2018-06-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Är det ens tillåtet med gemensamma privatkonton längre? Har för mig att det inte är det senast jag kollade med banken. Kanske är ett bolagskonto ändå.
Det är tillåtet. Jag och min fru har två gemensamma konton.
Citera
2018-06-08, 16:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Vågar vi gissa att Özz nu kommer att försöka ligga extremt lågt och hoppas på att detta med Akilov och svartarbetet faller i glömska?

Özz har ju en show, "världens historia" tillsammans med kumpanen Måns Möller, som bokades långt innan skiten träffade fläkten för Özz del. En jävla massa datum är bokade, långt in på 2019. Väldigt få biljetter är sålda hittills dock, vilket kanske visar var landet ligger för Özz del. Förhoppningsvis.

Inte en jävla chans i helvetet att Özz hade lyckats boka alla dessa datum idag.

När Lars Ohly och Loan Sundman gått och sett showen och fejkskrattat, vilka andra är det som kan tänkas stödja terroristfinansiären? Det är alltså en JÄVLA massa datum bokade. Har de tänkt köra inför bänkrader som gapar tomma? Vet inte riktigt hur det funkar, ställs det in om ingen kommer eller kör man ändå?

Kommer kommuner och annat skattefinansierat som vanligt att köpa en massa biljetter till "värdegrundsdagar" och liknande?

Min fråga är egentligen:

Vem i helvete som är vid sina sinnens fulla bruk betalar pengar för att gå och se terroristfinansiären Özz nu år 2018?
Citera
2018-06-08, 16:37
Medlem
För att komma framåt i detta ärende så handlar allt om vilka jobb som utförts på de tre fastigheterna på Gotland.

Indikativt så bör i vart fall vid vit betalning minimum 2 Mkr plöjts ned i två av de tre fastigheterna. Gazeligården, igentejpade fönster till trots, kan alltjämt vara orörd.

Skolan och Militärförrådet har renoverats. Just dessa två fastigheter äger Özz och Debbie gemensamt som fysiker. Det i sig, i fall de ville fuska, kan ha inneburit att fakturorna har ställts ut som om det vore jobb utförda på Nacka - fastigheterna. Där har de förmodligen ROT-utrymme att utnyttja.

På fastigheterna på Gotland kan under inga omständigheter ROT-avdrag komma på fråga eftersom enheterna inte är taxerade för bostadsändamål.

Måhända är det allmän handling/offentlig uppgift om en viss fysiker (Özz/Debbie) erhållit ROT-avdrag och till vilket belopp år för år. Avdraget måste då avse Nacka.

I bolaget, Nujen Media, finns inga som helst indikationer på att renoveringskostnader belastat företaget.

För att få lite "stuns" i tråden vill jag att fokus läggs på vad som faktiskt renoverats på de tre fastigheterna på Gotland. Genom att göra så, samt att undersöka med Gotlands Kommun om det finns någon ingiven eller beslutad bygglovsansökan på fastigheterna så kommer vi framåt i ärendet.

Om Militärförrådet (ekonomibyggnad) byggts om till bostad med toalett, dusch, kök, rum m.m. så är det ett gigantiskt svartbygge förutsatt att Gotlands Kommun inte gett bygglov för åtgärderna.

Lite färska foton från Tingstäde - alla tre fastigheterna - hade varit upplyftande!

Enne, om vi crowdfundar dig? Kan inte du då skicka dit en hobbyfotograf som tar lite kort?
Citera
2018-06-08, 16:46
Medlem
Tilläggas kan att följande scenario är tänkbart.

En öststatsfirma har F-skattsedel och jobbet på Gotland går på lite "halvsvart" 1 085 000 kr. De tänker sig att smita från moms, F-skatt och arbetsgivaravgifter därav det låga priset.

Beloppet, 1 085 000, faktureras på Nacka - fastigheterna 50/50 och ROT-avdrag görs och medges.

Vid betalning, inget egentligt fel i det enligt gamla svenska lagar och förordningar, så meddelar öststatsfirman Özz och Debbie att 1 000 000 kr skall inbetalas direkt till bolagets konto och resterande 85 000 skall inbetalas till Akilov. Så kunde man göra förr - innan terrorlagar och liknande - genom att Özz och Debbie kan visa kvitto på 1 mkr till firman och 85 tkr till Akilov så har betalning skett enligt anvisning.

Det märkliga är dock att Mamoste pröjsar 10K. Vad har han med saken att göra?
Citera
2018-06-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vågar vi gissa att Özz nu kommer att försöka ligga extremt lågt och hoppas på att detta med Akilov och svartarbetet faller i glömska?

Özz har ju en show, "världens historia" tillsammans med kumpanen Måns Möller, som bokades långt innan skiten träffade fläkten för Özz del. En jävla massa datum är bokade, långt in på 2019. Väldigt få biljetter är sålda hittills dock, vilket kanske visar var landet ligger för Özz del. Förhoppningsvis.

Inte en jävla chans i helvetet att Özz hade lyckats boka alla dessa datum idag.

