2018-06-07, 22:10
Medlem
S.Kandals avatar
"Sverigedemokraterna är ÖVERLÄGSET störst bland männen".

Smaka på den meningen och det ordet. Vi har tjatat mycket om kvinnorna på detta forum, med all rätt. Kan dock tycka att det är vansinnigt roligt att Sd troligen hade vunnit en jordskredsseger om männen fått bestämma.

Hade varit intressant att få en sammanställning över opinionen med bara de manliga väljarna rörande samtliga partier.

https://youtu.be/q3vAmUJ_W58
2018-06-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast det är först nu som den kan implementeras på svenska väljare, vilket är intressant. Långt innan vi hade de gigantiska invandrarproblem vi har nu så undrade jag varför inget parti lanserades som var något vänster vad gäller ekonomisk politik (låt oss kalla det sosse), och "höger" när det gäller moral och värderingar (låt oss kalla det gammelmoderater [fast det snabbt snarare blev nyliberaler under tex Boman]). För det är precis det som de flesta svenskar är och tycker. Jag fattade aldrig varför inte moderaterna, som ju försökt vara trendkänsliga aldrig fattade det där. De framstod bara som allmänt elaka och giriga (för att de betonade den ekonomiska ideologin alldeles för mycket), innan de under Reinfeldt beslutade sig för att låta mer som sossar än sossarna själva. Men ingen ingen fattade uppenbart detta enkla vänster-höger resonemang, förrän det uppenbart blev tvunget (dvs nu). Men det visar att vi aldrig haft en riktig demokrati i Sverige, bara aktivister och liberala demokrater med uppfostrardrömmar.

Jag vet faktiskt inte. Det är bara en modell liksom. Det finns andra modeller som beskriver vad väljare tycker och tänker. Jag tror inte det har behövts eftersom väljarna i stora drag har röstat efter en vänster-högerskala som har handlat om låga skatter och mindre välfärd mot höga skatter och mer välfärd. Det är så svensk politik har gestaltats av media. Sedan har ju både högern och vänstern varit överrens (mer eller mindre) om allting. Det är ju först nu som skalan blir relevant eftersom SD tog sig in i riksdagen 2010.

När Kd tog sig till riksdagen 1991 eller om det var på 1985 om man räknar det valtekniska samarbetet med C så började den här diskussionen. Även NyD tog ju sig in då. Diskussionen har ju som sagt funnits men den har inte varit så påtaglig som idag. Vi har alltid haft en riktig demokrati eller i alla fall sedan den införts. Det är bara det att det är först nu som väljarna väljer att avsätta Stefan Löfven och innan så straffade de ju Fredrik Reinfeldt. För första gången på mycket länge har ju svensken ett val som går bortom borgerligheten och SAP. Det är rätt intressant faktiskt.
2018-06-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom som är yngre fattar nog inte glidningen. Hade dessa skjutningar inträffat för 25 år sedan så hade man ställt in alla andra TV-program under kvällen bara för att fördjupa sig i skjutningarna & dess orsaker.

Nu bara hastar man förbi. Nu är detta vardag. Det var så här det blev när onda globalister sålde ut hela vår nation. De skyldiga skall straffas & straffas hårt.

Sverige är ett mindre tryggt land än våra nordiska grannar:

Citat:
Venezuela otryggaste landet i världen

Sverige hör till de mindre brottsutsatta länderna men ligger ändå påfallande långt under övriga Norden.
...
Sverige samlar ihop till 84 på indexet, vilket ger en delad tiondeplats med 32 länder över sig (grupper av länder hamnar på samma värde). Det är samma nivå som bland andra Frankrike och USA ligger på. Tyskland är ett snäpp tryggare och Nya Zeeland ett snäpp otryggare, enligt undersökningen.

Sverige har legat på ungefär samma indexnivå i de närmast föregående mätningarna (81 år 2016 och 85 år 2017).

I topp tronar Singapore på indexvärdet 97. Därunder radar övriga Norden upp sig: Norge, Island och Finland är delade tvåor med 93, och Danmark hamnar på delad sjätteplats med 88.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/venezuela-otryggaste-landet-i-varlden/

Man kunde ju ha tänkt sig att DN skulle ha valt rubriken "Sverige otryggaste landet i Norden", men det skulle väl ha gett våra godhetsglobalister alltför dåliga vibrationer. Visst är det viktigare för oss svenskar att veta att Venezuela är otryggast i världen än att Sverige är otryggast i Norden.

