Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Så det är inte meningen att det ska vara någonting som människor överlag görs medvetna om? Vad har det då för betydelse i det stora hela?
Människor tolkar tidens tecken fel, det som händer tolkas som t ex naturkatastrofer och inte som plågor, för att det, som de säger, har varit så sedan urminnes tid. Men Jesus fick makten i Ps 110, vilket var INNAN han sändes till jorden, alltså Jesus fick makten redan för flera tusen år sedan, och har utsatt människor för plågor i många generationer. Det är förbannelser, för marken blev förbannad för Adams skull, därför har vi insektsplågor osv. Att folk har övergett denna tro, i brist på kunskap om Gud, är också ett tidens tecken, för allt kan enligt forskare förklaras enligt en modell Det kan jag också. Folk fortsätter synda, därför fortsätter Gud straffa. Same old same old. Eller som Gud själv har sagt:
Mal 3:6f
Jag, Herren, har inte förändrats, och ni, Jakobs barn, är som ni alltid har varit: ända sedan era fäders tid har ni avvikit från mina stadgar och inte hållit dem. Vänd tillbaka till mig, så vänder jag tillbaka till er, säger Herren Sebaot.