2018-06-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så de försöker offra en oskyldig man istället menar ni? Därav åklagarens idoga försök att häkta honom på sannolikt trots otillräckliga bevis? Lite väl magstarkt tycker jag.

Åklagaren, som ser den sammantagna bilden, av alla undersökningar, förhör och hur utredningen utvecklas bedömer att det gör honom sannolikt misstänkt.

I intervjun efter tingsrättens beslut konstaterade hon lugnt fakta och meddelade att utredning och förhör fortsätter. Så blir det, dom kommer att gå till botten med detta.
Senast redigerad av Remark 2018-06-08 kl. 16:15.
Citera
2018-06-08, 16:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det kan vara någon av de du nämner. Men jag tror att detta aldrig klaras upp då sanningen är enormt ”obekväm” för samhället i övrigt. GM, som ingen önskar att det är, vilar tryggt under den beskyddarens vingar som ingen ifrågasätter hur som helst. Mina spekulationer förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan du utveckla lite ? Typ flyktingförläggning eller högre ort ?

Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Eller familj ?

Citat:
Håller med. Två personer. De två jag menar har vi inte riktigt ”fått” spekulera kring i tråden...

Citat:
Inte flyktingförläggning. ”Högre ort” var ett bra ordval...

Citat:
Jag har också övervägt detta till och från... Tror sorgligt nog inte att sanningen kommer att komma till ytan. Långt ifrån alla poliser vågar (eller tänker ens på att) gräva i den ”sandlådan”, är jag rädd. Mina spekulationer detta, bör nämnas.
Jamen herregud, alla förstår vad ni menar, varför hålla på och mumla i skägget? Stå för det och säg det högt istället. Här spekuleras det.
Även om det ligger djup tragik bakom vill man ändå att rätt person hittas och får sitt straff. Helt värdelöst med en massa ouppklarat och medföljande misstankar i alla evigheters evigheter.
Citera
2018-06-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Om man är skäligen misstänkt kan man ändå få utöva vissa tvångsmedel mot vederbörande. Reseförbud är ett. Avlyssning ett annat. Frågan är om han belags med några tvångsmedel.

Nej, han är fri, åtminstone för stunden.
Citera
2018-06-08, 16:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren, som ser den sammantagna bilden, av alla undersökningar, förhör och hur utredningen utvecklas bedömer att det gör honom sannolikt misstänkt.

I intervjun efter tingsrättens beslut konstaterade hon lugnt fakta och meddelade att utredning och förhör fortsätter. Så blir det, dom kommer att gå till botten med detta.

Hoppas det. Säkert jobbigt för familjer och vänner med alla dessa spekulationer och rykten.
Citera
2018-06-08, 16:20
Medlem
Där ser man, frisläppt alltså. Åklagaren har ju låtit rätt självsäker då hon uttalat sig om fallet om än i ganska få ordalag, man undrar ju vad de egentligen har för bevisning som inte räcker till fortsatt häktning. Känner att man blir frustrerad då man får veta så lite. Han är fortfarande skäligen misstänkt och det får man inte glömma.
Citera
2018-06-08, 16:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jamen herregud, alla förstår vad ni menar, varför hålla på och mumla i skägget? Stå för det och säg det högt istället. Här spekuleras det.
Även om det ligger djup tragik bakom vill man ändå att rätt person hittas och får sitt straff. Helt värdelöst med en massa ouppklarat och medföljande misstankar i alla evigheters evigheter.

Om den skyldige skyddas av någon som
vet hur man städar undan bevis
och som dessutom kanske ledde utredarna
i fel riktning direkt eftersom de misstänkte
människorov och inte ens letade i närområdet
efter BO så är det nog inte så lätt för polisen
att hitta några spår.
Citera
2018-06-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hoppas det. Säkert jobbigt för familjer och vänner med alla dessa spekulationer och rykten.

