjälp och stöd med att komma över vad hen gjort istället.
Citera
2018-06-08, 18:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varifrån kommer egentligen den här teorin? Är den ännu ett steg i att UW egentligen är nån topphemlig militär? (Topphemliga militärer brukar iofs inte vara kända av allmänheten)
Den teorin har jag bara hört här. Ganska tidigt skrev en eller kanske det var någon mer användare att en viss familjemedlem till LW eller två borde kollas närmare och det har kommit lite mer efterhand. Idag blev det ännu mer anspelningar efter att SD släpptes fri.
Citera
2018-06-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag menar att FUL håller honom fortfarande högst upp på listan över misstänkta och har hoppats kunna övertyga TR att häkta SD på den högre misstankegraden men misslyckats med detta. Troligen i brist på bevisning. Det finns all anledning för utredningen att fortsätta med sin utredning genom att använda adekvata resurser till sitt förfogande. I en mordutredning måste man vara tålmodig och ha lite tur med analyssvar och att den MT begår misstag. Att ha span och avlyssna vissa individer som kan tänkas vara intressanta är kutym och jag förutsätter att så även sker i detta fall.

Vad SD säger eller inte säger vet man aldrig i förväg, man vet inte heller vad han planerar att göra men det vore väldigt dumt att inte veta om man nu utreder hans eventuella skuld i mordet på LW.

Om SD har gjort det här så är han så pass slipad att det inte finns några relevanta spår (ännu). Att han i så fall skulle röja sig finns bara i TV-serier. Han är kanske skyldig eller oskyldig, det är upp till Åklagaren att bevisa och det har hon inte lyckats med ännu.
Citera
2018-06-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tvärt om. Tycker dom har försökt få lite rim och reson mot dom värsa hetsarna i tråden
Rättsvidrigt att bara låta dom anklagande att komma till tals. Så får det inte gå till.

Jag har själv försökt hitta alternativa GM och teorier. Det jag inte håller med om är vissa personers skenhelighet att just de är opartiska, när de uppenbart INTE är det (eller inte har förmåga till det). Det är en sak att lyfta fram det som talar till någons fördel, en annan att vägra se det som talar till dennes nackdel (och då talar jag inte om en viss blick eller fysisk likhet med andra, ”kända”, GM eller nåt liknande).

Men vi tycker troligtvis olika i just den här frågan.
Citera
2018-06-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon var ju tvungen att ta upp de punkter som talar FÖR honom också när nästan alla här hade låst sig på det som pekade MOT.

Man ska ha både för och mot inte det ena i beräkningen. Kallas rättvisa.

Ja? Varför har du inte hållit dig till det själv då?
Citera
2018-06-08, 18:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Den teorin har jag bara hört här. Ganska tidigt skrev en eller kanske det var någon mer användare att en viss familjemedlem till LW eller två borde kollas närmare och det har kommit lite mer efterhand. Idag blev det ännu mer anspelningar efter att SD släpptes fri.
Så de menar f. d. maken och/eller äldste sonen?
Jisses... finns det öht några belägg för sådana anklagelser?
Citera
2018-06-08, 18:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ja? Varför har du inte hållit dig till det själv då?

Det har jag gjort men eftersom andra har varit så duktiga med att påtala allt som talar mot honom så har jag skrivit om enbart det som talar för honom.

Det är kanske det du reagerar på när du säger att jag endast talar för honom. Så är det inte.

Hade man mestadels varit övertygade om hans oskuld här. Då hade jag gjort tvärtom kan jag försäkra och tagit fram det som talar mot honom också.
Citera
2018-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Håller med dig LilyhAmmer
För min del skulle aldrig tala för att SD är GM om jag inte fått info som gör att min magkänsla säger att han är GM.
Har aldrig kommenterat något på FB innan, bara läst.
Men den här tråden hade jag något att tillföra i, till även om jag inte vill outa för mycket.
Jag tror att SD är GM
Men förstår att hans vänner försvarar honom här inne.

Och jag tycker att du är trovärdig, flixa81. Jag har dålig magkänsla när det gäller SD, och detsamma gäller troligtvis även polis och åklagare.

Jag förstår också att man kanske vill försvara sin vän, det jag vänder mig emot är när man inte vill erkänna att man faktisk är partisk/jävig i frågan eller kommer med rent ut sagt idiotiska inlägg för att absolut vägra inse de fakta som är besvärande för MGM.
Citera
2018-06-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så de menar f. d. maken och/eller äldste sonen?
Jisses... finns det öht några belägg för sådana anklagelser?

Nej. Vi borde låta åtminstone barnen få vara ifred. Det är osmakligt.
Citera
2018-06-08, 18:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Har inte hängt med i alla turer i tråden vad gäller möjliga GM (förutom SD som ju nu tycks ha blivit något mer avpolleterad från utredningen).

Så min fråga är: har denne "granne/vän" som hon ganska nyligen skrev om tagits upp i tråden? Vem är det? Någon som kan ha misstagit LW's glädje över visad gästfrihet för något mer allvarligt?

https://www.instagram.com/p/BghG43VHtLo/?hl=sv&taken-by=softpocahontas

(Tunisier? Kopplat till hennes hashtag "shakshuka" som är en vanlig maträtt i Tunisien/Nordafrika, och medföljande hashtag "Välkommen till Sverige").
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-08 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in