Så även om Rapport och Aktuellt bara hastar förbi rapporteringarna om skottlossningar och dödsskjutningar, så påverkar de förbiflimrande nyheterna i alla fall svenskarnas trygghet.

(Jag tror förresten att det var i morse som jag hörde ett P1-inslag om att Sverige är det land i Västeuropa (och kanske västvärlden?) där det dödliga krigsmaterialet handgranater används oftast i civilsamhället. P1-inslaget handlade om att vi svenskar måste lära oss mer om handgranater, inte om att vi måste ta reda på varför de har kommit in i vårt samhälle eller hur vi ska bära oss åt för att bli av med dem.)
2018-06-07, 22:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ungefär vad jag befarade. Det är dock långt kvar till valet och många mätningar kvar.

Oj Powergirl är ödmjuk, vad trevligt.
2018-06-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast det är ju precis detta som "Einstein-fraktionen" har förutspått (utan att jag har varit inblandad), så mycket till argument för en icke-manipulation från Lysenko-delarna av tråden är det inte. Jag säger inte att det är skapat av någon, men det är ju precis enligt de sk foliehattarnas prediktioner. Det bevisar inget, men det gör heller inte Lysenko-fraktionens försök att bevisa, tja något. Ingen av oss kommer att kunna bevisa något alls, så är det ju bara. Förrän en OI-avhoppare talar ut. Det kommer nog också
”Einstein-fraktionen” var kanske inte det lämpligaste namnet... jag skulle snarare kalla dem Carl Schmitt-fraktionen, då de är så besatta av att hålla liv i spänningsfältet mellan SD och upplevda ”fiender” att de måste vrida sig ur led för att hålla misstankarna mot OI levande. Uppjustering, nedjustering, sicksackjustering, och glöm inte den försåtliga dubbelpipiga baklänges vinkelvolt-justeringen när man först trycker ner och sen uppjusterar för att sedan drämma till med en artificiell genomklappning. Ständigt nya kreativa förklaringar, bara inte den förbjudna tanken hmmmm, jag är ingen expert men SD kanske ökar i opinionsmätningar för att SD ökar i opinionen?
2018-06-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Bra fråga. En hypotes är att Jimmie och gänget är politiska genier som orkestrerat ett mirakel genom sitt manövrerande. Nolltoleransen, uteslutningen av SDU, närmandet till M, den dubblade kvotflyktingmottagningen och Jimmies debattstil var en medveten game plan, ungefär som när Muhammed Ali körde sin rope-a-dope i Afrika och lät George Foreman slugga sig trött rond efter rond efter rond - för att i rättan tid explodera och vinna på knockout. Detta kunde inte gått bättre.

En annan är att det här är standardutfallet, där allmäneuropeiska trender och en vanvettig svensk migrationspolitik dikterade att NÅGOT högerpopulistiskt alternativ förstås skulle slå igenom även i Sverige. Visserligen med eftersläpning, men i gengäld desto mer dramatiskt så att jämförbara partiers tak skulle bli det svenska utmanarpartiets naturliga golv.

Nog är Jimmie ett politiskt geni. Han insåg som 16 - åring vad han ville, och gick in för det. Det har inte kostat honom lite. Han är nog inte beräknande och väntat ut tiden. Tiden har kommit ikapp SD. Även 7k inser det.

I övrigt är det misskötseln av Sverige som gett detta resultat. Till stor kostnad för Sverige. Det kommer att ta ett par decennier att få lite bot.
Det är samma trend i hela Europa, och allt beror på samma orsak. Invasionen från MENA. Ingen vill öppna famnen och ta emot dem, förutom de, som inte behöver ha med dem att göra och ha dem inpå sig. Och som har så stora löner att de inte behöver känna av sämre välfärd. Exempel är Cecilia Wikström.
Låt oss nu invänta nästa move. Det blir en trevlig sommar trots torkan.
SD for victory! !
2018-06-07, 22:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sverige är ett land där alla haft rätt till skolgång ändå till universitetsnivå sedan minst 50 år. Ändå verkar det finnas en del svenskar som inte tagit vara av det, som inte kan läsa och skriva på sitt eget språk och inte har lärt någonting av historien. Jag känner en del av dem. De kommer att rösta på SD eftersom de saknar förmågan till läsa mer än rubrikerna i kvällstidningarnarnas sportsidor. De tror också att SD kan ge dem bättre lägenhet, mer pengar eller jobb. Bara för att de är svenskar. Du har rätt i det att de kanske har vaknat nu. Men de kommer att somna igen när SD inte gett dem någonting av det som de trodde sig blivit lovade.
Och under tiden förespråkar du de partier som har kastat vår nation mot avgrunden?
Din halmgubbar känns så sjuk förlegade att man knappt orkar bemöta ditt skit längre.

