2018-06-07, 22:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt fel. SD är största invandrarpartiet. De skötsamma som kommit hit vill inte behöva fly ännu en gång.

Tycker du ska kolla valstatistiken, S och V samt Mp dominerar enormt i Tensta Rinkeby & andra liknade områden.
2018-06-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad tror vi om "Clickers" istället. Eller har vi någon bättre idé? (Heliumballonger, dom syns ju på avstånd?)

Heliumballonger tex lördag eller söndag kl. 11.00 vore ju en bra idé. De åker upp och man kan se dem på håll.

Ljuden riskerar drunkna i varandra. Andras ljus kanske man inte kan se själv. En clicker vore ju intressant i folksamlingar eller tex på bion.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs “ chans” är om SD blir surrade vid regeringsmasten av M och kompromissar gällande invandringspolitiken. Då kommer svekdebatten komma och Afs har ett gyllene läge att komma in som ett radikalare alternativ. Som det är nu är det ND 2.0 med en omogen och ogenomtänkt profilering.
Att framställa sig själva som Putins svenska flickvänner går inte hem hos konservativa och Sverigevänliga arbetar och medelklassväljare. Sen om det är sant eller inte spelar ingen roll, det är den bilden man lyckats få förmedlad via media.

Som företelsee är dock Afs guld värt för SD.

SD och svenska partier kommer tvingas bli betydligt radikalare och prata assimilering, återvandring och vem som skall få ta ta del av välfärden bla.

Väljer några Allahianspartier att stödja en S regering så kommer SD bli ett 35-40 % parti vid nästa val.

Jag tycker det är motbjudande att höra SD:are köra samma retorik mot AfS som 7K körde mot SD. Det är onekligen ett "lågpanne"-beteende.

Precis, AfS kommer dammsuga upp varenda en om SD inte sköter sitt uppdrag. SD lyckades få 7K att tala om nivåer och begränsa invandringen, även om inte mycket hänt. AfS verkar stenhårt lansera budskapet återvandring. Återvandring kommer dominera nästa mandatperiod, det är min gissning. Det bästa är ju om SD och AfS samarbetar!

Citat:
Dom som är yngre fattar nog inte glidningen. Hade dessa skjutningar inträffat för 25 år sedan så hade man ställt in alla andra TV-program under kvällen bara för att fördjupa sig i skjutningarna & dess orsaker.

Nu bara hastar man förbi. Nu är detta vardag. Det var så här det blev när onda globalister sålde ut hela vår nation. De skyldiga skall straffas & straffas hårt.

Man kan också fundera på hur många barn, kvinnor och män som våldtagits idag som man inte skänker en rad. I snitt 20 per dag i den öppna statistiken och ca 200 per dag med mörkertalen.

Till det kommer alla svenska barn som rånats till och från skolan, som blivit misshandlade, trakasserade av invandrargäng som skolan håller om ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sverige är ett land där alla haft rätt till skolgång ändå till universitetsnivå sedan minst 50 år. Ändå verkar det finnas en del svenskar som inte tagit vara av det, som inte kan läsa och skriva på sitt eget språk och inte har lärt någonting av historien. Jag känner en del av dem. De kommer att rösta på SD eftersom de saknar förmågan till läsa mer än rubrikerna i kvällstidningarnarnas sportsidor. De tror också att SD kan ge dem bättre lägenhet, mer pengar eller jobb. Bara för att de är svenskar. Du har rätt i det att de kanske har vaknat nu. Men de kommer att somna igen när SD inte gett dem någonting av det som de trodde sig blivit lovade.

Aldrig hört talas om eget ansvar? Svenska skattebetalare betalar världens högsta skatter så att alla, tyvärr även invandrare ska kunna komma till ett dukat smörgåsbord. Finns viljan och kapaciteten kan vem som helst komma hur långt som helst. Kan inte språket är ett jävla skämt när man talar om barn. Barn suger upp språket när de befinner sig i ett nytt land. De lär sig prata och läsa på under 6 månader. Det gör de flesta vuxna också, om man vill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
AFS har varit oehört skickliga på att få mediautrymme sedan de startade. B.l.a med SD-avhopparna och böneutropsmötet i Växjö. De borde också rimligtvis profitera på den allmäneuropeiska trenden.
Så vi borde få det första lackmutestet på ifall din teori om att en än hårdare retorik kommer att kunna locka massorna. Observera att jag inte har någonting mot AFS, tvärtom. Jag är dock tämligen säker på att Sveriges väljare inte är redo för dem ännu.

Jag är ju ofta kritisk mot Mattias Karlsson, vilket inte hindrade mig att säga att han varit en bättre partiledare än Åkesson - helt enkelt i kraft av sin lite mer respektingivande person. Innebär det att jag nu är säker på att partiet skulle ligga jättemycket högre idag med honom vid rodret? Nej, men knappast lägre.