När Lars Ohly och Loan Sundman gått och sett showen och fejkskrattat, vilka andra är det som kan tänkas stödja terroristfinansiären? Det är alltså en JÄVLA massa datum bokade. Har de tänkt köra inför bänkrader som gapar tomma? Vet inte riktigt hur det funkar, ställs det in om ingen kommer eller kör man ändå?

Kommer kommuner och annat skattefinansierat som vanligt att köpa en massa biljetter till "värdegrundsdagar" och liknande?

Min fråga är egentligen:

Vem i helvete som är vid sina sinnens fulla bruk betalar pengar för att gå och se terroristfinansiären Özz nu år 2018?

Att Ohly spelat fotboll med eller emot Nacka Skoglund har man ju hört talas om men vem fan är Loan Sundman?
Citera
2018-06-08, 18:16
Medlem
Har hittat uppgift i Byggnadsnämndens protokoll från 2013 att bygglov har sökts för militärförrådet, vet inte närmare detaljer om ärendet ännu: "Ombyggnad och ändrad användning från förråd till bostadshus (BN 2013/227)". Hittar inga uppgifter om ev bygglov för skolan och teatern. Ska se om bilder kan ordnas.
Citera
2018-06-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

En öststatsfirma har F-skattsedel och jobbet på Gotland går på lite "halvsvart" 1 085 000 kr. De tänker sig att smita från moms, F-skatt och arbetsgivaravgifter därav det låga priset.

Beloppet, 1 085 000, faktureras på Nacka - fastigheterna 50/50 och ROT-avdrag görs och medges.

Vid betalning, inget egentligt fel i det enligt gamla svenska lagar och förordningar, så meddelar öststatsfirman Özz och Debbie att 1 000 000 kr skall inbetalas direkt till bolagets konto och resterande 85 000 skall inbetalas till Akilov. Så kunde man göra förr - innan terrorlagar och liknande - genom att Özz och Debbie kan visa kvitto på 1 mkr till firman och 85 tkr till Akilov så har betalning skett enligt anvisning.

Bra Midsommardagen!

Om SKV misstänker att jobb gjorts på Gotland men rotats på fastigheten i Nacka borde väl Nujens kunna specificera och visa upp vad som utförts för 1.000.000,- i Nacka?

Dessutom, om baltfirman sticker från moms, skatt och arbetsgivaravgifter så blir väl Nujens skyldiga att betala det eller slipper de kanske det om baltfirman har F-skattsedel?
Citera
2018-06-08, 18:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Jag har arbetat med asylärenden. Det är vanligt att personer från Mellanöstern kommer med stora summor pengar till möten, därför att de tror att pengarna kommer garantera dem snabb behandling och positivt utslag.
Det där var nytt för mig, men det låter ju högst troligt givet skillnader i kultur.

Finns det nånting skrivet om detta? Skulle gärna ha en källa att hänvisa till innan jag använder denna information.
Citera
2018-06-09, 09:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Mamoste bor i Nackavilla så jag tror trådens allmänna uppfattning är att Akilov eller någon av männen även arbetat i Nackavillan.
Citera
2018-06-09, 11:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mamoste bor i Nackavilla så jag tror trådens allmänna uppfattning är att Akilov eller någon av männen även arbetat i Nackavillan.
Det kanske var ett snabbt förskott för att täcka "mobilisering" av arbetsstyrkan Akilov?
Summan kanske krävdes för att Özzbeken skulle kunna ta sig till Gotland, arrangera boende, arbetskläder och viss utrustning, etc.?
Citera
2018-06-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det kanske var ett snabbt förskott för att täcka "mobilisering" av arbetsstyrkan Akilov?
Summan kanske krävdes för att Özzbeken skulle kunna ta sig till Gotland, arrangera boende, arbetskläder och viss utrustning, etc.?

Så skulle det absolut kunna vara. Betalar Mamoste det första beloppet, 10 tkr, till Akilov?

Ett förskott rörande resekostnader till Gotland - bra tänkt! Det kan vara Mamoste som är "fixaren" kring Tingstäderenoveringarna.

För att få åka färja nuförtiden måste man väl uppge personnummer/samordningsnummer men det kanske inte gäller inhemsk färjetrafik.

Gotlandslinjen kan ha info i sina datorer kring Akilovs förehavanden. Dessutom i datorerna kan andra ha "reggats" med cirka 20 sekunders diff. Då är det arbetsstyrkan som går på båten för vidare färd till Tingstäde. Ulas kan ha hämtat upp dem i Visby hamn.

Frågorna är många och svaren är få....
Citera
2018-06-09, 12:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det där var nytt för mig, men det låter ju högst troligt givet skillnader i kultur.

Finns det nånting skrivet om detta? Skulle gärna ha en källa att hänvisa till innan jag använder denna information.

I Indien betalar du "mutor" för att överhuvudtaget få något administrativt gjort via staten. Detta för att den indiske arbetaren tjänar så lite så mutan (betalningen) är lön. Skulle en indier komma till Sverige skulle hen säkert förmoda att det är så det fungerar om man vill ha något gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in