2018-06-07, 23:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
SD ligger runt 20% hos invandrare, över riket sett.
ALLA Kroater jag känner har röstat SD i minst 4 val.
2018-06-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad tycker resten av tråden?
Jag tycker att vi lägger ned den där diskussionen, eller flyttar den till en annan tråd.
2018-06-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Åkesson har gjort en rätt sjuk resa. Han går med i partiet 1995. Partiet hade fått 0,25 procent i valet och det fanns redan konkurrerande högerpartier utanför riksdagen. Ja, för att inte tala om att Kd och M var bra mycket höger. Sedan kämpade han sig igenom valen 1998, 2002, 2006 och 2010 innan han tog sig till riksdagen 31 år gammal. Han hade då ägnat halva sitt liv åt SD. Det finns få människor som har tagit så många smällar Åkesson. Han började få betalt av partiet 2006 och kunde då heltid arbeta politiskt. Annars levde han på studielån och de pengar han fick efter valet 1998 från Sölvesborgs kommunfullmäktige. Jag fattar inte riktigt att han har orkat stå ut i offentligheten så länge och allt hat och hot han har fått genom åren. Trots det har han gått framåt och tagit lite mark i taget. Detta är som sagt en enorm bedrift av honom själv. Man skall komma ihåg att han var 18 år när han valdes in i partistyrelsen och gick fortfarande i gymnasiet. Hur som helst – det är naturligt att han går på piller idag. Vem fan skulle orka all skit som han gått igenom.

Jag har stundtals varit kritisk mot SD och även till viss del JÅ ibland. Det betyder inte att jag inte inser vad han offrat och vad han betytt för SD och även den politiska utvecklingen i Sverige. Vi är många som har honom att tacka för väldigt mycket. Jag håller med dig. Just hans ihållighet och jobba trots att resultaten kommer sakta är oerhört imponerande och förtjänar all respekt. Jag hoppas om han läser trådan här inte tar kritiken alltför personligt utan att vi i grund och botten är väldigt tacksamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs har lyckats skjuta sig själva i foten. Att gulla eller ens misstänkas gulla med Ryssland är hål i huvudet.
Att de däremot fyller en bra funktion för SD som msm’s nya näst högraste högerspöke är bara för SD att tacka och ta emot.

Att svenska partier och svensk politik behöver bli radikalare och kommer så bli har eg inget med Afs att göra. Till och med syltryggen Jens Ganman och hans polare Mustafa Panshiri skriver om assimilation som term.
När högerliberaler gör det så är det snart allmängods.

Afs kan ta sig in om SD kör en sellout, om inte så är de historia efter valet 2022.

AfS har väl näppeligen gullat med Ryssland. De var på en nationalistisk konferens anordnad i Moskva. Deras hållning som jag uppfattat den är att ha goda relationer med Ryssland. Tycker du att det är fel? Ska vi gå med i jude-NATO och dras med i deras krigshets mot nya länder, nu kanske Ryssland? Om vi inte är med i NATO finns det heller ingen anledning för Ryssland att rikta kärnvapen mot oss.
2018-06-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
När SD stormar mot 25% och S riskerar att hamna under 20% kan vi nog räkna med allt mer spektakulära utspel av Stefan Löfven. På liknande sätt som när Tengil mobiliserade Katla kanske Stefan mobiliserar "Smartaste bästa tjejgänget".
När SD tangerar 25% då ska jag öppna upp en flaska skumpa. Borde sammanfalla med Almedalsveckan.
2018-06-07, 23:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
När SD tangerar 25% då ska jag öppna upp en flaska skumpa. Borde sammanfalla med Almedalsveckan.

Enligt Sentio har de inte bara tangerat utan även passerat 25% och hamnat på 26,1%.
2018-06-07, 23:25
Medlem
Vilket OU står på tur?
Hoppas hoppas SD tuffar till sig lite till.
ALLA afghaner borde få bye bye.
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Ser du den gradvisa linjära uppmanipuleringen från PK-OU och konvergerandet mellan Novus och SD ju närmare valet vi kommer? Jag saknar nämligen de kryptologiska kodknäckarnycklarna som är nödvändiga.

Nej jag erkänner att det är mer känslomässigt än matematiskt tänkande. Jag har bara så svårt att acceptera att ryckigheten beror på opinionen. Jag har alltså känslan av att de olika OI jämkar sina undersökningar efter de övriga OI:s resultat.
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag inte påstått att SD skulle vara ett extremhögerparti. Jag har bara gjort en analys av flashbackanvändare. Många av dem skulle SD inte vilja kännas med, iaf officiellt.
SD är populistiskt parti med en dunkel agenda. Hur kommer sig att SD svängde när det gällde vinster i välfärden t.ex?

De fick besök av lite industrifolk som pratade vett med dem, om jag minns rätt. Kanske påminde dem om att allt annat som görs av svenska företag och där inga krav på vinstbegränsningar görs. Saab bygger JAS-flygplan och radarsystem, NCC och Skanska bygger vägar, skolor och sjukhus osv osv.
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tycker du ska kolla valstatistiken, S och V samt Mp dominerar enormt i Tensta Rinkeby & andra liknade områden.
Nu har jag givetvis inte total koll på alla invandrarområden, men min uppfattning är att det är S som ensamma dominierar i dessa. V är normalstora och MP är mycket mindre än i övriga Sverige.

Här på två olika typer av ghetton:
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0202/index.html
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur tror ni könsfördelningen skulle se ut i ett parti som SD om det inte fanns någon som helst stigma till att rösta på partiet i huvudtaget? SD har ju alltid varit extremt mansdominerat och vill minnas i en undersökning av yougov så var samtliga 7-klöver partier kvinnodominerade pga att SD har tagit männen. Så när får vi se stigman försvinna kring SD såpass mycket att kvinnor börjar söka sig till partiet så könsfördelningen känns mer rimlig och vilken procent lär SD ligga då på tror ni?

Enligt senaste undersökningen från Sifo så ökar SD starkt bland kvinnor.
2018-06-07, 23:30
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bara för att det är lite käckare stämning här nu så är det ingen som har glömt vilka ni är, vad ni står för och hur ni agerar.

Det var bara 6 månader sedan det var krav på Jimmys avgång i leden. Vinden vänder alltid och det brukar går rätt fort när det händer.

"...glömt vilka ni är..." ?

Du menar snart 25-30% av befolkningen?
Gäsp!
2018-06-07, 23:37
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
"...glömt vilka ni är..." ?

Du menar snart 25-30% av befolkningen?
Gäsp!
Märkligt att sd inte ligger på 50 procent. En åsna torde ju se hur Sverige förmörkats av masskolonisationen från afrika och mellanöstern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in