Sabbade eller hjälpte SDU-uteslutningen? "Nolltoleransen"? Dubblade kvotflyktingmottagningen, M-närmandet, M-fjärmandet, "öppensvensk kulturentitet" och osäkerheten om det finns några nu levande etniska svenskor som blir kallade svennehoror på grund av sitt blonda hår?

Antagligen handlar det mer om tidsaspekten till det genombrott vi nu ser, än om genombrottets storlek. Det hade funnits genvägar, som att inte stå och hacka om svenskheten på ett sätt som hade varit enkelt avhjälpt - men nu är det här.

Poängen är att man utan vidare hade kunnat kommunicera en rakare och tydligare politik, tidigare ("INGEN flyktingmottagning på 10 år!" "Det är klart det finns etniska svenskar!" "Massinvandringsrelaterade problem löser vi bäst med massåtervandring!") utan att det hade sinkat genombrottet. All anpassning var onödig, vilket bevisas nu när inga förslag alls känns för extrema (lagstadgat angiveri av illegaler - vad fan är det?).

Säg såhär: Med SDU kvar inom partiet och svenska ungdomar aktiva på skolorna och synliga på torgen, hade SD definitivt inte varit mindre idag. Och framtiden som statsbärande parti hade varit betydligt säkrare.

Samtdigt har du en poäng i att det äntligen är lite upp till bevis för Grillo/Trump/viral marknadsföring-teorierna - med den A4-stora brasklappen att det nu ska ske SAMTIDIGT som SD:s succé råkar gå supernova.
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
KD är ett parti som kunde dra nytta av att vara mer kristen. De tar inte röster från SD så länge de inte inser vad Islam betyder.

När SD: s position i opinionsundersökningarna stiger, moderaterna som stöd röstade för KD kommer att överväga påverkan av deras åtgärd, för Moderaterna behöver varje röst att hålla sig nära SD.
Eller hur. Jag tycker absolut inte att (KD) är ett enfrågeparti, men de behöver någon annan särprägel än äldrefrågan. Kristendomen är något som skulle göra att de stack ut mer. Uppenbarligen röstar knappt ens kristna på dem. Dessutom är det oklart riktigt var de står i migrationsfrågan. Naturligtvis inte lika oklart som (S), men ändå klart oklart. Visst har de även god särprägel på familjefrågan, men tydligen räcker det inte med primärt dessa två frågor.
2018-06-07, 22:57
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast det är först nu som den kan implementeras på svenska väljare, vilket är intressant. Långt innan vi hade de gigantiska invandrarproblem vi har nu så undrade jag varför inget parti lanserades som var något vänster vad gäller ekonomisk politik (låt oss kalla det sosse), och "höger" när det gäller moral och värderingar (låt oss kalla det gammelmoderater [fast det snabbt snarare blev nyliberaler under tex Boman]). För det är precis det som de flesta svenskar är och tycker. Jag fattade aldrig varför inte moderaterna, som ju försökt vara trendkänsliga aldrig fattade det där. De framstod bara som allmänt elaka och giriga (för att de betonade den ekonomiska ideologin alldeles för mycket), innan de under Reinfeldt beslutade sig för att låta mer som sossar än sossarna själva. Men ingen ingen fattade uppenbart detta enkla vänster-höger resonemang, förrän det uppenbart blev tvunget (dvs nu). Men det visar att vi aldrig haft en riktig demokrati i Sverige, bara aktivister och liberala demokrater med uppfostrardrömmar.

Bra observation.

En förklaring är att huvuddelen av 7-partierna på senare inte haft några mål, värderingar eller idéer om hur Sverige skall utvecklas. Man har nöjt sig med att bara låta saker hända; vara reaktiva i.st.f. proaktiva. Allt är bara retorik: "80 000 skall utvisas på ett år", "skolan skall vändas på 100 dagar", "humanitär stormakt", "fler poliser" bla bla bla.

Bara det att sossarna i valrörelsen kommer med ett utspel om att sänka skatten för pensionärerna. Varför har man inte gjort det under tiden man haft makten? Och eftersom en höjd pension bara kommer resultera i minskade bidrag från kommunens kassa, så är det bara retorik och betyder ingenting för den enskilde pensionären.

Under den senaste 40-årsperioden har det i princip inte spelat någon roll vem som innehaft makten. Trots 8 års regeringsinnehav gjorde borgarna inte ett smack för att minska det totala kostnadstrycket för skattebetalarna. Man införde ett jobbskatteavdrag, men höjde andra skatter och omvandlade en del skatter till avgifter. Inte bantade man myndigheterna eller offentligt slöseri.

Det har inte spelat någon som helst roll om man varit vänster eller höger, GAL eller TAN, somewhere eller anywhere - när man gått till valurnorna. Ungefär som den där kaffemaskinen ombord på rymdskeppet "Hjärtat av guld" i Liftarens guide till galaxen; det spelar ingen roll om man trycker på Té, Kaffe, Mokka eller Choco - det är samma sörja som kommer ut i koppen.

