2018-06-07, 21:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nästan 25 minuter in i dagens sändning, efter ett kortare inslag om Nordström2, kom en kort rapportering om de senaste skjutningarna- ungefär som en rapportering från dagens börs, allt på mindre än en minut. Där har vi något absurt. De senaste dagars skjutningar som en börsrapportering:

"Flera skjutningar har inträffat i Stockholmsområdet de senaste dagarna. I natt så skottskadades en person i Skarpnäck och fyra i Tensta och en av dem, det var en förbipasserande som träffades av en rikoschett. I veckan så skötts två ihjäl på Lidingö och i Järfälla. Även i Uppsala så skottskadades en man allvarligt i natt vid en skottlossning."

Hur många utomstående, förutom en skadad, har drabbats? Hur många boende, förbipasserande, trafikanter, akutbesökare m.fl. har drabbats på något sätt? Hur många av dessa har detta i bakhuvudet när de röstar i september?

"Och så över till dagens skjutningar och därefter vädret. Hur blir midsommarvädret, Nils?"
Dom som är yngre fattar nog inte glidningen. Hade dessa skjutningar inträffat för 25 år sedan så hade man ställt in alla andra TV-program under kvällen bara för att fördjupa sig i skjutningarna & dess orsaker.

Nu bara hastar man förbi. Nu är detta vardag. Det var så här det blev när onda globalister sålde ut hela vår nation. De skyldiga skall straffas & straffas hårt.
2018-06-07, 22:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nästan 25 minuter in i dagens sändning, efter ett kortare inslag om Nordström2, kom en kort rapportering om de senaste skjutningarna- ungefär som en rapportering från dagens börs, allt på mindre än en minut. Där har vi något absurt. De senaste dagars skjutningar som en börsrapportering:

"Flera skjutningar har inträffat i Stockholmsområdet de senaste dagarna. I natt så skottskadades en person i Skarpnäck och fyra i Tensta och en av dem, det var en förbipasserande som träffades av en rikoschett. I veckan så skötts två ihjäl på Lidingö och i Järfälla. Även i Uppsala så skottskadades en man allvarligt i natt vid en skottlossning."

Hur många utomstående, förutom en skadad, har drabbats? Hur många boende, förbipasserande, trafikanter, akutbesökare m.fl. har drabbats på något sätt? Hur många av dessa har detta i bakhuvudet när de röstar i september?

"Och så över till dagens skjutningar och därefter vädret. Hur blir midsommarvädret, Nils?"
Sverigebilden måste upprätthållas av MSM.
2018-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Kan vi, på lite sikt hoppas på en Orbanisering av svensk politik? Ett block, en partiledare, en invandringspolitik
Men det tror jag på.
När jag antydde att SD kunde nå 45%, vart jag kallad totalt verklighetsfrånvänd här i tråden.
2018-06-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Så, SD ökade mycket i alla mätningar i maj. Mest ökade SD för de OI som tidigare hade lägst röstsiffror för detta parti och därmed har nu OI:n närmat sig varandra och divergerar inte så extremt som de har gjort.

Jag måste säga att det ser ut som* om det har funnits en tanke bakom. Det har förvisso hänt mycket som kan tänkas få folk att ty sig till SD men på något sätt så är det inte rimligt att hela den hysteriska ökningen verkligen bara beror på sanna opinionsförändringar.
De som här i tråden talat om att SD medvetet har hållits tillbaka har ju dessutom förutsett att OI:n skulle bli tvungna att tillrättalägga sina siffror precis på det sätt som nu sker.
Både Sentio och Yougov gjorde rejäla nedjusteringar förra hösten. Jag tror att de var tvungna till det. Annars hade skillnaderna blivit löjligt höga och deras metoder skulle ha blivit ifrågasatta.
Det är jätteknepigt att resonera vilka mekanismer som styr OM. Men om Sentio Yougov nedjusteringen gjordes för att bättre matcha värden som "hölls tillbaka" så kan det innebära att det var fel att göra en sådan nedjustering.
Därför är det inte helt otroligt att SD har ännu högre stöd an vad mätningarna visar nu.

*Det är alltid möjligt att se mönster om man letar efter det.

Så med andra ord så görs inte någon mätning på något institut utifrån de verkliga svarsutfallen. T.o.m Sentio och Yougov viktar ibland ner för att möta PK-OU.

Jag skulle nog inte bli allt för förälskad i din teori om jag var som du. Sentios juniundersökning dödade den omgående.
Tittar vi på jämförelsen mellan de två snackisundersökningar som kommit ut i juni:

Skillnad på SD mellan Novus och Sentio:

Mar 15: 1.4%-enheter
Feb16: 6,2%-enheter
Okt 16: 3%-enheter
Jan 17: 4,6%-enheter
Apr 17: 8,2%-enheter
Maj 17: 3,7%-enheter
Aug 17: 8,7%-enheter¨
Maj 18: 3.9%-enheter
Juni 18: 4,2%-enheter

