2018-06-08, 16:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok, använde fel ord där, påföljd menar jag förstås. Tack för rättelsen.

Håller med om att det måste vara outhärdligt att bära på en sådan här sak i hemlighet resten av livet, vem det än vara må. (Förutom riktiga galningar då.)
Så är det "galningar" sällar bara en till demon till dom gamla.
Dom som levt utan demoner förtärs inombords och bryts ner av både skuld och av rädsla för att bli avslöjade .
Citera
2018-06-08, 16:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Varför kan man inte leva med det?
Förnekelse är ett slags skydd.

För det första brukar man inte leva ett "hälsosamt" liv när man lever i förnekelse. Psykisk ohälsa, narkotika, alkohol, våldsamhet är inte ovanligt.
För det andra denna förnekelse kommer upp till ytan förr eller senare och då brakar helvetet löst. Panikångest o.s.v. I värsta fall kan det bli självmord m.m.
Har anhörig som är psykiater och även detta är ett intresse hos mig så vet en del.
Citera
2018-06-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Från expressen

"Polis och åklagare tror sig veta hur Lena Wesströms bragts om livet.

Samtidigt har polisen hittat blodiga kläder i mannens bil och hem, som har skickats för analys till NFC, Nationellt forensiskt centrum, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Vi har en bild av dödsorsaken, men det är inget jag vill kommentera, säger Åsa Hiding. Det är ett preliminärt obduktionsutlåtande. "

Alltså det är ju bekräftat att man hittat blodiga kläder i hans hem och bil. Förlåt det har jag totalt missat, trodde det var spekulation här inne. Nu undrar man ju varför han har så mycket blodiga kläder? Jag har då inte det. Kan ju absolut inte vara Lenas blod heller då hade han varit rå-häktad.

Edit; såg precis att man skickat kläderna på analys. Men det svaret borde dom väl fan fått innan häktningsförhandlingen idag. Allt annat vore katastrof.

Bekräftat av vem? Advokaten förnekar förekomsten av blodiga kläder. Han om någon borde väl veta? Vad som skrivs i Expressen och Aftonbladet kan man absolut inte lita på och det gör man mycket sällan här på Flashback.
Citera
2018-06-08, 17:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Bekräftat av vem? Advokaten förnekar förekomsten av blodiga kläder. Han om någon borde väl veta? Vad som skrivs i Expressen och Aftonbladet kan man absolut inte lita på och det gör man mycket sällan här på Flashback.

Du kan bespara mig kommentarer om vad man gör och inte gör "här på flashback".

Både expressen och aftonbladet har skrivit att man har hittat blodiga kläder i hans bostad samt i bilen som stod på arlanda.

Det vore väldigt konstigt att dom skriver in det så säkert, båda tidningarna, ifall dom inte har ordentligt på benen om detta.

Men klart, det är helt upp till dig om du väljer att misstro deras uppgifter.
Citera
2018-06-08, 17:03
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Du litar inte på att man har letat brett som man sa sig göra alltså? Hoppas att de har gjort så som de sa att de gjorde. De allra närmaste är väl de som kontrolleras och förhörs allra först.

Poliser är professionella men de är även människor. De har gjort det som verkat lämpligast utifrån vad för intryck och ”information” de fick då de larmades och sedan kom till LW:s hem. Nämndes inte ”människorov” och ”svartsjukedrama” riktigt tidigt i utredningen. Varifrån/från vem kom de uppgifterna? Inte tassade väl SD dit och tipsade poliserna om det?
Citera
2018-06-08, 17:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Har du källa på att advokaten förnekar blodiga kläder? Vad jag vet förnekar han endast att det togs upp i första häktningsförhandlingen. Men jag kan ju ha fel. Att advokaten inte vet om det finns betyder inte att han förnekar dess existens.
Citera
2018-06-08, 17:05
Medlem
Polisen och åklagaren har ju jobbat helt rätt. Ringat in den mest troliga (statistiskt och erfarenhetsmässigt) GM.
Om det är blodiga kläder dom hittat, vill dom veta EXAKT hur detta uppkom.
Sen saknade han alibi och hade sin mobil på samma mast.
Skulle det vara LW:s blod skulle det direkt blivit sannolika skäl, oavsett hans eller HD:s förklaring.

Sen var det intressant skrivet om åklagarens sätt att gå över polisen initialt och sen försöka igen. Hon bedömer nått annorlunda än övriga.
Är det så att utredarna känner att han är oskyldig?
Åklagaren leder ju polisens arbete i såna här fall. Vet någon hur erfaren hon är som utredare?
Citera
2018-06-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Varför kan man inte leva med det?
Förnekelse är ett slags skydd.
Håller med. Är man psykopat så har man inga skuldkänslor tyvär
Citera
2018-06-08, 17:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Poliser är professionella men de är även människor. De har gjort det som verkat lämpligast utifrån vad för intryck och ”information” de fick då de larmades och sedan kom till LW:s hem. Nämndes inte ”människorov” och ”svartsjukedrama” riktigt tidigt i utredningen. Varifrån/från vem kom de uppgifterna? Inte tassade väl SD dit och tipsade poliserna om det?
Jo, såklart får man ta med i beräkningen att det är människor som utreder.
Det är sant att "svartsjuka" nämndes det första som gjordes när nyheten först kom ut och det har man väl tänkt att den misstanken kom ifrån anhöriga till LW och behövde ju inte vara fel för det.

Vill bara inte tro att det ligger till så som anspelas. Att någon har "städat" och "röjt undan" ev spår i annan riktning först för att sedan rikta misstankarna åt en helt oskyldig. Det är nästan ännu värre.
Citera
2018-06-08, 17:12
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har du källa på att advokaten förnekar blodiga kläder? Vad jag vet förnekar han endast att det togs upp i första häktningsförhandlingen. Men jag kan ju ha fel. Att advokaten inte vet om det finns betyder inte att han förnekar dess existens.
Nej, du har rätt. Han sa direkt efter häktningen i en intervju i NA (video tror jag, som ej går att se för icke-betanlande prenumeranter längre) att några blodiga kläder överhuvudtaget inte togs upp eller nämndes i förhandlingen.
Citera
2018-06-08, 17:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo, såklart får man ta med i beräkningen att det är människor som utreder.
Det är sant att "svartsjuka" nämndes det första som gjordes när nyheten först kom ut och det har man väl tänkt att den misstanken kom ifrån anhöriga till LW och behövde ju inte vara fel för det.

Vill bara inte tro att det ligger till så som anspelas. Att någon har "städat" och "röjt undan" ev spår i annan riktning först för att sedan rikta misstankarna åt en helt oskyldig. Det är nästan ännu värre.
Varifrån kommer egentligen den här teorin? Är den ännu ett steg i att UW egentligen är nån topphemlig militär? (Topphemliga militärer brukar iofs inte vara kända av allmänheten)
Citera
2018-06-08, 17:16
Medlem
Ursäkta om det redan varit uppe i tråden .

Tänk om LW satt i köket och hörde det skrik som skrivits om i tråden och det har även lämnats vittnesuppgifter till polis.
Hon rusar ut och avbryter något som räddar den personens liv men LW blir påhoppad och dödad. Personen som springer därifrån kanske inte har information om att ett mord skett eller är förhindrad av någon annan att anmäla. Det första kan ev varit en påbörjad våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in