Jag tror att det är detta som folket börjar förstå. Man hoppas att om SD får makten så kommer de att göra vad de säger att de skall göra; inte bara prata om det.
2018-06-07, 22:59
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Och under tiden förespråkar du de partier som har kastat vår nation mot avgrunden?
Din halmgubbar känns så sjuk förlegade att man knappt orkar bemöta ditt skit längre.

Du dryper av klassförakt mot lågutbildade svenskar, men förespråkar en massiv bidragsinvandring av analfabeter från tredje världen som tycker det är en bra ide att skära av halva fittan på sina döttrar.

Du kräks upp floskler som är 20 år för gamla. Din tid är ute helt enkelt. Du & dina kompisar har gjort allt för att förstöra vårt land. Men nu funkar det inte längre. Du inser själv att du är passé, men biter dig ändå kvar in i det sista. Om det som väntar dig är evig glömska eller en helikoptertur vet jag inte, men du tillhör det förflutna. Er ondska har fört oss hit. Men här tar det stopp. Ingen tar dig på allvar längre.

Touché!
2018-06-07, 23:00
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tycker du ska kolla valstatistiken, S och V samt Mp dominerar enormt i Tensta Rinkeby & andra liknade områden.

SD ligger runt 20% hos invandrare, över riket sett.
2018-06-07, 23:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Heliumballonger tex lördag eller söndag kl. 11.00 vore ju en bra idé. De åker upp och man kan se dem på håll.

Ljuden riskerar drunkna i varandra. Andras ljus kanske man inte kan se själv. En clicker vore ju intressant i folksamlingar eller tex på bion.

Jag tycker det är motbjudande att höra SD:are köra samma retorik mot AfS som 7K körde mot SD. Det är onekligen ett "lågpanne"-beteende.

Precis, AfS kommer dammsuga upp varenda en om SD inte sköter sitt uppdrag. SD lyckades få 7K att tala om nivåer och begränsa invandringen, även om inte mycket hänt. AfS verkar stenhårt lansera budskapet återvandring. Återvandring kommer dominera nästa mandatperiod, det är min gissning. Det bästa är ju om SD och AfS samarbetar!

Man kan också fundera på hur många barn, kvinnor och män som våldtagits idag som man inte skänker en rad. I snitt 20 per dag i den öppna statistiken och ca 200 per dag med mörkertalen.

Till det kommer alla svenska barn som rånats till och från skolan, som blivit misshandlade, trakasserade av invandrargäng som skolan håller om ryggen.

Aldrig hört talas om eget ansvar? Svenska skattebetalare betalar världens högsta skatter så att alla, tyvärr även invandrare ska kunna komma till ett dukat smörgåsbord. Finns viljan och kapaciteten kan vem som helst komma hur långt som helst. Kan inte språket är ett jävla skämt när man talar om barn. Barn suger upp språket när de befinner sig i ett nytt land. De lär sig prata och läsa på under 6 månader. Det gör de flesta vuxna också, om man vill.
Afs har lyckats skjuta sig själva i foten. Att gulla eller ens misstänkas gulla med Ryssland är hål i huvudet.
Att de däremot fyller en bra funktion för SD som msm’s nya näst högraste högerspöke är bara för SD att tacka och ta emot.

Att svenska partier och svensk politik behöver bli radikalare och kommer så bli har eg inget med Afs att göra. Till och med syltryggen Jens Ganman och hans polare Mustafa Panshiri skriver om assimilation som term.
När högerliberaler gör det så är det snart allmängods.

Afs kan ta sig in om SD kör en sellout, om inte så är de historia efter valet 2022.
2018-06-07, 23:08
Medlem
Rollinghands avatar
När SD stormar mot 25% och S riskerar att hamna under 20% kan vi nog räkna med allt mer spektakulära utspel av Stefan Löfven. På liknande sätt som när Tengil mobiliserade Katla kanske Stefan mobiliserar "Smartaste bästa tjejgänget".
2018-06-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ständigt nya kreativa förklaringar, bara inte den förbjudna tanken hmmmm, jag är ingen expert men SD kanske ökar i opinionsmätningar för att SD ökar i opinionen?
Inga nya förklaringar här.
Som jag har skrivit tidigare, vill jag avvakta YouGov innan jag drar några definitiva slutsatser.
Ökar SD kraftigt även där, då viker jag ner mig.
2018-06-07, 23:10
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om mina floskler är 20 år gamla så är SDs floskler minst 70 år gamla, relaterade till goda 50- talet, i bästa fall. På flashback kan dock även läsa floskler från förmodade SDare som hör hemma i 30-talets Tyskland.

Lägg ner nu! Du gör bara bort dig.
2018-06-07, 23:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Också en bra idé. Heliumballonger finns på Teknikmagasinet. Med en extra bonus att man kan inhalera & skrämma skiten ur sin husdjur.

Vad tycker resten av tråden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in