Ser du den gradvisa linjära uppmanipuleringen från PK-OU och konvergerandet mellan Novus och SD ju närmare valet vi kommer? Jag saknar nämligen de kryptologiska kodknäckarnycklarna som är nödvändiga.
2018-06-07, 22:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag håller med om att den ökande brottslighet som vi alla kan se bidragit till SD:s framgångar. Särskilt som problemet länge förnekats med DDR-liknande metoder. BRÅ har förmodligen gjort mer för SD än någon annan svensk myndighet.
2018-06-07, 22:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Men det tror jag på.
När jag antydde att SD kunde nå 45%, vart jag kallad totalt verklighetsfrånvänd här i tråden.
Inte i detta val men kanske nästa, allt beror på (sjuk)klövern 🙃
2018-06-07, 22:03
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hur tror ni könsfördelningen skulle se ut i ett parti som SD om det inte fanns någon som helst stigma till att rösta på partiet i huvudtaget? SD har ju alltid varit extremt mansdominerat och vill minnas i en undersökning av yougov så var samtliga 7-klöver partier kvinnodominerade pga att SD har tagit männen. Så när får vi se stigman försvinna kring SD såpass mycket att kvinnor börjar söka sig till partiet så könsfördelningen känns mer rimlig och vilken procent lär SD ligga då på tror ni?
2018-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Nobody's perfekt! Jag råkade citera dig för att dina ord passade bra in på det jag ville uttrycka.Jag tycker alltid om att läsa dina inlägg. Nåväl, du har väl inte varit så positiv till Jimmie alltid, men långt ifrån värst.
Vi vill väl alla Sveriges bästa. SD har velat det i många år med helt andra ide'er än de andra partierna. Det har kostat dem mycket.
Jag har läst Jimmies bok och den imponerade. Läs den och se partiet med andra ögon. De har inte fått något gratis.
Äntligen får de vad de förtjänar. Nu tror jag inte det är någon risk att J bränner ut sig.
Jag är medveten om att än kan Shit happen, men låt dem och oss glädjas medan vi kan. Kanske blir det mer.
Du är i din fulla rätt att kritisera mig, och jag kan bli väl het. Jag läser dig gärna. Men vi fortsätter diskussionen, och det är därför vi är här. Jag unnar SD alla framgångar de kan få (inte minst för att de, som du påpekar, fått ta skit i massor), liksom jag skulle unna alla som är på den rätta sidan framgångar. Blir det stök om detaljerna så får man (dvs väljare och politiker) ta det i sann demokratisk anda.
Senast redigerad av Fnysington 2018-06-07 kl. 22:07.
2018-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruidolore
Jag har börjat sammanställa valresultat för varje parti och valdeltagande för tunnelbanans ändstationer 2014. Det tar typ 15 min att fixa ihop en linje så du får nöja dig med 2st ikväll. Om det finns intresse kan jag i en ny tråd visa resultat på Sveriges alla utanförskapsområden.

Om man slår ihop ett område från Bredäng till Norsborg så får man följande valresultat.

8.1 V
8.2 MP
39.2 S (24726 röster totalt)
2.3 C
4.2 L
19.8 M
4.7 KD
9.4 SD

Valdeltagande 73.9% (Totalt 63033 röster)

Området är stort och inkluderar fortfarande ganska många svenskar. Endast vissa kvarter har blivit helt "ghettofierade". Exempelvis höghusen längs For- och Krögarvägen i Fittja.
2018-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom som är yngre fattar nog inte glidningen. Hade dessa skjutningar inträffat för 25 år sedan så hade man ställt in alla andra TV-program under kvällen bara för att fördjupa sig i skjutningarna & dess orsaker.

Nu bara hastar man förbi. Nu är detta vardag. Det var så här det blev när onda globalister sålde ut hela vår nation. De skyldiga skall straffas & straffas hårt.

När jag var i nedre tonåren så inträffade det ett ungdomsmord/dråp i Stockholm. Det gick under namnet "punkmordet" och var något som slogs upp stort i media, och jag minns att vi fick prata om det i skolan (fast jag inte bodde i Stockholm). Jag har dessutom för mig att händelsen resulterade i någon form av film.

Detta mord/dråp blev en riksangelägenhet. Bra att komma ihåg för att få en referens till hur våldet har utvecklats.
2018-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kan inte föreställa sig att svenskarna redan har vaknat?
Sverige är ett land där alla haft rätt till skolgång ändå till universitetsnivå sedan minst 50 år. Ändå verkar det finnas en del svenskar som inte tagit vara av det, som inte kan läsa och skriva på sitt eget språk och inte har lärt någonting av historien. Jag känner en del av dem. De kommer att rösta på SD eftersom de saknar förmågan till läsa mer än rubrikerna i kvällstidningarnarnas sportsidor. De tror också att SD kan ge dem bättre lägenhet, mer pengar eller jobb. Bara för att de är svenskar. Du har rätt i det att de kanske har vaknat nu. Men de kommer att somna igen när SD inte gett dem någonting av det som de trodde sig blivit lovade.
Senast redigerad av nantale 2018-06-07 kl. 22:09.
2018-06-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur tror ni könsfördelningen skulle se ut i ett parti som SD om det inte fanns någon som helst stigma till att rösta på partiet i huvudtaget? SD har ju alltid varit extremt mansdominerat och vill minnas i en undersökning av yougov så var samtliga 7-klöver partier kvinnodominerade pga att SD har tagit männen. Så när får vi se stigman försvinna kring SD såpass mycket att kvinnor börjar söka sig till partiet så könsfördelningen känns mer rimlig och vilken procent lär SD ligga då på tror ni?

Det är något som kommer nu innan valet och som kommer pusha (SD) till toppen. De sade på Aktuellt i förbifarten att (SD) nu är klart störst bland män. Kvinnor ligger långt efter men det kan jämnas ut snabbt så snart diskussionerna vid frukostborden kommer igång och det görs klart att mannen anser att den som röstar (Mp) eller (C) bör betraktas som idiot.

Är det 28% män om 14% kvinnor som röstar (SD) nu så lär det jämnas ut snabbt nu i sommer. Männen har bestämt sig och nu gäller det för kvinnorna att inse det och följa efter. Detsamma gäller delvis (M) som också har övervikt för män. Det är där den egna majoriteten för en (SD)+(M) regering hittas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in