Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Åkesson har gjort en rätt sjuk resa. Han går med i partiet 1995. Partiet hade fått 0,25 procent i valet och det fanns redan konkurrerande högerpartier utanför riksdagen. Ja, för att inte tala om att Kd och M var bra mycket höger. Sedan kämpade han sig igenom valen 1998, 2002, 2006 och 2010 innan han tog sig till riksdagen 31 år gammal. Han hade då ägnat halva sitt liv åt SD. Det finns få människor som har tagit så många smällar Åkesson. Han började få betalt av partiet 2006 och kunde då heltid arbeta politiskt. Annars levde han på studielån och de pengar han fick efter valet 1998 från Sölvesborgs kommunfullmäktige. Jag fattar inte riktigt att han har orkat stå ut i offentligheten så länge och allt hat och hot han har fått genom åren. Trots det har han gått framåt och tagit lite mark i taget. Detta är som sagt en enorm bedrift av honom själv. Man skall komma ihåg att han var 18 år när han valdes in i partistyrelsen och gick fortfarande i gymnasiet. Hur som helst – det är naturligt att han går på piller idag. Vem fan skulle orka all skit som han gått igenom.
Jag har stundtals varit kritisk mot SD och även till viss del JÅ ibland. Det betyder inte att jag inte inser vad han offrat och vad han betytt för SD och även den politiska utvecklingen i Sverige. Vi är många som har honom att tacka för väldigt mycket. Jag håller med dig. Just hans ihållighet och jobba trots att resultaten kommer sakta är oerhört imponerande och förtjänar all respekt. Jag hoppas om han läser trådan här inte tar kritiken alltför personligt utan att vi i grund och botten är väldigt tacksamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Afs har lyckats skjuta sig själva i foten. Att gulla eller ens misstänkas gulla med Ryssland är hål i huvudet.
Att de däremot fyller en bra funktion för SD som msm’s nya näst högraste högerspöke är bara för SD att tacka och ta emot.
Att svenska partier och svensk politik behöver bli radikalare och kommer så bli har eg inget med Afs att göra. Till och med syltryggen Jens Ganman och hans polare Mustafa Panshiri skriver om assimilation som term.
När högerliberaler gör det så är det snart allmängods.
Afs kan ta sig in om SD kör en sellout, om inte så är de historia efter valet 2022.
AfS har väl näppeligen gullat med Ryssland. De var på en nationalistisk konferens anordnad i Moskva. Deras hållning som jag uppfattat den är att ha goda relationer med Ryssland. Tycker du att det är fel? Ska vi gå med i jude-NATO och dras med i deras krigshets mot nya länder, nu kanske Ryssland? Om vi inte är med i NATO finns det heller ingen anledning för Ryssland att rikta kärnvapen mot oss.