2018-06-08, 13:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du tror väl ändå inte att någon tv-kanal eller produktionsbolag skulle ge honom chansen efter detta? Finns inte på kartan, han är för evigt bränd. "Ingen rök utan eld" är ett egentligen ganska vidrigt uttryck som garanterat kommer att appliceras här. Inte ens Kronér är tillbaka i rutan än, trots att ingen vid sina sinnens fulla bruk kan hävda att han begått en brottslig handling. För Timell hade enda chansen till återkomst varit om han haft en uttalad politiskt korrekt profil, då hade möjligheterna till förlåtelse varit större.

Jag utesluter t.ex. inte att Virtanen återkommer till offentligheten (om än inte Aftonbladet), inte minst efter att SVT:s flaggskepp Uppdrag Granskning tog på sig att underminera hela anklagelseakten mot honom. Även Soran Ismail lär ha goda chanser att komma tillbaka, särskilt om det inte blir en rättssak av det hela utan förblir lösa rykten i sociala medier.

Jag tror du har fel där. Äntligen Hemma var TV4s flaggskepp - otroligt populärt. Namnet ÄH ägs väl av TV4 och där kommer han med 100% säkerhet aldrig mer jobba. Men det finns andra kanaler och konceptet är enkelt att förflytta.
Jag är övertygad om att en förkrossande majoritet av svenska folket skiter i ifall han på fyllan tafsat på en tjej i en badtunna på en blöt fest för 10 år sedan.
Citera
2018-06-08, 13:32
Medlem
XaoqcHs avatar
Så Timell kom undan. Kanske inte förvånande med tanke på omständigheterna och hur det brukar gå i liknande mål. Att hans fall var viktigt inser man när man läser flashback, då många anser att köra fingrar i fittan på någon annan är "svinigt" och inte våldtäkt. Nu kanske folk börjar lära sig.
Citera
2018-06-08, 13:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Friad eller inte så kommer Timell knappast få några fler tv-program. Det han max kan kräma ut cash på nu är om han skriver en självbiografi typ, där detta fall tas upp.

Stora förloraren är dock Lulu Carter. Timell kommer se till att hon är totalt körd på alla fronter nu, var så säkra på det....
Vad jag har förstått har hon varit rätt körd redan som det har varit.
Citera
2018-06-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nja, EMF har nog fått ut precis det hon har velat i fallet. Pengar och publicitet för egen räkning, och ett tillintetgörande av MT. Tror inte hon har trott på fällande dom i en sekund.
Åklagaren däremot har begått tjänstefel, då man inte väcker åtal på så lösa grunder.

Jag delar din uppfattning. Denna rättegång var en skymf mot alla "riktiga" brottsoffer.

Varje dag begås det värre brott som inte ens utreds. Att sedan ta en nästan 10 år gammal sak till tingsrätten, utan utan att ens veta om det är ett brott som begåtts, är tjänstefel eller fjäskande för skadliga krafter i samhället.

Nu vet vi att vissa kvinnor petar man inte på i Sverige. Medan vissa kvinnor får tåla att gruppvåldtas och misshandlas av blånekande skitstövlar, där inga vittnen pratar "ihop sig" på Facebook.

Det komiska är bilder på Lulu Carter i svart polotröja, med uppsatt hår. Har hon gjort en läppreduktion, då hon nästan såg normal ut på bild?
Citera
2018-06-08, 13:44
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Så Timell kom undan. Kanske inte förvånande med tanke på omständigheterna och hur det brukar gå i liknande mål. Att hans fall var viktigt inser man när man läser flashback, då många anser att köra fingrar i fittan på någon annan är "svinigt" och inte våldtäkt. Nu kanske folk börjar lära sig.

Jag har inte ens uppfattat det som att hon påstått att han "körde fingrarna i fittan" på henne utan mer att han smygpetade lite lätt. Vilket jag menar borde rubriceras grovt sexuellt ofredande, inte våldtäkt. Det kommer jag fortsätta tycka även efter att Timell friats.

Grejen är väl den också att saker kan förstoras upp i minnet och under intryck av tidningsskriverier samt att vittnena haft facebookgrupper och snackat ihop sig. Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2018-06-08, 13:49
Medlem
TilleyHats avatar
Finns det någon överhuvudtaget - förutom Elisabeth Massi Fritz - som är det minsta överraskad över den frikännande domen? Skandal att det ens gick till åtal. En översyn av våldtäktsbegreppet vore på sin plats men det är väl politiskt självmord att försöka luckra upp det i Sverige.
Citera
2018-06-08, 13:49
Medlem
Citat:

Dessa vittnesuppgifter "förbättrades" via olika diskussionsforum. Så det inte är så svårt att inse att det inte skulle bli en fällande dom, då metoo häxjakten har börjat och gapa allt för mycket.
Citera
2018-06-08, 13:54
Medlem
HGs avatar
Hur går det nu för Martin Timell då? Får han karriären tillbaka?
Citera
2018-06-08, 13:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Lära sig vad? Att penetrera med fingrar el annat objekt kan vara våldtäkt. Men då krävs det ytterligare en faktor nämligen våld eller hot om våld - alternativt att BO är försatt i hjälplöst tillstånd. Annars så faller det inom ramen för sexuellt ofredande.
Det är därför åtalet var rättsvidrigt då man försökte göra gällande att MT med våld höll fast BO - vilket ingen vittnesutsaga stöder - inte ens BOs eget vittnesmål. Och detta krystade åklagaren till enbart för att få det till just våldtäkt för annars skulle det inte gå till rättegång (då sexuellt ofredande preskriberades för 5 år sen).
Citera
2018-06-08, 13:56
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag har inte ens uppfattat det som att hon påstått att han "körde fingrarna i fittan" på henne utan mer att han smygpetade lite lätt. Vilket jag menar borde rubriceras grovt sexuellt ofredande, inte våldtäkt. Det kommer jag fortsätta tycka även efter att Timell friats.

Grejen är väl den också att saker kan förstoras upp i minnet och under intryck av tidningsskriverier samt att vittnena haft facebookgrupper och snackat ihop sig. Eller har jag missuppfattat det?

Nu var det ju inte riktigt så. Hon beskrev i rätten att han tagit tag i hennes höft samtidigt som han fört upp sina fingrar i henne.
Citera
2018-06-08, 13:56
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad jag har förstått har hon varit rätt körd redan som det har varit.

Jo, fast här hade hon läge att få personlig revansch på Timell. Istället framstår hon som en bitter förlorare nu, plus att Timell rätt snabbt kommer förstöra hennes liv fullständigt.
Citera
2018-06-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Nej. Brottsoffret kan överklaga domen.
Överklagar inte åklagaren får hon göra det själv med den risken att om hon förlorar får hon betala MT försvar + ev rättegångskostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in