Det förekommer alltid vid mordfall mm.
Citera
2018-06-08, 16:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Har inte följt allt här,men som flera andra undrar jag över att det tog 5 dagar i varmt väder att hitta kroppen. Enligt bilderna låg den nästa inne i villaområdet. Detta i ett land där var och varannan har hund. Många hundar reagerar starkt på kadaver,min egen kan hitta kadaverdelar på många 100 meters håll,till och med under vatten eller ett snötäcke. Hundar brukar också envist försöka få gå till den intressanta lukten och bete sig på ett ovanligt sätt. Hundägare tar ofta samma promenadrunda varje dag. Har kroppen verkligen legat där hela tiden?

Teorin om att hon flyttats till FP motsägs av vittnet som hört skrik.
Skriket kan ju i och för sig vara ett påhitt av den som flyttat liket.
Citera
2018-06-08, 16:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Hur inkompetenta är polisen?

Finns inte en chans att mördaren INTE kan ha lämnat några spår efter sig, en random person kan inte gå ut och bara döda en person sådär utan att lämna spår på kroppen eller kläderna, finns bara inte på kartan. Helt sjukt att de inte lyckats hitta något som nu binder honom(antar det är han som gjort det, om inte är de ännu mera inkompetenta som lägger sin energi på honom).
Om man har spår men ingen att knyta spåren till så är det inte så lätt. Masstopsning av hela Sveriges befolkning? Nu säger jag inte att man inte har någon att knyta spåren till i det här fallet för det vet jag inte. Irriterande nog och rent egoistiskt nyfiket så får vi nu inte reda på hur hon dog, om hon hade flyttats på eller vilka spår de har, varför det bedömdes som människorov och så vidare - åtminstone inte ännu på ett tag. Eller aldrig. Om ingen skvallrar lite trots sekretess fast det vill vi inte heller om det kan påverka utredningsläget.
Citera
2018-06-08, 16:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om den skyldige skyddas av någon som
vet hur man städar undan bevis
och som dessutom kanske ledde utredarna
i fel riktning direkt eftersom de misstänkte
människorov och inte ens letade i närområdet
efter BO så är det nog inte så lätt för polisen
att hitta några spår.
Jo jo, jag förstår väl det men lönlöst att bara antyda genom en massa dovt mummel.
Är väl i stort sett bara Schazz som vågar säga vartåt hennes tankar och misstankar går.

Edit: Dessutom tror jag inte att detta är något man från polishåll underlåter att undersöka. Man letade brett sa man ju i början. Hoppas det är så också.
Senast redigerad av Gusselby 2018-06-08 kl. 16:40. Anledning: Tillägg som jag glömde
Citera
2018-06-08, 16:28
Medlem
Browndawgs avatar
Från expressen

"Polis och åklagare tror sig veta hur Lena Wesströms bragts om livet.

Samtidigt har polisen hittat blodiga kläder i mannens bil och hem, som har skickats för analys till NFC, Nationellt forensiskt centrum, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Vi har en bild av dödsorsaken, men det är inget jag vill kommentera, säger Åsa Hiding. Det är ett preliminärt obduktionsutlåtande. "

Alltså det är ju bekräftat att man hittat blodiga kläder i hans hem och bil. Förlåt det har jag totalt missat, trodde det var spekulation här inne. Nu undrar man ju varför han har så mycket blodiga kläder? Jag har då inte det. Kan ju absolut inte vara Lenas blod heller då hade han varit rå-häktad.

Edit; såg precis att man skickat kläderna på analys. Men det svaret borde dom väl fan fått innan häktningsförhandlingen idag. Allt annat vore katastrof.
Citera
2018-06-08, 16:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Ingen straff lär utdelas utan snarare hjälp och stöd om jag förstår rätt vem/vilka ni menar.
Det går inte att leva med en sådan här hemlighet så vem det nu är som städar upp och försöker skydda förvärrar det bara, i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in