Du dryper av klassförakt mot lågutbildade svenskar, men förespråkar en massiv bidragsinvandring av analfabeter från tredje världen som tycker det är en bra ide att skära av halva fittan på sina döttrar.

Du kräks upp floskler som är 20 år för gamla. Din tid är ute helt enkelt. Du & dina kompisar har gjort allt för att förstöra vårt land. Men nu funkar det inte längre. Du inser själv att du är passé, men biter dig ändå kvar in i det sista. Om det som väntar dig är evig glömska eller en helikoptertur vet jag inte, men du tillhör det förflutna. Er ondska har fört oss hit. Men här tar det stopp. Ingen tar dig på allvar längre.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-06-07 kl. 22:35.
2018-06-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”Einstein-fraktionen” var kanske inte det lämpligaste namnet... jag skulle snarare kalla dem Carl Schmitt-fraktionen, då de är så besatta av att hålla liv i spänningsfältet mellan SD och upplevda ”fiender” att de måste vrida sig ur led för att hålla misstankarna mot OI levande. Uppjustering, nedjustering, sicksackjustering, och glöm inte den försåtliga dubbelpipiga baklänges vinkelvolt-justeringen när man först trycker ner och sen uppjusterar för att sedan drämma till med en artificiell genomklappning. Ständigt nya kreativa förklaringar, bara inte den förbjudna tanken hmmmm, jag är ingen expert men SD kanske ökar i opinionsmätningar för att SD ökar i opinionen?
Nu var det ju inte jag som benämnde dem Einstein-fraktionen först. Men Lysenko får stå för mig. Det kan du reta upp dig på medan du halmgubbar lite till
2018-06-07, 22:28
Medlem
Rinkeby-Tensta-Hjulsta är Stockholms utanförskapsområde nummer 1.
Troligtvis så har inte bara svenskar flyttat därifrån utan även andra invandrare såsom juggar. Ett så homogent valresultat tyder på att området också måste blivit ganska homogent demografiskt sett, ingen mångkultur här inte.

0.5 C
1.5 L
2.0 KD
7.2 M
2.95 SD
2.7 FI
10.3 MP
10.2 V
61.5 S (6734 röster)

Valdeltagande 59.4% (10941 röster totalt)
2018-06-07, 22:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
De senaste dagarnas extrema framgångar i opinionsundersökningarna är värda att fira & signalera.

Även om jag inte säger att detta är den signal vi skall komma överens om framöver så går jag ut & fyrar av en liten smällare vid pass kl. 23.

Funkar bra med en huligantuta eller visselpipa också.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-06-07 kl. 22:32.
2018-06-07, 22:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruidolore
Rinkeby-Tensta-Hjulsta är Stockholms utanförskapsområde nummer 1.
Troligtvis så har inte bara svenskar flyttat därifrån utan även andra invandrare såsom juggar. Ett så homogent valresultat tyder på att området också måste blivit ganska homogent demografiskt sett, ingen mångkultur här inte.

0.5 C
1.5 L
2.0 KD
7.2 M
2.95 SD
2.7 FI
10.3 MP
10.2 V
61.5 S (6734 röster)

Valdeltagande 59.4% (10941 röster totalt)
Kanske inte så konstigt med bara negrer & araber i SSU. ( och en hen-dvärg )
2018-06-07, 22:36
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tro mig, sossarna önskar att valet var nu på söndag och inte i september. Det sista man vill ha är mer tid och fler mätningar.

Tidigare har jag satt ett rimligt resultat till mellan 24-26% men måste nog meddela att jag nu sätter intervallet till 26-28%. Jag kom delad tvåa i tipstävlingen så jag kräver att tas på allvar.
Jag tar dig på allvar! Sossarna hade nog gärna sett att vi hade val bara vart tionde år. Och att folkomröstningar totalförbjuds. Allt i "demokratins" namn. Vi har haft sex folkomröstningar på hundra år, men det är alltid något... typ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in